המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
קמפיין "האינתיפאדה הפלסטינית השלישית" בפייסבוק
13/4/2011

מאות דפי פייסבוק מקדמים קמפיין "האינתיפאדה הפלסטינית השלישית"

 

למרות סגירת כמה דפי פייסבוק שניהלו קמפיין למען "האינתיפאדה הפלסטינית השלישית" המתוכננת להיערך ב-15 במאי 2011, עדיין קיימים מאות דפי פייסבוק המקדמים מטרה זו. בדפים רבים קריאות בשבח ג'יהאד, שהאדה ורצח  יהודים. להלן תיאור שניים מדפים אלה:

 

1. דף "העם רוצה להחזיר את הדף הרשמי של האינתיפאדה הפלסטינית השלישית":

במחאה על סגירת דפי הפייסבוק שקראו לאינתיפאדה השלישית ב-15 במאי 2011, נפתח דף פייסבוק חדש בשם "העם רוצה להחזיר את הדף הרשמי של האינתיפאדה הפלסטינית השלישית"[1] ובו כ-16,000 חברים. בדף זה נכתב: "זהו מסר להנהלת הפייסבוק: אנו מבקשים ממך להחזיר את הדף הרשמי של האינתיפאדה השלישית". בהודעה אחרת נכתב: "לאחר שהפייסבוק הפך לאמצעי התקשורת היחיד בין העמים הערבים, ולאמצעי להפצת שערוריות השליטים הערבים ברבים וכן הסיבה היחידה לשחרור רוב מדינות ערב מן העושק והשלטון המושחת, הרי דווקא כשהגיע הזמן לשחרר את פלסטין, פועלת הנהלת פייסבוק בניגוד לרצון העמים לחופש."

 עוד כתבו מנהלי הדף: "לאחר ששני הדפים [של האינתיפאדה השלישית] נסגרו אנו עדיין פה, במלוא עוזנו. לא ניכנע. אנו מבקשים מכולם להפיץ זאת כדי שנוכל להשמיע את קולנו."   

 

דף "העם רוצה להחזיר את הדף הרשמי של האינתיפאדה הפלסטינית השלישית"

 

בתמונת הפרופיל של הדף יש ילד קטן הנושא נשק על גופו M16. ברקע דגל פלסטין בו משולב סמל דגלה של תוניסיה, כסימן לגל המהפכות הערביות שהחל בתוניסיה. בדף נכתב: "שמונים מליון איש מגנים על מצרים, 31 מליון מגנים על עיראק, 21 מליון מגנים על סוריה, 10 מליון מגנים על תוניסיה, 7 מליון על לוב, אולם מיליארד ומאתיים מליון מוסלמים יתקוממו למענך, הו פלסטין, ב-15.5.2011. הו פלסטין, אלייך באים מיליוני שהידים."

 

תמונת הפרופיל של הדף

 

בשבח הג'יהאד והשהאדה

בדף זה התפרסמו הודעות שונות בשבח מאבק, התנגדות ושהאדה למען פלסטין כמו : "אנו נמות ופלסטין תחיה" "לירושלים הולכים מיליוני שהידים". כמו כן, בדף יש סיקור נרחב של פעולות החמאס והזרוע הצבאית שלה, גדודי עז אל-דין אל-קסאם. מנהלי הדף הכחישו קשר לארגון החמאס וכתבו תחת הכותרת "הבהרה": "אנו לא שייכים לחמאס או [לגדודי] אל-קסאם. אולם שני אלו הם [הגורמים היחידים] הפועלים כעת בזירה. אנו שייכים לפלסטין."

 

התבטאויות בגנות היהודים

כמו כן, בדף התבטאויות בגנות היהודים כמו הסיסמא "ח'יבר ח'יבר הו היהודים, צבא מחמד עתיד לחזור". קריאות אחרות בגנות היהודים נכתבו בערבית כשלצדן תרגום לעברית עילגת כמו: "יהודים יקרים, אל תפחדו, המוות יהיה מהיר, צפו למבול הערבי, אנו באים כמי שמסייעים לניצחון אללה ופלסטין" או "מוות ליהודים רוצחי הנביאים" או "צאצאי בני ציון הולכים לגיהינום"

 

הקריאות בגנות היהודים בדף הפייסבוק

 

 

 

דגל ישראל השרוף: "מתנה להנהלת פייסבוק"

בדף זה מתפרסמות תמונות של שריפת דגל ישראל. תמונה אחת לוותה בכיתוב "זו התמונה שאינה מוצאת חן בעיני הנהלת פייסבוק " ליד תמונה אחרת נכתב "מתנה נוספת להנהלת פייסבוק". באחת ההודעות כתבו מארגני הדף: "הו ישראל, תישרפי, המתקוממים הערבים באים". תמונה אחרת שהיתה בדף הראתה את מפת פלסטין תוך התעלמות מקיומה של ישראל.  

