המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 14.4.2011
14/4/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 14.4.2011

 

בתקציר: ברגות'י קורא לתהלוכות לסיום הכיבוש ב-5 ביוני * איראן: שגרירות בריטניה בטהראן נסגרה מסיבות ביטחוניות * פיאד: הפלסטינים ערוכים להקמת מדינה * הטלוויזיה הסורית: זרם אל-מסתקבל הלבנוני מלבה מהומות בסוריה * אתר אופוזיציה סורי: אלה הנחיות המודיעין לטיפול במחאה 

 

מובארכ ובניו זומנו להעיד בבימ"ש ב-19.4.11

נשיא מצרים המודח, חוסני מובארכ, ושני בניו, גמאל ועלאא, יעידו בפני בית משפט בקהיר ב-19.4.11. בחקירתו בביה"ח בשארם אל-שיח' כפר מובארכ בהאשמות נגדו, והכחיש כי הורה לירות במפגינים. נמסר כי מצבו הבריאותי יציב.

אל-דוסתור; אל-שורוק (מצרים), 14.4.11

 

פיאד: הפלסטינים ערוכים להקמת מדינה

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, אמר בבריסל כי ההכרה של מוסדות בין-לאומיים, דוגמת האו"ם והבנק העולמי, ביכולת של מוסדות הרש"פ לפעול כמוסדות מדינה, מוכיחה שהושלמה ההיערכות הלאומית להקמת מדינה פלסטינית בכל השטחים שנכבשו ב-1967 כולל מזרח ירושלים.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 14.4.11

 

סוריה: כתב בעיתון ממסדי הודיע על תמיכה במפגינים 

איאד עיסא, כתב העיתון הממסדי הסורי תשרין, הודיע על תמיכתו במפגינים במדינה ופרישתו מהתאחדות העיתונאים, במחאה על תמיכתו של יו"ר ההתאחדות, אליאס מראד, במשטר ובהרג המפגינים, ועל אדישותו כלפי מעצרם של עיתונאים.   

http://all4syria.info, 14.4.11

 

ברגות'י קורא לתהלוכות למען סיום הכיבוש ב-5 ביוני

חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית הכלוא בישראל, מרואן אל-ברגות'י, קרא לפלסטינים לצאת ב-5 ביוני (44 שנים למלחמת ששת הימים) לתהלוכות לא אלימות רחבות היקף בשטחים שנכבשו ב-1967 תחת  הסיסמה "העם רוצה את סיום הכיבוש, העם רוצה חירות, שיבה ועצמאות". לדבריו, לשום מנגנון ביטחוני אין זכות למנוע את התהלוכות ואת ההפגנות.

 אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 14.4.11

 

איראן: שגרירות בריטניה בטהראן נסגרה מסיבות ביטחוניות

שגרירות בריטניה בטהראן נסגרה ליום אחד (13.4.11) מסיבות ביטחוניות. יצוין כי בעקבות הידרדרות היחסים בין שתי המדינות, פועלת השגרירות בחודשים האחרונים ללא שגריר ובראשה עומד מיופה כוח.

ג'אמ-י ג'ם (איראן), 14.4.11

 

הטלוויזיה הסורית: זרם אל-מסתקבל הלבנוני מלבה מהומות בסוריה

זרם אל-מסתקבל בלבנון וחבר הפרלמנט מטעמו, ג'מאל אל-ג'ראח, הכחישו דיווח (13.4.11) בטלוויזיה הסורית לפיו שלושה "חברי חוליית טרור" שנלכדו בסוריה, הודו שאל-ג'ראח הפעילם כמלבי מהומות במדינה וטענו כי הדיווח בטלוויזיה נועד לפגוע בזרם אל-מסתקבל ובאל-ג'ראח ולחבל ביחסי המדינות.

