המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 13.5.2011
13/5/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 13.5.2011

 

בתקציר: שעת': מצרים דנה עם איראן וסוריה בפיוס הפלסטיני * בכיר באש"פ: זכות השיבה לבתינו אינה ניתנת למו"מ * הג'יהאד האסלאמי: אין מניעה שנשתתף בבחירות לעיריות ברש"פ * לבנון: דיון בהידוק שתה"פ הצבאי עם צרפת * סיו"ר ועדה במג'לס: איראן דוחה קריאת בחריין לחידוש הידידות

 

אתר המזוהה עם החמאס: ספירה לאחור לקראת האינתיפאדה הפלסטינית השלישית

אתר המזוהה עם החמאס פרסם בדף הראשי שלו ספירה לאחור לקראת האינתיפאדה הפלסטינית השלישית (15.5.11), קישור לאתר המרכזי של האינתיפאדה וקריאה של צעירים להשתתף בפעילויות האינתיפאדה בגדה ובירושלים. דובר ועדת ההכנה לצעדת השיבה בעזה, אחמד אל-זיר, מסר כי "צעדת השיבה" ב-15 במאי תהיה נקודת הפתיחה של פעילות עממית ארוכת טווח שתסלים ותקבל צורות שונות ותסתיים בערים מהן גורשו הפליטים. רשות הפעילות הלאומית והוועדה העממית של הפליטים בצפון הרצועה הודיעה על צעדה המונית באותו היום מכל רחבי הרצועה לעבר מעבר בית חאנון (ארז).

www.palestine-info.info, 12.5.11

 

סו"י המקורבת לחמאס: ספירה לאחור לקראת האינתיפאדה

 

אתר האינתיפאדה  השלישית: "פלסטין תשוחרר ואנו נהיה משחרריה"; "מן הנהר ועד הים, מן הים ועד הנהר"

 

הכנות ל"צעדת ההתקדמות" מסיני לעזה, למרות התנגדות ממשלת מצרים

כ-3000 צעירים הגיעו לאל-עריש שבצפון סיני לקראת "יום ההתקדמות" (15.5.11) אל האדמות הפלסטיניות, למרות קריאת משרד הפנים המצרי לבטל את הצעדה, בשל המצב במצרים. אוניברסיטת סיני והמכללה להנדסה ולטכנולוגיה באל-עריש ביטלו את הלימודים לשבוע בשל הצעדה. בכיכר אל-תחריר צפויה להיערך (13.5.11) הפגנה המונית לאות הזדהות עם האינתיפאדה הפלסטינית השלישית ומחר (14.5.11) צפויה הפגנה מול שגרירות ישראל בקהיר, לאחריהן ייצאו שיירות לעבר מעבר רפיח. ואא'ל ר'נים הודיע כי ישתתף באינתיפאדה הפלסטינית השלישית ביום ראשון.

אל-גומהוריה; אל-שורוק (מצרים), 13.5.11; אל-ופד (מצרים), 11.5.11

 

קריאה לצעדה המונית במזרח ירושלים ב-14 למאי

ארגונים ערביים בירושלים ובישראל, בהם התנועה האסלאמית, קראו בפגישתם בירושלים (12.5.11) לקיים ביום שבת (14.5.11) צעדה המונית לרגל יום הנכבה, משער שכם, דרך הרחובות סולטאן סולימאן וצלאח אל-דין ועד לבתים הנמצאים בסכנת פינוי לטובת קבוצות יהודיות, בשכונת שיח' ג'ראח.

www.palestine-info.info, 13.5.11

 

שעת': מצרים קיימה מגעים עם איראן וסוריה לקראת הפיוס הפלסטיני

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, נביל שעת', אמר כי טרם חתימת הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני, קיימו המצרים מגעים בנושא זה עם המדינות השכנות, במיוחד עם איראן, סוריה ומדינות המפרץ.

www.arabstoday.net, 11.5.11

 

בכיר באש"פ: זכות השיבה לבתינו אינה ניתנת למו"מ

ראש מחלקת הפליטים באש"פ, זכאריא אל-אר'א, אמר כי זכות השיבה היא זכות אישית וקיבוצית קבועה ומקודשת שאין לסחור בה או להתפשר עליה, וכי החלטה 194 של האו"ם בנושא זה קובעת בבירור כי הפליטים ישובו לבתיהם ויזכו לפיצויים.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 13.5.11

 

סיו"ר ועדה במג'לס: איראן דוחה קריאת בחריין לחידוש הידידות

סגן יו"ר ועדת המג'לס לביטחון לאומי באיראן, חוסין אבראהימי, דחה את קריאתו של מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, לחידוש הידידות בין המדינות, וטען כי טהראן לא תלחץ את ידו של מלך בחריין כל עוד הוא עושה דברה של ארה"ב ולא תכונן קשרים עם משטרי בובות. הוא קרא לשלטונות בחריין להעדיף את האינטרס של בני ארצם על פני האינטרס האמריקאי.

פארס (איראן), 11.5.11

 

שלב 1: ארה"ב קוראת: "חופש ביטוי, זכויות אדם,

דמוקרטיה  ורפורמה";  שלב 2: ארה"ב זוכה בנפט

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 12.5.11

 

הג'יהאד האסלאמי: אין מניעה שנשתתף בבחירות לעיריות ברש"פ

בכיר בג'יהאד האסלאמי, נאפז עזאם, אמר כי ארגונו ישתתף בבחירות למועצה הלאומית הפלסטינית, כדי להיות חלק מאש"פ, בתנאי שאש"פ יעבור רה-ארגון ויבטל את הכרתו בישראל. לדבריו, בניגוד לבחירות לנשיאות ולמועצה המחוקקת, שהן חלק מהסכם אוסלו שהג'יהאד מתנגד להם, אין מניעה שהארגון ישתתף בבחירות המוניציפאליות, כיוון שהעיריות מספקות שירות לתושב ולא עוסקות בנושאים פוליטיים.

www.maannews.net 12.5.11

 

לבנון: דיון בהידוק שתה"פ הצבאי עם צרפת

מפקד צבא לבנון, ג'אן קהוג'י, דן (12.5.11) עם שגריר צרפת בבירות דניס פייטון, בהידוק שתה"פ הצבאי בין המדינות.

אל-מסתקבל (לבנון),  13.5.11   

 

"הוועידה הרוחנית" בלבנון: מוסדות המדינה – מקור הסמכות היחיד

בהודעת הסיכום של "הוועידה הרוחנית" (12.5.11) בלבנון, בה השתתפו אנשי דת סונים, שיעים ונוצרים, הוסכם כי המדינה היא מקור הסמכות היחיד; צבא לבנון הוא אחראי היחיד לשמירה על בטחון המדינה; לבנון מחויבת להסכם אל-טאיף ולכל האמנות של הליע"ר והאו"ם; מוסדותיה החוקתיים הם הרשות היחידה לפתרון סכסוכים; זכותה של לבנון לשחרר את אדמותיה הכבושות. ההודעה משבחת את יוניפי"ל על תפקידו בדרום לבנון וקוראת לאו"ם ולקהילייה הבינ"ל ללחוץ על ישראל שתשלים את נסיגתה מדרום לבנון, ותכיר בזכויותיו של העם הפלסטיני ובזכות השיבה. המועצה האסלאמית השיעית העליונה, שנטלה חלק בוועידה הסתייגה מהודעת הסיכום וביקשה להכיר גם בזכותה של ההתנגדות לשחרר את האדמות.

אל-מסתקבל (לבנון) 13.5.11