המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 10.6.2011
10/6/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 10.6.2011

 

בתקציר: אל-שרק אל-אוסט: סוריה חוקרת קצינים בעקבות האירועים בחמאה * גידול של 32% ביצוא הנפט מאיראן לסין * סוריה: אכזבה מהעברת נושא הגרעין הסורי למועצת הביטחון * יומון כוויתי: צרפת מתגברת את האבטחה סביב מוסדותיה בלבנון * עבאס הורה לסגור אתרי אינטרנט מקורבים לדחלאן

 

סוריה: אכזבה מהעברת נושא הגרעין הסורי לדיון במועצת הביטחון 

נציג סוריה בסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית הביע אכזבה מהחלטת הסוכנות להעביר את נושא הגרעין הסורי לדיון במועצת הביטחון וטען כי ההחלטה מבוססת על השערות, לא על עובדות, ומתעלמת מרצונה של סוריה לשתף פעולה עם הסוכנות. לדבריו, ההחלטה משרתת כמה מדינות הרוצות להגביר את הלחץ על סוריה בעקבות האירועים הפנימיים במדינה, מה שמעיד על הפוליטיזציה העוברת על הסוכנות.

אל-ת'ורה (סוריה), 10.6.11

 

אל-שרק אל-אוסט: סוריה חוקרת קצינים בעקבות האירועים בחמאה

היומון הלונדוני אל-שרק אל-אוסט דיווח מפי מקורות סוריים רשמיים, כי שלטונות סוריה פתחו בחקירה נגד כמה קציני ביטחון וביניהם נגד העומד בראש ענף הביטחון הצבאי במחוז חמאה בעקבות האירועים שהיו שם ביום שישי שעבר (4.6.11), והביאו למותם של 70 מפגינים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון); 10.6.11

 

אסד: "הרופא הפרטי שלך"

אל-ערב (קטר), 9.6.11

 

יומון כוויתי: צרפת מתגברת את האבטחה סביב מוסדותיה בלבנון

היומון הכוויתי אל-אנבאא דיווח, כי צרפת הגבירה לאחרונה את אמצעי הביטחון שלה סביב שגרירותה בבירות, מרכזי התרבות שלה במדינה וכוחותיה ביוניפי"ל.

אל-אנבאא (כווית), 10.6.11

 

מצרים: נעצרו מפגינים בגין חריגה מן המגבלות הממשלתיות

כוחות הביטחון המצריים עצרו (8.6.11) עשרה מפגינים שחסמו כבישים בקהיר, במסגרת מדיניות הממשלה לאכוף את החוק האוסר הפגנות המפריעות לשגרת העבודה ופוגעות בכלכלה.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 10.6.11

 

עבאס הורה לסגור אתרי אינטרנט מקורבים לדחלאן

היומון אל-קדס אל-ערבי דיווח כי יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, הורה לסגור חמישה אתרי אינטרנט המקורבים למוחמד דחלאן עקב מחלוקות ביניהם. יצוין כי לפני חמישה חודשים שללה הוועדה המרכזית של הפת"ח את חברותו של מחמד דחלאן וכי בחודש ינואר עזב את הגדה המערבית וטרם חזר.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 10.6.11

 

גידול של 32% ביצוא הנפט מאיראן לסין

סין דיווחה על גידול של 32% ביבוא הנפט שלה מאיראן בשליש הראשון של שנת 2011. לפי הדיווח איראן היא יצואנית הנפט השלישית בגודלה לסין עם 8.5. מליון טון נפט, אחרי סעודיה 16.3 מליון טון,  ואנגולה - 10.7 מילון טון נפט.

אירנא (איראן), 10.6.11