 

התמונות של שריפת דגל ישראל:

  

 

מפת פלסטין שהופצה על ידי מנהלי הדף: 

 

 

2. דף "אינתיפאדה הפלסטינית השלישית. ניצחון, או מסירת הנפש, בעזרת אללה"

דף נוסף שנפתח בפייסבוק ובו יותר מ-1000 חברים היה דף בשם "האינתיפאדה הפלסטינית השלישית. זהו ג'יהאד – ניצחון או מסירת הנפש, בעזרת אללה"[2], גם דף זה מפרסם את האינתיפאדה השלישית שנועדה ל-15.5.11. בתמונת הפרופיל נכתב: "אנו לפקודתך, אל-אקצא". במידע של הדף נכתב: "אללה הוא תכליתנו, שליחו הוא המופת שלנו, הקוראן - חוקתנו, הג'יהאד - דרכנו והמוות למען אללה - משאלתנו הנעלה ביותר." מנהלי הדף כתבו כי ב-22.4.2011 תהיה "מחאת מיליונים שתדרוש את יציאת ישראל מפלסטין" ותכין את דעת הקהל העולמית לאינתיפאדה ב-15.5.2011

 

גם בדף זה היתה התייחסות לסגירת דפים קודמים שקידמו את רעיון האינתיפאדה השלישית והופנתה קריאה להפיץ דף חלופי זה: "לאחר שהציונים ופייסבוק סגרו את עמוד הפייסבוק הראשי [שקידם את האינתיפאדה השלישית] נא הפץ עמוד הזה. אל תקל ראש. קולך חשוב! לא נשתוק... לאחר האינתיפאדה בתוניס, האינתיפאדה המצרית והאינתיפאדה הלובית הגיע זמנה של האינתיפאדה הפלסטינית... נא להפיץ דף זה באתרים ובפורומים ובכל מקום. קראו לחבריכם להצטרף לדף זה...שהוקם ב-6.3.2011, ובעזרת אללה נגיע למיליון [מצטרפים] עוד השבוע... אם פייסבוק יסגור את הדף הזה אז כל המוסלמים יחרימו את פייסבוק לעולמים."

 

דף "האינתיפאדה הפלסטינית השלישית. זהו ג'יהאד – ניצחון או מסירת הנפש, בעזרת אללה"

 

"המאסונים והיהודים הם האויב האמיתי"

גם בדף זה התפרסמו קריאות נגד היהודים. בדף נכתב: "יחד נשחרר את מסגד אל-אקצא. ההתחלה תהיה ב-15 במאי 2011...אויבינו האמיתיים – הם המאסונים והיהודים, מי ייתן ואללה יקלל אותם."

 

בשבח ג'יהאד והקרבה:

בדף הודעות בשבח ג'יהאד והקרבה, באחת ההודעות, נכתב: "היה נאמן לג'יהאד והפוך את האמונה לדגלך... חייך למוות תמיד אם הוא למען אללה." כמו כן הופיעו באתר תמונות של ילדים עם נשק כמו תמונת תינוק עם חגורת נפץ או תמונת ילד עם רובה.

      

 

דף זה חלק שבחים לחמאס, כולל קישור לקליפ ובו שיר הלל לירי טילים אל עבר ישראל

 

 

משתתף בפורום: "אהיה ראשון המתנדבים מצבא תוניסיה אם תוכרז מלחמה על ישראל"

 

יצוין כי בדף הופץ סרט מתוך האתר שהוקם למען קמפיין זה www.3rdintifada.com  שנפל בינתיים. בסוף הסרט מוקרנים פרטי "האתר הרשמי של אינתיפאדה הפלסטינית", לצד הלוגו של "מדינת עיראק האסלאמית", הידוע כסמל של אל-קאעדה.

 

הסרט ובו הלוגו של "מדינת עיראק האסלאמית"

 

תגיות