המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 16.8.2011
16/8/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 16.8.2011

 

בתקציר: מפקד הבסיג' באיראן: לאמריקאים אין אומץ לצאת מבסיסיהם בעיראק * סעודיה: אזהרה מפני מכירה וקנייה של עותקי קוראן מיובאים * הצבא המצרי פועל למניעת ניסיונות לפוצץ את צינור הגז לישראל * ח"פ לבנוני מטעם חזבאללה: הברחות הנשק לסוריה – הימור על גורלה של לבנון

 

הפגנה ברמאללה: לסלק את אסד

מאות פלסטינים הפגינו (14.8.11) ברמאללה כאות הזדהות עם מהפכת העם הסורי ונגד האלימות שמפעיל המשטר כלפי המפגינים, כשהם קוראים לסילוקו של הנשיא אסד. מזכ"ל אש"ף, יאסר עבד רבה, גינה את הפצצת מחנה הפליטים אל-רמל באל-לאד'קיה ע"י הכוחות הסוריים (15.8.11), שגרמה ע"פ דיווח של אונר"א, לאבדות בנפש ולמנוסתם של 5,000 פלסטינים תושבי המחנה. הוא כינה את ההתקפה "פשע נגד האנושות" וקרא לגופים הבינ"ל לפעול להפסקתה. ברית הכוחות הפלסטיניים בדמשק (גורמי הסירוב וההתנגדות) הכחישה את הידיעות על הפצצת המחנה וקראה לאונר"א שלא לערב את הפלסטינים באירועים בסוריה ולא לשרת גורמים העוינים את סוריה ואת ההתנגדות הפלסטינית.

אל-וטן (סוריה), 16.8.11; www.maannews.net, 14-15.8.11  

 

קריאות "הסתלק" לאסד ברמאללה

www.maannews.net, 14.8.11

 

הצבא המצרי מסכל ניסיונות לפיצוץ צינור הגז לישראל

ביומיים האחרונים החל הצבא המצרי להתפרש בסיני במטרה לסכל ניסיונות של אנשי אל-קאעדה לפוצץ את צינור הגז לישראל ולירדן. במהלך ההתפרשות נהרג בחילופי אש פעיל ג'יהאד ו-12 נעצרו. בעיתונות המצרית הופיעו (16.8.11) דיווחים סותרים אודות תפיסתם של ארבעה חמושים שביקשו לפוצץ את צינור הגז באזור אל-עריש. יצוין כי צינור הגז פוצץ כבר 5 פעמים בעבר.

אל-אהראם, אל-דוסתור (מצרים), 16.8.11

 

מפקד הבסיג' באיראן: לאמריקאים אין אומץ לצאת מבסיסיהם בעיראק

בתגובה להודעתו של דובר צבא ארה"ב, ג'פרי ביוקנן (8.8.11), על נכונותו של הצבא האמריקאי להגן על כורדיסטן מפני המתקפה האיראנית, אמר מפקד הבסיג' באיראן, מוחמד רזא נקדי, שלאמריקאים אין אומץ לצאת מבסיסיהם בעיראק מחשש לחייהם וכי הכורדים בכורדיסטן העיראקית מבינים, בעקבות המתקפה האיראנית, כי מוטב להם לחבור לאיראן.

www.yjc.ir, 15.8.11 

 

ח"פ לבנוני מטעם חזבאללה: הברחות הנשק לסוריה – הימור על גורלה של לבנון

חבר הפרלמנט מטעם חזבאללה, השיח' נביל קאוק, אמר כי פגיעה בסוריה ע"י הברחות הנשק מלבנון בידי כוחות ה-14 במרץ היא הימור על גורלם של  לבנון ושל הסכם טאא'ף. יצוין כי הסכם זה (1989) שם קץ למלחמת האזרחים בלבנון, ולנוכחותה של סוריה בה והתווה את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות.

www.moqawama.org, 15.8.11 

 

סעודיה: אזהרה מפני מכירה וקנייה של עותקי קוראן מיובאים

בכיר במשרד לעניינים אסלאמיים בסעודיה, מוסאעד אל-חדית'י, קרא להילחם בייבוא ובמכירה של עותקי קוראן מזויפים המכילים טעויות דפוס חמורות, המודפסים בסוריה, בלבנון ואף בסין, ונמכרים במחיר נמוך. לטענתו, בחלק מבתי הדפוס מחוץ למדינה עובדים לא-מוסלמים, המתייחסים לעיסוקם, בראש ובראשונה, כאל עניין מסחרי. הוא הדגיש כי ישנו צו בממלכה המורה למכור רק עותקי קוראן המודפסים במדינה.

אל-וטן (סעודיה), 16.8.11

 

"שכונת אל-רמל באל-לאד'קיה [סוריה]: חשבנו שאלו ספינות מלחמה ישראליות"

אל-קדס (ירושלים), 15.8.11