המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 24.8.2011
24/8/2011

 

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 24.8.2011

 

בתקציר: אסלאמיסטים במצרים דורשים לקבוע כללים הלכתיים לתיירות במדינה * מחלוקת באופוזיציה הסורית על הקמת "המועצה הלאומית הסורית" *  מדינות ערב מכירות במועצה הזמנית הלובית * שר לבנוני: חוקרים היעלמותם של ארבעה סורים מתנגדי המשטר * איראן מייבאת 14 מיליון ליטר בנזין ליום

 

מדינות ערב מכירות במועצה הזמנית הלובית

שה"ח התורכי, דאוד אור'לו הודיע (23.8.11) במסע"ת שקיים בבנגאזי על מתן סיוע בסך 300 מיליון דולר  לאופוזיציה הלובית וכי בשבוע הבא יתקיים באיסטנבול כינוס בינ"ל שידון בעתידה של לוב. לדבריו, פעולות נאט"ו יימשכו עד שישרור ביטחון מלא בלוב. יו"ר הלשכה המבצעת של מועצת המעבר הלובית, מחמוד ג'בריל, הודיע כי מחר (25.8.11) תתקיים ועידה בדוחה לצורך גיוס כספי סיוע עבור המועצה הזמנית. יצוין כי ביומיים האחרונים הודיעו מדינות ערביות רבות בהן מצרים, סודאן, הרש"פ, אלג'יריה, תוניסיה, כווית, עיראק, בחריין ומרוקו על הכרתן במועצה הזמנית הלובית כנציגה הלגיטימית של העם הלובי, וחלקן אף הניפו את דגלה של המועצה הזמנית במבנה השגרירות הלובית, במקום הדגל הלובי.

www.alarabiya.net, 23.8.11; אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 23-24.8.11

 

אסלאמיסטים במצרים: לכסות הפסלים הפרעוניים; לאסור בגדי ים בחופים

בכנס בנושא התיירות (22.8.11) במצרים, קראו אסלאמיסטים לקבוע עקרונות הלכתיים לתיירות במדינה: בכיר סלפי קרא לכסות את פניהם של הפסלים הפרעוניים בשעווה משום שהם נחשבים לאלילים; האחים המוסלמים הציעו לאסור לבישת בגדי ים בחופים ציבוריים מטעמי צניעות. ארגוני תיירות דחו את הדרישות והחליטו להגיש תלונה נגד אסלאמיסטים קיצוניים בגין פגיעה בעתיד התיירות במצרים ויצירת שלטון דתי.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 24.8.11

 

מחלוקת באופוזיציה הסורית על הקמת "המועצה הלאומית הסורית" 

הכרזת אנשי אופוזיציה סורים באיסטנבול (23.8.11) על הקמת "המועצה הלאומית הסורית" - האמורה לייצג את האופוזיציה ברמה הבינ"ל ולכלול 120 חברים, מחציתם מסוריה והיתר מחוצה לה - עוררה מחלוקות בקרב אנשי אופוזיציה בתוך ומחוץ לסוריה. "הגוף העליון של המהפכה הסורית", המתאם את ההפגנות ברחבי סוריה, ביקש לדחות את הקמת גוף מייצג של האופוזיציה ולהתרכז בתמיכה במהפכה בשטח. 'הוועידה הסורית לשינוי', שהוקמה ב-3.6.11 בכנס אנשי האופוזיציה באנטליה, פרשה מהדיונים בטענה שאינם דמוקרטיים. יצוין כי אין זה הניסיון הראשון להקים גוף שיאחד את האופוזיציה בסוריה.  

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 24.8.11; http://all4syria.info, 23.8.11;  www.sooryoon.net, 21.8.11               

 

שיח' אל-אזהר מזהיר את ישראל מפני העם המצרי

שיח' אל-אזהר פרסם הודעה בה הזהיר את ישראל מפני כעסו של העם המצרי שמאס בהתנהגותו של האויב שאינו מכבד הסכמים.

אל-גומהוריה (מצרים), 24.8.11

 

שר לבנוני: חוקרים היעלמותם של ארבעה סורים מתנגדי המשטר

שר הפנים הלבנוני מרואן שרבל אמר (19.8.11) בסיום פגישה עם דיפלומטית משגרירות ארה"ב בלבנון,

כי מנגנוני הביטחון של לבנון בודקים את פרשת היעלמותם של ארבעה אזרחים סורים בלבנון הידועים כמתנגדי המשטר הסורי.

אל-נהאר (לבנון), 20.8.11

 

איראן מייבאת 14 מיליון ליטר בנזין ליום

סיו"ר הוועדה לענייני אנרגיה במג'לס האיראני, נאצר סודאני, אמר כי ארצו מייבאת 14 מיליון ליטר תזקיקי נפט מידי יום. לדבריו, זהו צעד זמני, הנובע מאיכות הנמוכה של תזקיקי הנפט של איראן, והוא ייפסק כשיושלם פרויקט הקמת בתי הזיקוק במרץ 2012. לטענת סו"י מהר, צריכת הנפט היומית של איראן עומדת על 60 מיליון ליטר.

מהר (איראן), 23.8.11    

 

סעודיה: קמפיין עממי לגיוס תרומות עבור סומליה

מלך סעודיה, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, יזם קמפיין תרומות עממי למען הצלת סומליה במסגרתו נאספו בימים האחרונים ברחבי הממלכה למעלה מ-40 מיליון דולר, וכן תרופות ומוצרי מזון רבים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 24.8.11

  

קד'אפי הליצן – "נגמרה ההצגה"

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 24.8.11