המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 5.6.2011
5/6/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 5.6.2011

 

בתקציר: ח'אמנאי תוקף את אחמדי-נז'אד וקורא לשלטון פלסטיני על כל פלסטין * נשיא תימן הגיע פצוע לסעודיה; סעודיה פועלת להפסקת אש * ר"מ מלזיה: סייענו לארגון ששלח ספינת סיוע לעזה * שר הפנים של חמאס: על הכיבוש להיערך לבריחה מארצנו * פיפ"א פסלה את נבחרת הנשים של איראן על עטיית חג'אב

 

שר הפנים של חמאס: על הכיבוש להיערך לבריחה מארצנו

ר"מ החמאס, אסמאעיל הניה, אמר בחנוכת הקריה התיירותית ביסאן (השם הערבי של בית שאן) בצפון רצועת עזה, כי מאז עלותה לשלטון שילבה חמאס בין השלטון, ההתנגדות והג'יהאד. לדבריו, הפלסטינים נמצאים על סף עתיד מבטיח בו  ישאפו את האוויר של חיפה, אשקלון, בית שאן והערים של צפון פלסטין הכבושה. שר הפנים של החמאס, פתחי חמאד, אמר כי "האוויר של העיר ביסאן מקדם את הכנותינו לקראת שיבה לערינו ולכפרינו בצפון פלסטין. על הכיבוש להתכונן לבריחה מארצנו."

www.palestine-info.info, 4.6.11

 

ח'אמנאי תוקף את אחמדי-נז'אד וקורא לשלטון פלסטיני על כל פלסטין

בנאום (4.6.11) ביום השנה ה-22 למותו של מייסד משטר המהפכה האסלאמית באיראן, איתאללה ח'ומיני, תקף המנהיג עלי ח'אמנאי את הנשיא אחמדי-נז'אד ומקורבו-מחותנו רחים משאי, על סטייתם מרעיון 'שלטון חכם ההלכה' (וילאת-י פקיה) ואמר כי מי שמנסה לסלף את עקרונות המשטר וערכיו הוא סוטה ובוגד. ח'אמנאי אמר כי עפ"י מורשתו של ח'ומיני, בכירי המשטר אינם חסינים מביקורת, וקרבה משפחתית איננה כרטיס למשרה שלטונית. הוא בירך על פתיחת מעבר רפיח, וקרא למצרים לא לטעות במראה הידידותי של ארה"ב המבקשת, ע"י תמיכתה, לשוב ולהשפיע במצרים. עוד טען כי  פלסטין כולה שייכת לפלסטינים ואין לחלקה, וכי יש לכונן משטר פלסטיני בכל פלסטין, כשאופי המשטר וגורל הציונים החיים בה ייקבעו במשאל עם. באירוע אחר באותו יום, קרא הנשיא, אחמדי נז'אד, להציב בראש סדר היום העולמי את המאבק בארה"ב ובישראל וטען כי לא יהיה שקט באזור כל עוד ישראל קיימת ולו על ס"מ מאדמת פלסטין. הוא קרא להביא לקיצן של ארה"ב וישראל אך מיהר לתקן כשאמר "קץ לשלטון ארה"ב באזור". האתר אפתאב ציין כי נאומו של הנשיא נתקל בקריאות "מוות למתנגדים לשלטון חכם ההלכה" לצד קריאות תמיכה בח'אמנאי. בשונה מבעבר הטלוויזיה לא שידרה הפעם את מלוא הנאום.

אתר המנהיג, אפתאב (איראן), 4.6.11; ח'בר און ליין (איראן), www.lenziran.com, 3.6.11

 

"העם" עוקר מהשורש את "המשטרים המושחתים"

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 4.6.11

 

נשיא תימן הגיע פצוע לסעודיה; סעודיה פועלת למען הפסקת אש

אתר אל-ערביה נט דיווח כי נשיא תימן, עלי עבדאללה צאלח, הגיע לבסיס צבאי בסעודיה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפצע בהתקפה על המסגד הנשיאותי בו התפלל (3.6.11). עם הנשיא הגיעו 35 אזרחים ובכירים תימנים שנפגעו אף הם. נמסר כי משפחתו של צאלח אמורה להצטרף אליו ואולם בואה לסעודיה נידחה.  שיח' שבט אל-חאשד, צאדק אל-אחמר, העומד בראש המאבק המזוין נגד צאלח, אמר (4.6.11) כי סעודיה מתווכת בין נציגים משבטו לבין כוחות הממשלה כדי להפסיק את הלחימה ביניהם.

www.gulfinthemedia.com, 5.6.11; אל-קדס אל-ערבי (לונדון), www.alarabiya.net , 4.6.11

 

ר"מ מלזיה: הממשלה סייעה לארגון ששלח ספינת סיוע לעזה

ר"מ מלזיה, נג'יב עבד אל-רזאק, אמר בפגישה עם משלחת של המועצה המחוקקת הפלסטינית בראשות סגן יו"ר המועצה מחמאס, אחמד בחר, כי ארצו תומכת בפיוס הפלסטיני ובזכותם של הפלסטינים לחירות, עצמאות ושיבה, ומסר כי הארגון המלזי ששלח לאחרונה ספינת סיוע לעזה נתמך ע"י הממשלה.

www.palestine-info.info, 3.6.11

 

פיפ"א פסלה את נבחרת הנשים של איראן בשל עטיית חג'אב

התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) מנעה מנבחרת הנשים בכדורגל של איראן לשחק בירדן בטורניר המוקדמות לאולימפיאדת לונדון 2012, בשל החלטת השחקניות לעטות חג'אב בעת המשחק, בניגוד לתקנות פיפ"א. מנכ"ל התאחדות הכדורגל באיראן, עלי כפשיאן, אמר שארצו תתלונן בפיפ"א על פסילתה.

פארס (איראן),www.lenziran.com, 4.6.11