אל-מסתקבל (לבנון), 14.4.11

 

דגל הרפובליקה הצרפתית מושך את הניקאב מפני המוסלמיות

 

אל-ג'זירה (סעודיה), 13.4.11

 

סעודיה: משטרת הדת הזהירה שחקן זר שלא ינשק את הצלב

משטרת הדת בסעודיה הזהירה את שחקן הכדורגל הרומני מירל רדוי מקבוצת אל-הילאל הסעודית שלא ינשק את הצלב בעת המשחק משום שזו הפרה של השריעה. יו"ר המועדון של הקבוצה טען בתגובה כי התערבותה של משטרת הדת בתחום הספורט מסוכנת ויש לגלות סובלנות לדתם של השחקנים הזרים.  

עוכאט' (סעודיה), 12.4.11

 

איראן: ארגון סוני-בלוצ'י נטל אחריות לפיצוץ צינור הגז בקום

הארגון הסוני-בלוצ'י, ג'יש אל-סחאבה, מסר כי פיצוץ צינור הגז בקום ב-8.4.11 בא להזהיר את המשטר האיראני לבל יוציא להורג סונים וישחרר את האסירים הסונים. הארגון איים בפיגועים נוספים אם המשטר ימשיך את מלחמתו בסונים. הארגון, שפועל בפקיסטן, הודיע (15.3.11) על הקמת זרוע צבאית  באיראן, כתגובה לטבח ולטיהור האתני שמבצע המשטר האיראני בחבל בלוצי'סטן (דר'-מז' איראן).

www.sunni-news.net, 12.4.11  

 

שגריר איראן בדמשק: לחקור פשעי סעודיה בבחריין

שגריר איראן בדמשק, אחמד מוסוי, קרא לקהילה הבינ"ל להקים ועדה לחקירת מעורבותם של סעודים בטבח המפגינים בבחריין ובעינויים של בחרינים בכלא. לדבריו, טענותיהן של מדינות המפרץ בדבר  מעורבות איראנית כביכול בענייניהן נועדו ליצור אויב דמיוני במקום האויב האמיתי, ישראל.

מהר (איראן), 13.4.11

 

אתר אופוזיציה סורי: אלה הנחיות המודיעין לטיפול במחאה 

אתר אופוזיציה סורי הציג מסמך (ראו תמונה) השייך לטענתו למנהלת המודיעין במדינה ובו הנחיות לטיפול בהפגנות המחאה. בין היתר נכתב כי יש להציג את המפגינים כמשת"פים של סעודיה, ישראל וארה"ב, ולהאשימם בקיצוניות ובשימוש בנשק ולעורר חשש מפני מלחמה עדתית באמצעות פגיעה בבתי תפילה.המסמך ממליץ להורות לצבא לנצור אש ולהתיר את פעולות הירי בידי צלפים מכוחות שנועדו לכך; לארגן הפגנות תמיכה בנשיא, תוך הבטחה לשיפור במצב הכלכלי וביצוע רפורמות. יצוין כי כמה מהוראות המסמך תואמות את פעילותם של התקשורת הממסדית וש גורמי המשטר.

www.free-syria.com, 13.4.11  

 

מצרים תבחן מחדש את ייצוא הגז לישראל וירדן

ר"מ מצרים, עיסאם שרף, החליט לבחון מחדש את עסקאות הגז בין מצרים למדינות העולם, כולל ישראל וירדן, במטרה להניב למצרים תוספת רווח של 3-4 מיליארד דולר. במסגרת זאת ייפגש שרף (14.4.11) עם שר האנרגיה הירדני.

אל-אהראם (מצרים), 14.4.11

 

יומון סורי: שגריר צרפת בסוריה קורא לתמוך בה    

היומון הסורי אל-וטן, המקורב למשטר, דיווח כי אריק שובליה, שגריר צרפת בסוריה, האשים בכנס בדמשק את התקשורת בניפוח האירועים בסוריה וטען כי חברות [כצרפת וסוריה] צריכות לתמוך זו בזו בזמנים קשים אלה וכי העם הסורי זקוק לחברי אמת שיעמדו לצידו. הוא הודה לחברות צרפתיות הפועלות בסוריה על תמיכתן בסוריה בשעתה הקשה וקרא להידוק היחסים בין המדינות.  

אל-וטן (סוריה), 14.4.11