המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 31.7.2011
31/7/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 31.7.2011

 

בתקציר: יומון לבנוני: אסד פעל לטובת חברות קידוח רוסיות בלבנון * הרש"פ: ייעוץ משפטי בריטי לקראת הפניה לאו"ם * איש דת פלסטיני: החרמת מוצרי ההתנחלויות – חובה דתית * שגריר איראן בבגדאד: נמשיך להילחם בפז'אק בעיראק * אתר סורי: המשטר הורה לחסל את מנהיגי המהפכה

 

אתר אופוזיציה סורית: המשטר הורה לחסל את מנהיגי המהפכה

אתר אופוזיציה סורי דיווח על קיומו של מסמך רשמי המורה למנגנוני המודיעין לחסל את מנהיגי המהפכה ולהכשיר הנהגה חלופית שתשתף פעולה עם המשטר ותסכים לוויתורים. עפ"י הדיווח, עד כה חוסלו כמאה מנהיגים ברחבי המדינה והמפגינים הצליחו לאתר קצינים ואנשי ביטחון ששוגרו לביצוע המשימה. לטענת האתר, המסמך עוסק גם במעצר ובעינויים של אזרחים סורים שפעלו נגד המשטר בחו"ל, שיבוצעו עם שובם לסוריה, והרחקה של קבוצות עדתיות ואתניות שונות מהצבא, בשל חוסר נאמנות למשטר. 

www.sooryoon.net, 28.7.11

 

היומון אל-נהאר: אסד פעל לטובת חברות קידוח רוסיות בלבנון

היומון הלבנוני אל-נהאר מסר כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ביקש משר האנרגיה והמים הלבנוני, ג'ובראן באסיל, בפגישתם בדמשק (25.7.11), להקל על חברות רוסיות את תנאי קבלת הזיכיון לקידוחי נפט וגז במים הכלכליים של לבנון. פרשן פוליטי של היומון, אילי אל-חאג', טען, כי במחווה זו רוצה אסד להבטיח את המשך תמיכתה של רוסיה במשטרו במועצת הביטחון.

אל-נהאר (לבנון), 31.7.11

 

"התקשורת הרשמית" בעולם הערבי: "המצב יציב לחלוטין"

אל-אתחאד (איחוד האמירויות), 31.7.11

 

הרש"פ: ייעוץ משפטי בריטי לקראת הפניה לאו"ם

ראש מחלקת המו"מ באש"ף, סאיב עריקאת, נועץ שלשום (29 ביולי 2011) במומחים בריטיים למשפט בין-לאומי, לגבי כוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם כדי לקבל הכרה במדינה הפלסטינית.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 31.7.11

 

רש"פ: אירועי הרמדאן יצומצמו בשל המשבר הכלכלי

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, אמר בברכתו לחודש הרמדאן, כי נוכח המצב הכלכלי הקשה, החליטה הרש"פ לצמצם את אירועי הרמדאן לטקסים דתיים בלבד. הוא גם קרא למגזר הפרטי לסייע לשכבות החלשות.

ופא (רש"פ), 30.7.11

 

איש דת פלסטיני: החרמת מוצרי ההתנחלויות – חובה דתית

ראש המועצה העליונה למשפט שרעי וממלא מקום ראש השופטים בגדמ"ע, שיח' יוסף אדעיס, אמר כי החרמת מוצרים מההתנחלויות היא חובה דתית ולאומית.

ופא (רש"פ), 30.7.11

 

שגריר איראן בבגדאד: נמשיך להילחם בפז'אק בעיראק

שגריר איראן בבגדאד, חסן דנאי-פר, דחה את דרישתו של שה"ח העיראקי, הושיאר זיבארי, מאיראן, לחדול ממתקפתה בכורדיסטן העיראקית נגד הארגון הכורדי הבדלני פז'אק, ואת טענתו כי הדבר גורם נזק  ליחסי המדינות. הוא טען כי זכותה של איראן להתגונן מול התקפות הבאות מתוך עיראק והיא תמשיך בטיהור השטח. 

איסנא (איראן), 30.7.11