המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 23.8.2011
23/8/2011

 

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 23.8.2011

 

בתקציר: אל-דיאר הלבנוני: סוריה הציבה כוחות נ"מ לאורך הגבול עם תורכיה * דחיית הבחירות המקומיות ברש"פ * מצרים: הקמת גוף ממשלתי לפיתוח סיני; מאמצים למתן ארגוני ג'יהאד בסיני * אמל מבקשת ממועצת המעבר בלוב לחקור העלמותו של מוסא צדר * כינוס של אופוזיציונרים סוריים במטה הוופד בקהיר

 

מצרים: הקמת גוף ממשלתי לפיתוח סיני; מאמצים למתן ארגוני ג'יהאד בסיני

במסגרת מאמציה להשתלט על המצב הביטחוני בסיני, החליטה ממשלת מצרים להקים גוף עליון לפיתוח סיני, ע"פ חוק מיוחד שייועד לכך; בכנס עממי באל-עריש (21.8.11), בהשתתפות נציגי המועצה הצבאית, ראשי השבטים בסיני והתושבים, הוחלט על שת"פ בין התושבים לכוחות הביטחון המצריים כדי להשיב את היציבות והסדר בסיני; היומון אל-מצרי אל-יום מסר כי גורמי הביטחון פעלו כדי לשכנע חברי ארגוני ג'יהאד ותכפיר בצפון סיני, לנטוש את דרך הקיצוניות ובמסגרת זו מסרו כמה ממנהיגיהם את נשקם.

אל-אהראם (מצרים), 22-23.8.11; אל-מצרי אל-יום (מצרים), 22.8.11

 

אל-דיאר הלבנוני: סוריה הציבה כוחות נ"מ לאורך הגבול עם תורכיה

היומון הלבנוני אל-דיאר המקורב למשטר הסורי, דיווח כי סוריה פרשה לאורך גבולה עם תורכיה למעלה מ-25 כלי רכב עם כוחות נ"מ מתקדמים מאוד.

אל-דיאר (לבנון), 22.8.11

 

דחיית הבחירות המקומיות ברש"פ

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, הכריז על דחיית הבחירות המקומיות, שנקבעו ל-22.10.11, עד שיבשילו התנאים לקיימן בכל השטחים הפלסטיניים. חבר המשלחת של הפת"ח לשיחות הפיוס, מחמוד אל-עאלול, אמר כי נציגי החמאס ביקשו לדחות את הבחירות עד ליישום הסכם הפיוס, כדי לאפשר את קיומן בו-זמנית ברצועת עזה ובגדה. הבחירות כבר נדחו מספר פעמים בעבר.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 23.8.11; ופא (רש"פ), 22.8.11

 

אל-קד'אפי – "מצטרף חדש לפח הזבל של ההיסטוריה"

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 23.8.11

 

אמל מבקשת ממועצת המעבר בלוב לחקור העלמותו של מוסא צדר

בעקבות הידיעות על נפילת משטרו של אל-קד'אפי, פנו משפחתו של האימאם מוסא צדר - יו"ר המועצה האסלאמית השיעית העליונה בלבנון, שנעלם בלוב ב- 1978 -  ונביה ברי, ראש מפלגת אמל ויו"ר הפרלמנט הלבנוני, למועצת המעבר הלובית בבקשה לחקור את הפרשה. תנועת אמל אף דרשה מממשלת לבנון לשגר לשם כך משלחת ללוב.

אל-מסתקבל (לבנון), 23.8.11

 

כינוס של אופוזיציונרים סוריים במטה מפלגת הופד בקהיר

פעילי אופוזיציה סוריים התכנסו (22.8.11) במטה מפלגת הופד בקהיר, שם הכריזו על הקמת "איחוד בני החורין הסוריים", אשר יפעל למען הפלת משטרו של אסד בסוריה ומחוצה לה. חבר המועצה העליונה של מפלגת הוופד, יאסר חסאן, אמר ליומון אל-שרק אל-אוסט, כי ראש מפלגתו תומך בהקמת מועצת מעבר בסוריה דוגמת זו שבלוב.  

אל-שרק אל-אוסט, אל-חיאת (לונדון), 23.8.11