המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 8.9.2011
8/9/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 8.9.2011

 

בתקציר: אל-קדס אל-ערבי: ירדן דיווחה לסעודיה על חומרת מצבה הכלכלי * יומון עיראקי: איראן יעצה לאסד לקבל את היוזמה הערבית לפתרון המשבר * סגן שר הנפט האיראני: איננו מייבאים תזקיקי נפט * דובר תנועת הקצינים החופשיים בסוריה- נעלם * אמיר קטר: יחסינו עם ישראל נמשכים

 

אמיר קטר: יחסינו עם ישראל נמשכים

אמיר קטר, חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, אמר לערוץ אל-ג'זירה, כי למרות שישראל רואה בקטר מדינה אויבת, קטר תמשיך בקשרים עימה כל עוד ישראל תהיה רצינית לגבי תהליך השלום. האמיר הצביע על העובדה שהערוץ מצלם ישראלים המבקרים בדוחה, כעדות להמשך הקשר בין המדינות. האמיר הדגיש כי ארצו לא תנטוש את הפלסטינים וכי עמדתה בנושא תהליך השלום ברורה וידועה.   

ערוץ אל-ג'זירה (קטר), 7.9.11

 

אל-קדס אל-ערבי: ירדן דיווחה לסעודיה על חומרת מצבה הכלכלי

היומון אל-קדס אל-ערבי דיווח כי בעקבות הסיוע הסעודי לירדן בשווי מיליארד דולר בחודש יולי, הבהירה ירדן לסעודיה את חומרת מצבה הכלכלי, וכי סעודיה העבירה לה לאחרונה סיוע נוסף. גורמים כלכליים בירדן מעריכים כי היקף הסיוע הסעודי לירדן יגיע השנה ל-2 מיליארד דולר לפחות. נמסר כי סעודיה התחייבה לקדם את צירוף ירדן למועצת שתה"פ של המפרץ ולפעול להסרת ההסתייגויות של איחוד האמירויות ועומאן מצעד זה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 8.9.11

 

יומון עיראקי: איראן יעצה לאסד לקבל את היוזמה הערבית לפתרון המשבר

היומון העיראקי אל-זמאן דיווח כי נשיא סוריה בשאר אל-אסד נפגש בחשאי בטהראן עם מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי ונשיאהּ, אחמדי-נז'אד, שיעצו לו לקבל את היוזמה הערבית לפתרון המשבר בארצו.

אל-זמאן (עיראק), 6.9.11

 

סגן שר הנפט האיראני: איננו מייבאים תזקיקי נפט

סגן שר הנפט האיראני, עלי-רזא זיראמי, הכחיש דיווחים במערב בדבר תזקיקי נפט שאיראן מייבאת מסין בתמורה לאספקת נפט גולמי, וטען כי איראן מייצרת 50 מליון ליטר תזקיקים ליום. לאחרונה אמר סיו"ר הוועדה לענייני אנרגיה במג'לס, נאצר סודאני, כי איראן מייבאת, זמנית, 14 מליון ליטר תזקיקי נפט ליום בשל איכותם הירודה של התזקיקים המקומיים.

מהר (איראן), 7.9.11

 

ארה"ב, תורכיה ואיראן: כל אחת מנסה להוליך את ה"אביב הערבי" לכיוונה

אל-ר'ד (ירדן), 8.9.11

 

דובר תנועת הקצינים החופשיים בסוריה- נעלם

"תנועת הקצינים החופשיים" הסורית, המורכבת מקצינים שערקו מהצבא, דיווחה כי דוברהּ, חסין הרמוש, נעלם, לאחר פגישתו עם בכיר תורכי באחד ממחנות הפליטים בתורכיה. התנועה ביקשה מר"מ תורכיה לחקור את הנושא.

www.alarabiya.net , 7.9.11