המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 17.8.2011
17/8/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 17.8.2011

 

בתקציר: מצרים: משפט צבאי לפעילה פוליטית בעוון השמצת המועצה הצבאית *  ח"פ לבנוני: חזבאללה משתתף בהרג מפגינים בסוריה * לשכת אל-חרירי: איראן מצירה את צעדיו של ביה"ד הבינ"ל * אל-שרק אל-אוסט: הכנות ליציאת אל-קד'אפי מלוב * מקור ביטחוני מצרי: חשפנו מפעל ליצור רקטות באל-עריש

 

איראן הציגה לרוסיה יוזמה בנושא המשבר סוריה

היומון הלבנוני אל-ספיר מסר כי שה"ח האיראני, עלי אכבר צאלחי, דן ברוסיה (16-17.8.11) ביוזמה איראנית שגובשה יחד עם סוריה, אשר נועדה לחלצה את סוריה מהלחץ המערבי עליה. היומון אל-חיאת דיווח כי המשבר בסוריה עמד במוקד ביקורו בטהראן (11.15-16.8) של מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פאתרושב.

אל-ספיר (לבנון), 17.8.11;  אל-חיאת (לונדון), 16.8.11

 

מקור ביטחוני מצרי: חשפנו מפעל ליצור רקטות באל-עריש

מקור ביטחוני מצרי מסר כי כוחות הביטחון המצריים חשפו את המפעל הגדול ביותר לייצור חומרי נפץ, רקטות ונשק בעיר אל-עריש בצפון סיני, ועצרו פעילים קיצוניים במסגרת המבצע להשבת הביטחון בסיני, שהחל בימים האחרונים.

www.maannews.net, 17.8.11

 

מצרים: משפט צבאי לפעילה פוליטית בעוון השמצת המועצה הצבאית

מקור בכיר בפרקליטות הצבאית המצרית מסר כי הפעילה הפוליטית, אסמאא מחפוט', תועמד למשפט צבאי באשמת השמצת הכוחות המזוינים והמועצה הצבאית השלטת, בפרסומיה בפייסבוק ובטוויטר. החלטה זו עוררה ביקורת בקרב חוגים שונים במצרים, בשל העמדתם החוזרת ונשנית של אזרחים למשפט בבתי דין צבאיים. (על אסמאא מחפוט', ראו קליפ ממרי)

אל-אהראם (מצרים); אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 17.8.11

 

טוויטר על הכוונת: "פעילה תועמד לדין צבאי על 'ציוץ' בטוויטר"

רוז אל-יוסף (מצרים), 16.8.11

 

ח"פ לבנוני: חזבאללה משתתף בהרג מפגינים בסוריה

חבר הפרלמנט הלבנוני מסיעת אל-מסתקבל, אחמד פתפת, אמר ליומון אל-שרק אל-אוסט, כי טענתו של  סגן מזכ"ל חזבאללה, השיח' נעים קאסם, שסיעת אל-מסתקבל היא מליציה צבאית, מעידה שחזבאללה נערך לפעילות צבאית בתוך לבנון והאשמותיו נגד אל-מסתקבל באו להכשיר את הקרקע לכך. פרלמנטר אחר מסיעה זו, עמאר אל-חורי, אמר כי חזבאללה פועל כמליציה ומשתתף בהרג מפגינים בסוריה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), אל-מסתקבל (לבנון), 17.8.11

 

לשכת אל-חרירי: איראן פועלת כדי להצר את צעדיו של ביה"ד הבינ"ל

לשכתו של ר"מ לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, דחתה את דברי משה"ח האיראני (16.8.11), כי ביה"ד הבינ"ל לחקירת רצח אביו הוא פוליטי וחסר ערך אמיתי, וקבעה כי זהו ניסיון של איראן להצר את צעדי ביה"ד ולמנוע ממנו להשיג את הצדק. הודעת הלשכה מביעה תקווה כי המיזוג בין חזבאללה לאיראן לא הגיע עד כדי מתן מקלט באיראן לנאשמים ברצח רפיק אל-חרירי.

אל-מסתקבל (לבנון), 17.8.11

 

אל-שרק אל-אוסט: הכנות ליציאת משפחת אל-קד'אפי מלוב 

היומון אל-שרק אל-אוסט דיווח כי בנמה"ת בטריפולי חונים שני מטוסים שנועדו להעביר את משפחת אל-קד'אפי וכמה מבכירי משטרו לוונצואלה וכי ראש לשכתו של קד'אפי, בשיר צאלח, דן עם בכירים צרפתיים ובריטיים בדרכי יציאת השליט ומשפחתו מלוב. נמסר כי אל-קד'אפי התנה את ויתורו על השלטון בהפסקה מיידית של האש, נסיגת כוחות נאט"ו ועזיבתו עם משפחתו את לוב וכי יתכן שהוא יעביר את סמכויותיו למחמד אל-קמודי, שר המשפטים בממשלתו. בכיר במועצת המעבר בבנגאזי הביע נכונות לאפשר את יציאת משפחת אל-קד'אפי מלוב ואף לספק ערבויות בינ"ל ומשפטיות, למניעת המשך שפיכות הדמים. 

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 17.8.11

 

עיתון ילדים של חמאס מהלל פעיל התנועה שביצע פיגוע התאבדות בירושלים

עיתון הילדים אל-פאתח של תנועת החמאס, היוצא לאור בלונדון, פרסם בגיליונו האחרון (15.8.11) כתבת שבח על עז אל-דין שהיל אל-מצרי, פעיל חמאס שביצע פיגוע התאבדות במסעדת סבארו בירושלים (9.8.01) בו נהרגו 15 איש ונפצעו 132 אחרים. העיתון כתב כי אל-מצרי הוא "המפקד הגיבור... שגדל במשפחה דתית שאוהבת את הג'יהאד וחושקת בשהאדה," וכי "רוחו מרחפת בשמים ומחכה לשהאדה ולגן העדן."

אל-פאתח (לונדון), 15.8.11

 

אתר ג'יהאדי: הפגנות נגד המשטר הסורי במחנות פליטים פלסטינים בדמשק 

אתר ג'יהאדי דיווח כי עשרות אלפי פלסטינים תושבי מחנות הפליטים אל-ירמוך ופלסטין שבדמשק הפגינו נגד משטרו של בשאר אל-אסד, כתגובה לתקיפת מחנה הפליטים הפלסטיני בעיר לאד'קיה השבוע.

שמוח' אל-אסלאם, 17.8.11