המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 15.6.2011
15/6/2011


מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 15.6.2011

 

בתקציר: יומון מצרי: מחלוקות בליע"ר בעניין השעייתה של סוריה * אל-מנאר: איראן איימה לפגוע בתורכיה ובמדינות המפרץ, אם יסייעו להפלתו של אסד * נשיאי סין ואיראן: יחסינו אסטרטגיים; קרזאי: על הכוחות הזרים לצאת מאפגניסטן * פסק הלכה באיראן אוסר לכתוב ולצייר על שטרות

 

סוחרי נשק מעזה וממצרים נעצרו בצפון סיני

משטרת מצרים בצפון סיני הודיעה כי עצרה (15.6.11) שלושה פלסטינים, מגדולי סוחרי הנשק בעזה, שהסתננו למצרים דרך המנהרות והסתתרו אצל שותף מצרי באל-עריש, המספק להם נשק מרחבי מצרים. ברשות העצורים נמצאו כמויות גדולות של נשק ישראלי ואמריקאי שבו הם סוחרים במצרים ובעזה.

www.maannews.net, 15.6.11

 

אל-מנאר: איראן איימה לפגוע בתורכיה ובמדינות המפרץ, אם יסייעו להפלתו של אסד

אתר האינטרנט של ערוץ אל-מנאר של חזבאללה דיווח כי איראן איימה לתקוף בסיסים אמריקאים בתורכיה, אם זו תשתתף בהתקפה על סוריה או תאפשר פעילות נגדה משטחה. איראן גם הזהירה את איחוד האמירויות כי כל איום על המשטר הסורי, יצית את האזור כולו. עפ"י הדיווח, ר"מ תורכיה, רג'ב טייפ ארדואן, קיבל עקרונית את התכנית האמריקאית, הכוללת הכנסת כוח צבאי תורכי לסוריה.

www.almanar.com, 14.6.11

 

יומון מצרי: מחלוקות בליע"ר בעניין השעייתה של סוריה

היומון המצרי אל-אהראם דיווח על מחלוקת בליע"ר סביב דרישה של כמה מחבריה, להשעות את  פעילותה של סוריה כחברה בליע"ר, בשל פעולות הדיכוי של צבאה נגד המפגינים. נמסר כי שכנותיה של סוריה חוששות שהחלטה כזו תרחיב את הקרע הפנימי בתוכה ותוביל למשברים אצלן.

אל-אהראם (מצרים), 14.6.11

 

בסוריה: "קבר אחים לחמלה, לאנושיות, לגאווה, לערביות ולכבוד"

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 15.6.11

 

נשיאי סין ואיראן: יחסינו אסטרטגיים; קרזאי: על הכוחות הזרים לצאת מאפגניסטן

בפגישתם בקירגיסטן (15.6.11), בשולי ועידת 'ברית שנחאי', קראו נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, ונשיא איראן אחמדי-נז'אד להוצאת הכוחות הזרים מאפגניסטן ולהידוק הקשרים בין מדינותיהם. קרזאי ציין את חשיבותה של איראן בשמירת אחדותה של ארצו. בפגישה בין אחמדי-נז'אד לנשיא סין, הו ג'ינטאו, עמדו השניים על הצורך בהידוק שתה"פ בין מדינותיהם והגדירו את יחסיהן כאסטרטגיים. נשיא סין הדגיש כי היחסים בין ארצו לאיראן מסייעים לקידום השלום בעולם.

איסנא (איראן), 15.6.11; אתר מוסד הנשיאות (איראן), 14.6.11

 

בכיר איראני: הדיון בעניין שני האמריקאים – אולי באוגוסט 2011

התובע הכללי של טהראן, עבאס ג'עפרי דולתאבאדי, אמר שהדיון הבא בעניינם של שני האמריקאים, שון באואר וג'וש פטאל, העצורים זה שנתיים באיראן בחשד לריגול,  צפוי להיערך בחודש אוגוסט והביע תקווה שתינתן אז פסיקה סופית בעניינם. הוא דחה טענות על  התנכלויות לעצורים וטען כי היחס אליהם טוב.

www.irib.ir, 14.6.11

 

פסק הלכה באיראן אוסר לכתוב ולצייר על שטרות

איתאללות בכירים באיראן, בהם איתאללה נורי המדאני ואיתאללה צאפי גולפיגאני, פרסמו פתוא האוסרת לכתוב על שטרות. הצעד הוא תגובה לנוהג לכתוב הערות וציורים בגנות המשטר על השטרות.

אפתאב (איראן), 14.6.11 

 

שטר איראני עם הכיתוב: 'תשוחרר שיווא נזר אהארי העצורה מאז יוני 2009'

http://blog.sabzlink.com/