המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 7.6.2011
7/6/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 7.6.11

 

בתקציר: 14 הרוגים במהומות פנים פלסטיניות בסוריה * שגריר איראן באו"ם: בקרוב התקוממויות גם באירופה * בכיר פת"ח בלבנון: התגובה לאירועי יום הנכסה – בתוך ישראל *  נאסרללה משבח בוועידה בלבנון את מנהיג איראן, ח'אמנאי * השר הבריטי למזה"ת: אין אופציה להתערבות צבאית בסוריה

 

השר הבריטי למזה"ת: אין אופציה להתערבות צבאית בסוריה

השר הבריטי לענייני המזה"ת, אליסטר בארת, אמר ליומון אל-שרק אל-אוסט במהלך ביקור בסעודיה כי פתרון צבאי בסוריה לא יצליח והכחיש כי מתקיים דיון על אופציה כזו. לדבריו, התנאים שהיו להתערבות הצבאית בלוב - תמיכה לובית, אזורית (ערבית ואפריקאית) ובינ"ל -  לא קיימים בסוריה. עוד אמר כי בריטניה אינה מודאגת מעלייה של קבוצות אסלאמיות לשלטון במדינות ערב בתנאי שקבוצות אלה לא יידמו לארגון אל-קאעדה, או לאחים המוסלמים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 7.6.11

 

שגריר איראן באו"ם: ההתקוממויות יגיעו לאירופה בקרוב

שגריר איראן באו"ם, מוחמד חזאעי, אמר במסגד אמאם עלי בניו יורק בציון יום השנה ה-22 למותו של איתאללה ח'ומיני, כי ההתקוממויות במזה"ת, השואבות השראתן מהמהפכה האסלאמית באיראן, יגיעו בקרוב גם לאירופה ויחוללו שינויים גדולים בעולם. גם דרשן התפילה בטהרן, חאזם צאדקי, הצהיר בדרשתו  (3.6.11) כי המחאות לא יפסחו על אירופה.

כיהאן (איראן), 7.6.11; www.lenziran.com, 3.6.11

 

בכיר פת"ח בלבנון: התגובה על אירועי הנכסה – בתוך ישראל

בהפגנה שקיימו הפלסטינים במחנות בדרום לבנון לרגל אירועי יום הנכסה בגולן, אמר  נציג הפת"ח בלבנון, מוניר אל-מקדח, כי הזרוע הצבאית של הפת"ח, גדודי חללי אל-אקצא, תגיב לאלימות של ישראל  בתוך שטחה, בזמן ובמקום המתאימים, וכי שחרור פלסטין ייעשה בהתנגדות ולא במו"מ. במקום אחר אמר אל-מקדח, כי הפלסטינים "יציתו את כל החזיתות הערביות" וכי הם לא ויתרו על המאבק המזוין, כדרך יחידה להשבת אדמתם וזכויותיהם. צעירים פלסטינים בלבנון הביעו כעס על כך שלא התאפשר להם להפוך לשהידים, כמו הפלסטינים בגולן. יצוין כי בהפגנות השתתפו חיילי הזרוע הצבאית של הפת"ח כשהם חמושים ובמדי צבא

אל-מסתקבל (לבנון), אל-חיאת (לונדון), 7.6.11 

 

14 הרוגים בסוריה, במהומות פנים פלסטיניות

14 פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו (6.6.11) מאש של אנשי החזית העממית-המפקדה הכללית בהנהגת אחמד ג'בריל, במהומות שפרצו במחנה הפליטים אל-ירמוכ בסוריה, בעת הלוויתם של פלסטינים שנהרגו ביום הנכסה בגולן. דווח כי אנשי החזית פתחו באש על משתתפי ההלוויה, לאחר שאלה תקפו את בכירי החזית ופלגים אחרים, הציתו את מטה החזית במחנה ומכוניות של בכירי הפלגים. המשתתפים טענו כי בכירי החזית והפלגים האחרים סוחרים בעניין הפלסטיני ומשגרים את הצעירים למות על הגבול בעודם יושבים במשרדיהם. בנוסף, מחו המשתתפים על הנפת תמונות של אסד על ידי נציגי הפלגים. הם קראו: "העם רוצה להפיל את הפלגים. יופל אחמד ג'בריל, יופל צבא השחרור". נמסר כי אחמד ג'בריל נחלץ מהמטה בסיוע המודיעין הסורי.

אל-חיאת אל-ג'דידה, אל-איאם (רש"פ), 7.6.11; www.syria-news.com, 6.6.11

 

המצב בסוריה: "הטבח בחמאה 1982" (מימין): "הטבח ב-2011" (משמאל) ;

 הציבור קורא: "המוות ולא ההשפלה" הציפור ממעל: "שאללה יגן על חמאה"

אל-קודס (ירושלים), 6.6.11

 

נאסרללה בוועידה לכבוד מנהיג איראן ח'אמנאי: הבטחתו לחיסול ישראל - מתמלאת

בנאום בפתיחת ועידה בבירות (6.6.11), שדנה בהגותו הדתית של מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, שיבח  מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, את מדיניותו של ח'אמנאי באזור ואת ההתקוממות שהוא מוביל נגד השתלטותה של ארה"ב, ועמד על תרומתו לבניית סדר חברתי ופוליטי צודק באיראן. הוא ציין כי דבריו של ח'אמנאי אודות חיסולה של מדינת ישראל מתגשמים, לאור רצונם העז של הצעירים הפלסטינים להקריב עצמם למען פלסטין, לאור הישגי ההתנגדות ולמול נסיגתה של ארה"ב באזור. לדבריו, אירועי יום הנכבה ויום הנכסה חושפים את פניה האמיתיות של ארה"ב, המחרימה את ההתקוממות הערבית, בעודה מדברת גבוהה על זכויות אדם וחירויות. סו"י פרס טי וי מסרה כי באירוע משתתפים מאות אינטלקטואלים ואנשי דת מוסלמים ונוצרים.

פרס טי וי (איראן), 7.6.11 www.almanar.com, 6.6.11

 

סו"י מהר: איראן תמכור נפט להודו בלא קשר לחובה לאיראן

סו"י האיראנית מהר דיווחה כי למרות חוב של שני מיליארד דולר, החליטה איראן להמשיך למכור נפט להודו, מחשש שזו תפנה לסעודיה ולכווית. יצוין כי להודו חשיבות אסטרטגית בעיני טהראן בשל קשריה עם ארה"ב, ובשל כך שצינור הנפט שאמור להיבנות ולהגיע לפקיסטן, יעבור בשטחה.

מהר (איראן), 7.6.11

 

סו"י פארס: צוללות איראניות בים האדום

סו"י פארס דיווחה כי צוללות איראניות יצאו ממפרץ עדן ונכנסו לים האדום למשימות מודיעיניות.

פארס (איראן), 7.6.11

 

מועצת השורא בסעודיה: על נשים להשתתף בבחירות המוניציפאליות

מועצת השורא בסעודיה הסעודי המליצה לאפשר לנשים להצביע בבחירות המוניציפאליות הבאות, עפ"י חוקי השריעה. ההמלצה לא חלה על הבחירות המתקיימות עתה.

אל-ריאד (סעודיה), 7.6.11