המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 15.3.2011
15/3/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 15.3.2011

 

בתקציר: קטר: קריאה בפייסבוק לשביתה מול ארמון האמיר עד להחלפת השלטון *  מצרים: דרישות לחוקה חדשה במקום תיקונים בחוקה * משלחת צוערים אמריקאית בסוריה  * קואליציית "צעירי המהפכה" במצרים: מסרבים להיפגש עם קלינטון *  הפגנות למען פיוס פלסטיני בעזה וברמאללה

 

קואליציית "צעירי המהפכה" במצרים: מסרבים להיפגש עם קלינטון

חברי "קואליציית צעירי המהפכה" במצרים הודיעו בדף הפייסבוק (15.3.11) כי הם דוחים הזמנה לפגישה עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בעת ביקורה בקהיר, בשל יחסה  השלילי כלפי המהפכה בתחילתה ובשל מדיניות ארה"ב באזור.

 

מצרים: דרישות לחוקה חדשה במקום תיקונים בחוקה

לקראת משאל העם ביום שבת לאישור ההצעות לתיקון ששה מסעיפי החוקה המצרית, קראו גורמים פוליטיים רבים במצרים להצביע נגד התיקונים המוצעים ולצאת להפגנות הדורשות גיבוש חוקה חדשה לגמרי. יצוין כי תנועת האחים המוסלמים תומכת בתיקונים המוצעים בחוקה. 

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 15.3.11

 

קטר: קריאה בפייסבוק לשביתה מול ארמון האמיר עד להחלפת השלטון

גילוי דעת בדף הפייסבוק "קטר עם מהפכת החירות ב-16 במרץ"  קורא לציבור להתאסף ב-16.3.11 בשעה 16.00 מול המרכז האסלאמי "פנאר" בדוחה ולצעוד אל ארמון האמיר, בדרישה לשנות את המשטר ולהפיל את משפחת המלוכה; לקיים בחירות חופשיות; לסגור את הבסיס האמריקאי בקטר; להפסיק את קשרי הידידות עם ישראל; לחסל את השחיתות השלטונית ולקבוע שכר ראוי לאזרחים. גילוי הדעת קורא לשבות שבת מול הארמון עד להשגת כל המטרות ולהימנע מכל אלימות. במאמריה ביומון הקטרי אל-ראיה, סברה בעלת הטור אמל עבד אל-מלכ, כי מחאתם של הצעירים בקטר תהיה אלקטרונית בלבד, וטענה כי העם הקטרי רודף שלום, אוהב את האמיר וזר לתרבות ההפגנות, וכי החופש התקשורתי ותנאי החיים בקטר טובים בהרבה מאשר במדינות השכנות.

אל-ראיה (קטר), 15.3.11, 13.3.11; www.facebook.com, 10.3.11

 

כפל פנים ביחסה של ארה"ב כלפי המהפכות הערביות

אמאראת אל-יום (איחוד האמירויות), 14.3.11

 

משלחת צוערים אמריקאית בסוריה

לראשונה משנת 2003, מבקרת בסוריה משלחת של צוערי מכללת חיל האוויר האמריקאי (12-16.3). המשלחת תיפגש עם בכירים סורים ותבקר בבסיסי אימון של קציני צבא סוריה ובעיר קוניטרה.

www.alwatanonline.com, 15.3.11

 

הפגנות למען פיוס פלסטיני בעזה וברמאללה

עשרות אלפי פלסטינים הפגינו (15.3.11)  בעזה וברמאללה, בקריאה לשים קץ לפילוג הפלסטיני, וציינו  כי הם אינם משתייכים למפלגה מסוימת. נמסר כי בעזה פרצו עימותים בין קבוצות מפגינים בעקבות הנפת דגלי חמאס על ידי כמה מהם.  

www.aljazeera.net; www.alarabiya.net , 15.3.11

 

מפגינות בעזה נגד הפיצול

www.aljazeera.net , 15.3.11