המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 18.4.2011
18/4/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 18.4.2011

 

בתקציר: מצרים: הצעירים הקימו ממשלת צללים * פעילה אחוואזית: הרוגים ופצועים ביום הזעם האחוואזי באיראן * בכיר בפת"ח: בספטמבר הקרוב מדינה או מהפכה * סעודיה: סימפוזיון בינלאומי בנושא הגנה אווירית  * מצרים: מהומות בעיר קנא נגד מינוי מושל קופטי * בכיר בחמאס: להיערך לחטיפת חיילים

 

בכיר בפת"ח: בספטמבר הקרוב מדינה או מהפכה

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, עבאס זכי, אמר בטקס לזכר השהידים ולכבוד האסירים הפלסטיניים כי אם העולם לא יקיים את הבטחותיו להכריז על הקמת מדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב, יהיו אופציות אחרות כולל מהפכה.

www.palvoice.com , 17.4.11

 

בכיר בחמאס: להקים ועדה שתתכנן חטיפת חיילים

בטקס ביום האסיר הפלסטיני (17.4.11) דרש סגן יו"ר המועצה המחוקקת מטעם החמאס, אחמד בחר מכל פלגי ההתנגדות להקים ועדה שתתכנן חטיפה של חיילים ישראליים, כדי להחליפם באסירים פלסטינים.

אל-איאם (רש"פ), 18.4.11  

 

מצרים: מהומות בעיר קנא נגד מינוי מושל קופטי

מזה שלושה ימים מתנהלות בעיר קנא שבמצרים מהומות נגד מינויו של הקופטי עימאד שחאתה מיח'אאיל למושל המחוז. המפגינים הכריזו על מרי אזרחי חלקי, הפריעו לתנועת הרכבות וחסמו כבישים, בדרישה שימונה מושל מחוז מוסלמי. לטענתם, מיח'אאיל היה מעורב בהרג מפגינים במהלך המהפכה מתוקף היותו בכיר במנהלת ביטחון אל-גיזה.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 18.4.11

 

מצרים: הצעירים הקימו ממשלת צללים

מתוך דאגה למילוי דרישות המהפכה, הכריזו צעירים מכל המפלגות והזרמים הפוליטיים במצרים על הקמת ממשלת צללים, אשר תלווה את פעילותה של הממשלה הקיימת, תקיים קשר מתמיד בין העם לממשלה ולמועצה הצבאית, ותציג רעיונות לפיתוח המיניסטריונים השונים ופתרון בעיותיהם.

אל-שורוק (מצרים), 16.4.11

 

פעילה אחוואזית: הרוגים ופצועים ביום הזעם האחוואזי באיראן

פעילה אחוואזית אמרה לערוץ אל-ערביה, כי ב'יום הזעם' (15.4.11) של האחוואזים הערביים תושבי המחוז נגד המשטר האיראני, נהרגו 15אנשים, נפצעו עשרות ואלפים נעצרו בידי כוחות הביטחון של איראן . תושבי אחוואז הערביים מונים כשמונה מליון ודורשים להיבדל מאיראן. הרשויות באיראן הסבירו שההפגנות באחוואז נערכו כאות הזדהות עם הבחרינים המדוכאים בידי כוחות הצבא הסעודים.

www.alarabiya.net; אל-שרק אל-אוסט (לונדון)  17.4.11 

 

אל-קד'אפי, שליט עם רצח בעיניים

אל-וטן (סעודיה), 18.4.2011

 

סעודיה: סימפוזיון בינלאומי בנושא הגנה אווירית

בג'דה שבסעודיה מתקיים "הסימפוזיון הבינלאומי להגנה אווירית 2020+", המאורגן על ידי הכוחות להגנה אווירית בסעודיה, ומשתתפים בו מומחים שונים מהעולם. בטקס הפתיחה אמר שר ההגנה הסעודי, ח'אלד בן סולטאן, כי משתתפי הכנס שואפים לשפר את רמת ההגנה של המדינה וגבולותיה מפני טילים ארוכי טווח ומטוסים מתקדמים וכי כוחות ההגנה של המפרץ שואפים לשפר את יכולותיהם הצבאיות.

אל-וטן (סעודיה), 18.4.11

 

חמאס ביצעה מעצרים נרחבים בקרב הסלפים-ג'יהאדיים

מנגנוני הביטחון של החמאס ביצעו מעצרים נרחבים בקרב הארגונים הסלפים-ג'יהאדיים בעזה, בניסיון ללכוד את רוצחי פעיל זכויות האדם האיטלקי, ויטוריו אריגוני. ממשל החמאס בעזה סגר את כל המעברים לרצועה וממנה, כולל המנהרות, כדי למנוע את בריחת הרוצחים מעזה. מקור בחמאס מסר כי אחד המבוקשים הוא אזרח ירדני, שהגיע לעזה דרך המנהרות והוא נושא תעודות מזויפות, וכי בידי החמאס שני חשודים שהודו במעורבות בחטיפה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 18.4.11 אל-סביל (ירדן), 17.4.11

 

מועצת שתה"פ של המפרץ שוקלת לצרף אליה את ירדן

סגן רה"מ והשר לענייני נשיאות של איחוד האמירויות, השיח' מנצור בן זאיד אאל נהיאן, אמר (17.4.11) בפגישתו באבו ט'בי עם ר"מ ירדן, מערוף אל-בח'ית, כי מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ שוקלת ברצינות לצרף את ירדן למועצה באופן הדרגתי.

אל-ערב אל-יום (ירדן), 18.4.11

 

מועצת שתה"פ של המפרץ: לבלום את ההתערבות האיראנית במפרץ

שרי החוץ של מדינות מועצת שתה"פ במפרץ קראו בפגישתם בריאד (17.4.11) למועה"ב לפעול כדי להפסיק את התערבותה הפרובוקטיבית של איראן במדינות המפרץ, שנועדה להצית מלחמות אחים במדינות אלה וציינו כי מדינותיהן לא יבחלו בשום צעד כדי למנוע התערבות זו. הם גם גינו את תקיפת שגרירות סעודיה בטהראן וקראו לאיראן להגן על הסגל הדיפלומטי הסעודי, כמתחייב מהסכמים הבינ"ל.    

www.alarabiya.net , 17.4.2011

 

בכיר איראני: נבצע פיגועי התאבדות אם סעודיה לא תצא מבחריין

אחד ממנהיגי אנצאר-י חזבאללה באיראן, חוסין אללה-כרם, הזהיר את סעודיה כי אם לא תוציא כוחותיה  מבחריין, לא תהיה לארגון ברירה אלא לבצע פיגועי התאבדות. לדבריו, חמישים בחרינים הועלמו ע"י הכוחות הסעודים הנמצאים בבחריין.

אנתח'אב (איראן), 17.4.11 

 

בעל טור לבנוני: הידוק היחסים בין הכנסייה המארונית לאיראן ולחזבאללה

מלאכ עקיל הצביע במאמרו ביומון הלבנוני אל-ספיר על כוונת הכנסייה המרונית בראשות הפטריארך החדש בשארה אל-ראעי להדק את היחסים עם איראן וחזבאללה לאחר תקופה של מתיחות שאפיינה את כהונתו של הפטריארך הקודם נאסרללה צפיר.   

אל-ספיר (לבנון), 18.4.11