המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 11.8.2011
11/8/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 11.8.2011

 

בתקציר: סוריה משגרת מסרי אזהרה לזרם אל-מסתקבל * ברגותי: וטו מצד ארה"ב באו"ם יוביל למחאות המוניות ולסיום תפקידה באזור * אחמדי-נז'אד: על מועצת הביטחון לגנות את בריטניה * היומון אל-חיאת:  תורכיה תנקוט צעדים אם לא ייפסק הדיכוי הסורי * שחרור הדידי של עצורים בקרב פת"ח וחמאס 

 

ברגותי: וטו מצד ארה"ב באו"ם יוביל למחאות המוניות ולסיום תפקידה באזור

חבר המועצה המחוקקת מטעם הפת"ח, מרואן אל-ברגותי, הכלוא בישראל, הזהיר כי וטו אמריקאי  במועה"ב, שימנע הכרה במדינה הפלסטינית, יביא לסיום תפקידה של ארה"ב באזור ולתהלוכות המוניות בעולם הערבי והמוסלמי.

www.amad.ps , 10.8.11

 

עיתונים לבנונים המקורבים ל-8 במרץ: מסרי אזהרה סוריים לזרם אל-מסתקבל

מאמר ביומון  הלבנוני אל-אח'באר, המקורב לכוחות ה-8 במרץ, טען כי זרם אל-מסתקבל עלול להצית מלחמת אזרחים בבירות, אם יפסיד במאבקו מול סוריה, וכי הזרם כבר החל בליבוי האש, כאשר בדה דיווח על חיסולו של שר ההגנה הסורי ומינוי נוצרי תחתיו, כדרך לחיזוק הברית העלווית-נוצרית נגד הסונים בסוריה. היומון אל-ספיר, אף הוא מקורב לכוחות ה-8 במרץ, דיווח מפי בכיר ב-8 במרץ, כי סוריה סבורה שזרם אל-מסתקבל מנסה לפגוע בביטחונה וכי הוא חצה מבחינתה את הקו האדום. גורמים בממשלת לבנון מסרו, כי סוריה מכינה תיק ראיות נגד לבנונים האחראים להברחות הנשק אליה.עפ"י הדיווח, ניסיון ההברחה נעשה דרך מרינה הנמצאת בבעלותה של משפחת אל-חרירי.

אל-ספיר, אל-אח'באר (לבנון), 11.8.11

 

אל-קד'אפי: "נקרא לשגרירינו בסוריה, השולל שימוש אכזרי בנשק נגד עם שאיננו חמוש"

אל-וטן (סעודיה), 11.8.11

 

אל-חיאת:  תורכיה תנקוט אמצעים אם לא ייפסק הדיכוי הסורי

היומון אל-חיאת דיווח מפי מקורות תורכיים, כי תורכיה אינה מעוניינת בהתערבות צבאית בסוריה ואולם, הם הדגישו כי שה"ח התורכי, אחמד דאוד אור'לו הבהיר לנשיא אסד (9.8.11), כי ארצו עשויה לנקוט צעדים אם הדיכוי הביטחוני בסוריה לא ייפסק בתוך כמה ימים.

אל-חיאת (לונדון), 11.8.11

 

אחמדי-נז'אד: על מועצת הביטחון לגנות את בריטניה

נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, טען שאם מועצת הביטחון לא תגנה את מעשי הדיכוי הפראיים של המשטרה הבריטית, היא תמעל בתפקידה ותאבד את מעמדה בעולם, וכי על שלטונות בריטניה להיענות לדרישות המפגינים. שר המודיעין חיידר מוצלחי, טען שהמהומות בבריטניה נעשות בחסד האל וחושפות את פניהן האמיתיות של ממשלות המערב. היומון הרפורמיסטי שרק שיבח את האיפוק שמגלים שלטונות בריטניה כלפי המפגינים, וטען כי מהומות כאלו במזה"ת היו מדוכאות בכוח צבאי ומסתכמות בנפגעים רבים.

אתר מוסד הנשיאות, פארס, שרק (איראן), 10.8.11

 

פת"ח וחמאס ישחררו לפני החג רוב העצורים שבידיהם 

ראש משלחת פת"ח לפיוס עם חמאס, עזאם אל-אחמד, אמר כי עד עיד אל-פטר תיפתר בעיית עצורי  הפת"ח אצל החמאס ועצורי החמאס אצל הפת"ח, חוץ מאלה שסוכם בין שתי התנועות שלא לשחררם.

אל-קדס (ירושלים), 11.8.11

 

הבצורת באיראן: הציבור נקרא לחסוך במים

שר האנרגיה האיראני, מג'יד נמג'ו, קרא לציבור לחסוך במים בשל הבצורת שגרמה למצב חירום במשק המים. היומון השמרני המתון באיראן אבתכאר הזהיר כי משבר המים עלול להפוך לאיום ביטחוני מרכזי אם לא יטופל במקצועיות, וטען כי על הנשיא הבא של איראן לטפל בנושא לפני הטיפול בגרעין ובכלכלה.

אבתכאר (איראן), 11.8.11; פארס (איראן), 8.8.11