המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 11.9.2011
11/9/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 11.9.2011

 

בתקציר: סגן הרמטכ"ל האיראני: הציונים מצנזרים סיפור מעורבותו של  הממשל האמריקאי ב-11.9 *  סקר של ערוץ אל-ערביה: 36% מצדיקים את פיגועי ה-11.9 * סו"י סורית: הליע"ר שוללת התערבות חיצונית בענייני סוריה * מצרים: האחים המוסלמים מצדיקים את תקיפת שגרירות ישראל בקהיר

 

מצרים: האח"ס מצדיקים תקיפת שגרירות ישראל בקהיר

מרבית הכוחות הפוליטיים במצרים גינו את תקיפת שגרירות ישראל בקהיר (9.9.11). תנועת האחים המוסלמים ומפלגתה הצדיקו את המתקפה והציגוה כתגובה לגיטימית למדיניות ההססנית של השלטון המצרי כלפי ישראל, לאחר מות חמשת החיילים המצרים בתקרית הגבול בין שתי המדינות (18.8.11).

אל-אהראם (מצרים), 11.9.11; www.ikhwanonline.com, 10.9.11

 

סקר של ערוץ אל-ערביה: 36% מצדיקים את פיגועי ה-11.9

ערוץ אל-ערביה ערך סקר באינטרנט, בשיתוף מכון מחקר בריטי, במלאת עשור לפיגועי ה-11.9, בו נטלו חלק 220,000 ערבים: בתשובה לשאלה האם אל-קאעדה אחראי ל-11 בספטמבר השיבו 23% ב-כן; 26% השיבו שלא; על השאלה האם אירועי ה-11.9 מוצדקים? 36% השיבו - כן; 38% - לא; 16% אמרו שחיסולו של בן-לאדן נחשב למעשה פשע; 48% טענו ש-לא; 36% אמרו שאינם יודעים.

אתר הפייסבוק של אל-ערביה

 

סגן הרמטכ"ל האיראני: הציונים מצנזרים סיפור מעורבותו של הממשל האמריקאי ב-11.9

סגן הרמטכ"ל האיראני, מסעוד ג'זיארי, טען שהתקשורת הציונית מצנזרת מסמכים רבים המעידים על מעורבותם של הממשל האמריקאי ומערכות קפיטליסטיות עולמיות בפיגועי ה-11.9. לדבריו, התיעוד מלמד כי הממשל האמריקאי נזקק להנחתת מכה גדולה על העולם, כדי לסלול דרך לכינון עולם חד-קוטבי בשליטתה של ארה"ב. הוא קרא לציבור האמריקאי לתבוע הסברים להוכחות אלה. מאמר ביומון אבתכאר טען כי לדעת מומחים, אירוע כדוגמת ה-11.9 לא יכול היה לצאת לפועל בלא שת"פ אמריקאי-ציוני.

כיהאן (איראן), 11.9.11; אבתכאר (איראן), 10.9.11

 

ה-11.9 – מכשיר בידי האמריקאים לאחוז בעולם

איראן דיילי (איראן), 11.9.11

 

לבנון: תגובות חריפות לתמיכת הפטריארך המרוני במשטר אסד ובחזבאללה

הפטריארך המרוני הלבנוני, בשארה בטרס אל-ראעי, הביע בביקורו בצרפת חשש כי נפילת משטרו של אל-אסד בסוריה ועליית משטר של האח"ס שם, יפגעו בעדה הנוצרית בסוריה ובלבנון וטען כי פירוק נשקו של חזבאללה מותנה בנסיגת ישראל מהשטחים הלבנוניים הכבושים וחזרת הפליטים הפלסטינים לבתיהם. כוחות ה-14 במרץ, המתנגדים למשטרו של אסד ולנשק חזבאללה, מחו בתוקף על הדברים: סמיר ג'עג'ע, יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים, אמר כי יצירת זיקה בין מצב הנוצרים באזור לגורלם של משטרים טוטליטאריים היא סילוף של ההיסטוריה הנוצרית וזהותה. סגן יו"ר הפרלמנט, פריד מכארי, תהה כיצד מסכים הפטריארך לקיומן של ישויות חמושות בלבנון ולנשק בלתי חוקי וטען כי בדבריו איבד הפטריארך את מעמדו כמגן הנוצרים. כוחות ה-8 במרץ אמרו כי דברי הפטריארך מעידים על תבונתו ואחריותו.

אל-חיאת (לונדון), 10.9.11; אל-מסתקבל, אל-ספיר (לבנון), 9.9.11 

 

סו"י סורית: הליע"ר שוללת התערבות חיצונית בענייני סוריה

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי בפגישתו עם הנשיא בשאר אל-אסד (10.9.11), אמר נביל אל-ערבי, מזכ"ל הליע"ר, שארגונו קנאי לביטחונה וליציבותה של סוריה, מתנגד לכל התערבות חיצונית בענייניה הפנימיים ורוצה לסייע לה להתגבר על המצב. הוא הדגיש כי הארגון לא יהיה גשר לקבלת החלטות נגד מדינה ערבית כלשהי. נמסר כי השניים סיכמו על צעדים להאצת הרפורמות בסוריה.

סו"י סאנא (סוריה), 11.9.11

 

דוברת הפנטגון: ארה"ב מחויבת לשת"פ עם צבא לבנון

דוברת הפנטגון, אליזבת רובנז, אמרה ליומון אל-ספיר כי ארצה מחויבת להמשיך לתמוך בצבא לבנון, איתו יש לה יחסים הדוקים הכוללים אימונים ותוכניות ציוד. גורמים בקונגרס מסרו ליומון כי אין כעת על סדר היום הצעות חוק להקפאת הסיוע הצבאי לצבא לבנון.

אל-ספיר (לבנון), 10.9.11

 

צו נשיאותי בסוריה: מהומות פנימיות הן עילה לגיוס כללי

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, פרסם צו נשיאותי בנושא העקרונות הכלליים לגיוס ולהכנות למלחמה, הקובע את סמכויות הנשיא, הפרלמנט, הממשלה והשלטון המקומי וכן את העונשים למתחמקים מהגיוס. היומון אל-אח'באר ציין כי הצו אינו מהווה הכרזה על גיוס כללי וכי החידוש בצו זה הוא הקביעה כי גם מהומות פנימיות הן עילה לגיוס כולל או חלקי, כמו מלחמה או איום במלחמה על סוריה ואסונות טבע.

www.syrialife.org, 10.9.11; אל-אח'באר (לבנון), 9.9.11