המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מאמרים אנטישמיים בעיתוני ממסד מצריים
28/8/2011

 

מאמרים אנטישמיים בעיתוני ממסד מצריים

 

בעיתונות המצרית הממסדית הופיעו לאחרונה מאמרים הדנים בהתפתחויות האחרונות באזור, תוך שימוש במוטיבים אנטישמיים. מאמר אחד ייחס את ההתקוממויות במדינות ערב למזימה יהודית להשתלט על העולם כמתואר ב"פרוטוקולים של זקני ציון";  מאמר שני, שעסק בתקריות בגבול ישראל מצרים ב-18.8.2011, קרא להתנער מהיהודים, "צאצאי הקופים והחזירים", ולא לחתום עמם על הסכמים.

להלן קטעים משני המאמרים:   

 הפרוטוקולים של זקני ציון מתממשים בימינו

במאמר ביומון אל-אח'באר, שכותרתו "השטן של בני ציון", כתב בעל הטור אחמד ר'ראב כי מה שמתואר  בפרוטוקולים של זקני ציון מתגשם כיום במציאות הערבית והאסלאמית וזה מתבטא בפעולות הריגול הרבות שנחשפו בשנים האחרונות: "האם לא ראוי איש זה [מחבר הפרוטוקולים] לפרס נובל לספרות, לאחר שצייר בדמיונו מה יכולים הציונים לחולל בעתיד? מה שדמיונו הפורה בדה לפני למעלה ממאה שנה, [אכן] התגשם במציאות הערבית והאסלאמית. איני מכיר את הסופר הזה, הבקי בניתוח האישיות הציונית; איש אינו מכירו, למעט הציונים, המתעקשים כי הוא המחבר של עשרים וארבעה פרוטוקולים, אותם ייחס אליהם בצורה מזויפת ושקרית, וכי הם חפים מהם, כשם שהזאב חף מדמו של [יוסף] בן יעקב.

 

לא אגזים אם אומר ש"הפתנות" והמזימות המתרגשות במדינות ערב הן ביטוי מדויק [לכתוב] בפרוטוקולים של זקני ציון, במיוחד הפרוטוקולים הראשון, השלישי והחמישי, המתרכזים ביצירת אנרכיה ומלחמות אחים ובחתירה בכוח להשחית את השליטים ואת העמים באמצעות כסף, שלטון ומין. [מטרות אלה] נראות בבירור ברבות מפעולות הריגול שנחשפו בשנים האחרונות במדינות ערביות ואסלאמיות רבות...[1]

 

אין לערוך הסכמים עם היהודים – "בני הקופים והחזירים"

אבראהים אבו כילה, בעל טור ביומון המצרי אל-גומהוריה, כתב כי לא ניתן לערוך הסכמים עם היהודים – בני הקופים והחזירים: [אללה] יתעלה אמר: "מצוא תמצא כי היהודים והמצרפים והמשתפים, איבתם למאמינים גדולה מכל" [סורה 5, פסוק 82]  "ולא תנוח דעתם של היהודים, וגם לא של הנוצרים, עד אם תלך בדתם" [סורה 2, פסוק 120] אללה העצום צדק.

 

יום אחר יום מוכח כי היהודים ומדינתם המדומה לעולם לא יהיו ידידינו. הם אורבים ומתנכלים לנו בכל מקום ובכל זמן והם רוקמים נגדנו מזימות משום שהם יודעים שמצרים היא המכשול הגדול ביותר שמאיים על נוכחותם ועל יציבותם. לכן הם לא חדלים לרקום נגדנו תחבולות, לשלוח לנו מחלות והם מנסים להטיל עלינו מצור מכל צד. היהודים יודעים שהם אויבינו עד ליום הדין ולא יועילו איתם הסכמים ולא פיוס, לא תהיה נורמליזציה ולא יהיו יחסי שיתוף פעולה איתם.

 

המוסלמים הם לא היחידים ששונאים את היהודים אלא גם הנוצרים שונאים אותם והם פעלו בכל הדרכים להרחיק אותם מאדמותיהם ולקבץ אותם בחלק מאדמתנו היקרה. בכך [הנוצרים] הגשימו יותר ממטרה אחת: ראשית הם נפטרו מהארורים האלה ונחו ממזימותיהם. הם תקעו יתד בביתנו [הכוונה היא שמדינת ישראל היא היתד שהעולם הנוצרי תקע בעולם המוסלמי] והחזירו לעצמם את ירושלים [אשר עברה לשלטון מוסלמי] לאחר ש[צלאח אל-דין] שחרר אותה מידי הצלבנים [ומאז] הייתה כעצם בגרונם. [ירושלים] הפכה לעצם בגרוננו לאחר שהיא נלקחה מאיתנו, ואללה יודע מתי נשיב אותה אלינו.

 

מה שהיהודים עושים בגבולותינו המזרחיים, בעומק האסטרטגי שלנו באפריקה, ביחסינו הבינ"ל ובארגונים הבינ"ל, רק מאשר שהם לעולם לא יהיו ידידינו. הם הרגו את מי שהרגו, ופצעו את מי שפצעו... מוזר הוא שהקהילה הבינ"ל, שנותנת חסות לישות הציונית, מתייחסת אלינו כאילו אנו הפושעים וישראל היא הקורבן ודורשת מאיתנו להגן על הגבולות ולאבטח את סיני. הקהילה הבינ"ל תומכת בישראל אשר תקפה את בנינו החפים מפשע, הטהורים, והרגה מהם שישה שהידים ברי לבב, שיגיעו לגן עדן, בעזרת אללה...

 

עדת המוסלמים! מזה זמן רב שאנו בוטחים בהסכמים עם היהודים. האם ההיסטוריה אינה מעידה על בוגדנותם? מה ש[עשו] צאצאי הקופים והחזירים בגבול עם השטחים הפלסטיניים הכבושים- אינו [המעשה] האחרון, שכן, יש בינינו הסכמים, חוזים, ידידות וביטחון  [אותם היהודים עוד יפרו] עד יום הדין."  [2]

 



[1] אל-אח'באר (מצרים), 18.8.2011

[2] אל-גומהוריה (מצרים), 23.8.2011