המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.6.2011
26/6/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.6.2011

 

בתקציר: האח"ס במצרים מגנים את האלימות בסוריה * מפקד הבסיג': מיליונים יצעדו מלבנון וסוריה לישראל * אחמדי-נז'אד: לחשוף את האמת מאחורי ה-11.9 והשואה * חמש שנים לחטיפת שליט: אחד הארגונים החוטפים מבטיח להמשיך בחטיפות * בכיר בפת"ח: חרם כלכלי על ישראל אם לא נוכר כמדינה

 

ח'אמנאי: בכוונת ארה"ב להשתמש באפגניסטן כבסיס קבע לכוחותיה

מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, נפגש בטהראן, במהלך הוועידה הבינ"ל למאבק בטרור, עם נשיאי פקיסטן עיראק ואפגניסטן. בפגישתו עם נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, אמר ח'אמנאי כי דברי הנשיא אובמה על הסגת הכוחות האמריקאים מאפגניסטן עד 2014 נועדו לצרכי פנים, כיוון שבכוונת ארה"ב להפוך את אפגניסטן לבסיס קבע של כוחותיה. קרזאי הביע בתשובתו תקווה שאובמה יישם את הצהרתו וביקש סיוע איראני לארצו. לנשיא עיראק, ג'לאל טלבאני, אמר ח'אמנאי, כי יש לנצל את היחלשותה של ארה"ב במזה"ת כדי לפעול נגדה. טלבאני השיב כי ארצו מאוחדת בהתנגדותה להמשך השהות האמריקאית וביקש אף הוא סיוע מאיראן. לנשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדארי, אמר ח'אמנאי שארה"ב מנסה לזרוע פילוג בפקיסטן לטובת האינטרסים שלה. זרדארי הבטיח שארצו תפעל להרחבת יחסיה עם טהראן. ח'אמנאי נפגש גם עם נשיא סודאן, עומר אל-בשיר (בתמונה), שנאם בוועידה, ואולם הדיווחים על ביקורו הוצנעו.

אתר המנהיג (איראן), 25-6.6.11

פרס טי וי (איראן) 26.6.11

 

ספינה ירדנית תשתתף במשט לעזה

ואא'ל אל-סקא, יו"ר ועדת "עורק החיים" בירדן, המשתתפת במשט החירות 2, הודיע כי הוועדה בראשותו רכשה ספינה – בעלות של כחצי מיליון יורו ויכולת לשאת 200 נוסעים -  שנרשמה תחת השם "חברת נור" ותהיה הספינה הערבית מבין שמונה הספינות שישתתפו במשט החירות 2, הצפוי לצאת בימים הקרובים לעזה. הוא הסביר כי בשל ביטול השתתפותה של המרמרה במשט, היה צורך בספינה ערבית שתשתתף בו וכי המשלחת הירדנית למשט תכלול 35 אנשים שיהיו נציגי האיגודים המקצועיים, נציגי מפלגות והתנועה האסלאמית.

www.assabeel.net, 26.6.11 

 

מפקד הבסיג' באיראן: מיליונים יצעדו מסוריה ולבנון לישראל

מפקד כוחות הבסיג' באיראן, מוחמד רזא נקדי, אמר בריאיון לסו"י מהר שתהלוכות המפגינים בגבולות סוריה ולבנון עם ישראל, יהפכו בקרוב לתהלוכות של מיליונים ויביאו לחיסולה.

מהר (איראן), 26.6.11

 

חמש שנים לחטיפת שליט: אחד הארגונים החוטפים מבטיח להמשיך בחטיפות

לרגל חמש שנים לשבייתו של גלעד שליט פרסם אתר המקורב לחמאס כתבה שכותרתה "שביית חיילים – המתכון הטוב ביותר להבטחת שחרור האסירים" ובה פירוט עסקאות חילופי השבויים בין ישראל לערבים מאז 1948; תנועת החמאס מסרה בגילוי דעת כי שליט לא יראה אור יום עד שהאסירים ישוחררו בעסקה מכובדת; דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, אמר כי ההתנגדות תמשיך לשבות ישראלים עד לשחרור אחרון האסירים הכלואים בישראל והדגיש כי לאחר חמש שנים של ניסיונות כושלים להתמקח עם ההתנגדות ולהשיג מידע על שליט, נאלץ האויב הציוני להיכנע לדרישות ההתנגדות בעסקת החילופים. אמו של אחד משובי שליט שנהרג בפעולה, אמרה כי בנה וחברו שנהרג גם הוא, הצליחו "לגלגל את אפה של ישראל בעפר", לחטוף חייל ישראלי מתוך הטנק ולהשיג את השהאדה שלה קיוו, ולכן יום השנה למסירת נפשם הוא יום חג פלסטיני.

www.palestine-info.info, www.paltoday.ps, 25.6.11

 

אחמדי-נז'אד: לחשוף את האמת מאחורי ה-11.9 והשואה

נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, טען בוועידה הבינ"ל למאבק בטרור בטהראן כי אירועי ה-11.9 והשואה משמשים את ארה"ב וישראל להצדקת הטרור שלהן באזור וקרא לחשוף את האמת מאחורי אירועים אלה. בכינוס בפני 20,000 נגמלים מסמים, אמר אחמדי-נז'אד כי מעצמות המערב החלו לפעול נגד האומות, ובמיוחד נגד איראן, באמצעות סמים, בעודן מתחפשות ללוחמות חופש וזכויות אדם.

פרס טי וי (איראן)26.6.11; אתר מוסד הנשיאות (איראן), 25.6.11

 

האחים המוסלמים במצרים מגנים את האלימות בסוריה

תנועת האח"ס במצרים פרסמה הודעת גינוי למעשי האלימות והדיכוי בסוריה, קראה לשחרר את כל האסירים הפוליטיים והביעה את תמיכתה בדרישות המפגינים לרפורמות דמוקרטיות. בהודעה נכתב כי רק רפורמה רצינית תצליח לאחד את העם הסורי.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 26.6.11

 

 "הפיוס הפלסטיני" ניצב בפני מבוי סתום

פלסטין (עזה), 26.6.11

 

תמרונים צבאיים בהשתתפות ירדן, סעודיה, תורכיה, ארה"ב וספרד

חילות האוויר של תורכיה, סעודיה, ירדן, ארה"ב וספרד קיימו בין התאריכים 13-24.6.11 תמרון צבאי משותף בתורכיה, בו תרגלו חילות האוויר פעולות תקיפה ומגננה, סיוע לחיל רגלים, מבצעי חיפוש והצלה ותדלוק אווירי. צבא ירדן מסר (25.6.11)  כי בימים הקרובים יתקיים בירדן תמרון צבאי – אווירי יבשתי וימי - משותף לצבאות ארה"ב וירדן, בנוכחות נציגים מ-20 מדינות ידידות.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 25.6.11; www.elaph.com , 13.6.11; אל-ערב אל-יום (ירדן), 26.6.2011

 

בכיר בפת"ח: חרם כלכלי על ישראל אם לא נוכר כמדינה באו"ם

חבר הוועד המרכזי של פת"ח, מוחמד אשתיה, אמר כי אם תיכשל פנייתם של הפלסטינים לאו"ם להכיר בהם כמדינה ולקבלה כחברה בארגון, הם יבחנו אפשרות לעבור לשימוש בדולר האמריקני במקום בשקל ולהרחיב את החרם על יבוא מוצרים מכל שטחי ישראל, ולא רק אלה המיוצרים בהתנחלויות.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 26.6.11