המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 30.8.2011
30/8/2011

 

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 30.8.2011

 

בתקציר: אתר אופוזיציה סורי: מקורב למשטר מבקש דרכון אמריקאי לבנו * מצרים: ארוחת החג מול שגרירות ארה"ב למען שחרור השיח' העיוור * צ'אבס לעבאס: מעריץ את ההתנגדות הפלסטינית * אל-ערביה נט: באיראן מקשים על הסונים לציין את עיד אל-פטר * סוריה: אסד צפוי לפרסם צו חנינה נוסף

 

צ'אבס לעבאס: מעריץ את רוח ההתנגדות של הפלסטינים

באגרת ששלח ליו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, הביע נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, הזדהות עם מאבקו של העם הפלסטיני להשגת חירות, הכרה בינ"ל והגדרה עצמית, והערצה לרוח ההתנגדות של העם הפלסטיני במשך עשרות שנים של השפלה וניסיונות השמדה נפשעים. לדבריו, רוחם של הפלסטינים במאבק להגנה על חלומותיהם הלאומיים צריכה להיות מקור השראה לכולם, למען כינון שלום אמיתי בכל העולם. הוא קרא לסיום הכיבוש הישראלי והביע תמיכה במאמצים לכינון מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967.

ופא (רש"פ), 29.8.11

 

סוריה: נעצר עיתונאי סמוך לאישור החוק האוסר לעצור עיתונאים

אתר אופוזיציה סורי דיווח על מעצרו של העיתונאי הכלכלי עאמר עבד אל-סלאם, יממה לאחר שהנשיא אסד אישר את חוק התקשורת (28.8.11), האוסר לעצור עיתונאים בשל תפקידם. האתר ציין כי העיתונאי לא היה מעורב בפעילות פוליטית.

http:all4syria.info, 29.8.11

 

מצרים: ארוחת החג מול שגרירות ארה"ב למען שחרור השיח' העיוור

ארגון אל-גמאעה אל-אסלאמיה הודיע כי יערוך את תפילת עיד אל-פטר [חג סיום צום הרמדאן] מול השגרירות האמריקאית בקהיר, לאות סולידריות עם מנהיג הארגון, שיח' עמר עבד אל-רחמן, הכלוא בארה"ב מ-1996 בגין מעורבות בפיגוע במרכז הסחר העולמי ב-1993.

אל-אהראם (מצרים), 30.8.11

 

"המשטר הסורי" מכה "ברצון העם" חרף מחאות האו"ם והליע"ר

אל-וטן (קטר), 30.8.11

 

סוריה: אסד צפוי לפרסם צו חנינה נוסף

בקרוב צפוי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, לפרסם צו חנינה שלישי שיחול על רבים מעצורי האירועים האחרונים במדינה.

www.aksalser.com, 30.8.11

 

אתר אופוזיציה סורי: מקורב למשטר מבקש דרכון אמריקאי לילדו

אתר אופוזיציה סורי תמה על נסיעתו לארה"ב של ודאח עבד רבה, עורך היומון אל-וטן המקורב למשטר הסורי, עם אשתו הנמצאת בהיריון מתקדם. האתר רמז כי הנסיעה נועדה לזכות את הילד שיוולד בדרכון אמריקאי תוך ציון העובדה שעבד רבה ידוע בעמדותיו האנטי אמריקאיות.

http://all4syria.info, 29.8.11  

 

אל-ערביה נט: שלטונות איראן מקשים על הסונים לציין את עיד אל-פטר

האתר אל-ערביה נט דיווח כי איראן מונעת מהמתפללים הסונים לקיים את תפילות עיד אל-פטר בנפרד מהמתפללים השיעים ובטרם יודיע המשטר רשמית על תחילת החג.

www.alarabiya.net , 30.8.11