המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.3.2011
4/3/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.3.2011

 

בתקציר: שה"ח של זימבבואה: מוכנים לשת"פ עם איראן בכריית אורניום * המועצה הלאומית הזמנית בלוב דורשת להכיר בה כנציגת העם הלובי *  אל-שרק אל-אוסט: מגעים בין ארה"ב לאל-קד'אפי בנוגע ליציאתו מלוב * מצרים: רה"מ החדש ישתתף בחגיגות הצעירים בכיכר אל-תחריר

 

מצרים: רה"מ החדש ישתתף בחגיגות הצעירים בכיכר אל-תחריר

ר"מ מצרים החדש, עצאם שרף, יגיע לחגיגות הניצחון של צעירי מצרים (4.3.11) בכיכר אל-תחריר, לאחר שנפגש עימם בביתו ושמע את דרישותיהם. נציגי הצעירים מסרו כי הם אלה שהציעו למועצה העליונה של הכוחות המזוינים למנות את שרף לתפקיד, בסיועו של ד"ר מוחמד אל-בראדעי. בהפגנות היום ישתתף גם סגנו של מנהיג האח"ס, ח'ירת אל-שאטר, ששוחרר אתמול (3.3.11) מהכלא.

אל-יום אל-סאבע (מצרים); אל-ופד (מצרים); אל-שורוק (מצרים), 4.3.11; www.ikhwanonline.com, 3.3.11

 

אל-שרק אל-אוסט: מגעים בין ארה"ב לאל-קד'אפי בנוגע ליציאתו מלוב

מקורות יודעי דבר בלוב מסרו ליומון אל-שרק אל-אוסט כי ישנם מגעים בין ארה"ב לשליט לוב כדי להביא ליציאה בטוחה של אל-קד'אפי ומשפחתו מלוב והצביעו על סרביה ובלרוס כמקומות מקלט אפשריים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 4.3.11

 

שה"ח של זימבבואה: מוכנים לשת"פ עם איראן בכריית אורניום

שה"ח של זימבבואה סימברשה מומבנגווי, המבקר בטהראן, אמר כי ארצו מוכנה לשתף פעולה עם איראן בכריית אורניום, שארצו עשירה בו, עבור תוכנית הגרעין של איראן. הוא טען כי הסנקציות שהטילו מדינות המערב על שתי המדינות מלמדות על יחסן למי שאינו נכנע או פועל בניגוד לאינטרסים שלהן.

איסנא (איראן),  3.3.11 

 

מדדים: מחיר הנפט הערבי עולה; מחיר הדם הערבי יורד

אמארת אל-יום (איחוד האמירויות), 3.2.11

 

המועצה הלאומית הזמנית בלוב דורשת להכיר בה כנציגת העם הלובי

המועצה הלאומית הזמנית בלוב, בראשות שר המשפטים שהתפטר, מוצטפא עבד אל-ג'ליל, פרסמה (2.3.11) הודעה ראשונה ובה בקשה מכל המדינות והארגונים הבינ"ל והאזוריים להכיר בה כנציגה הלגיטימית היחידה של העם הלובי, עד להקמת המוסדות הקבועים בלוב. המועצה התחייבה למלא אחר ההסכמים שנחתמו על ידי לוב עם "מדינות ידידות" וגינתה מדינות המסייעות במשלוח שכירי חרב כסיוע למשטרו של אל-קד'אפי.  עוד דווח על מגעים המתנהלים בבנגאזי על הקמת ממשלה זמנית בראשות עבד אל-ג'ליל. דובר המועצה הלאומית, עבד אל-חפיט' ר'וקה אמר כי המועצה מתנגדת למעורבות צבאית זרה בלוב, אך אינה שוללת התקפה אווירית שתביא להפלת משטרו של אל-קד'אפי.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 3-4.3.11

 

קריאה ליום זעם בסוריה ב-15 למרץ

בדף שנפתח בפייסבוק בתמיכתם של כ-30,000 איש קראו המארגנים "ליום זעם" שקט ב-15 למרץ בכל רחבי סוריה  ובערים נוספות בעולם כמחאה נגד השחיתות, העושק והעוני.

 

 

ירדן: פוטרה עיתונאית שפרסמה דברי ביקורת על המלכה ראניה

עורך היומון הממסדי הירדני, The Jordan Times , סמיר ברהום, הודיע (3.3.11) לעיתונאית הירדנית הותיקה רנדה חביב על הפסקת פרסום טורה השבועי בעיתון בו היא כותבת כ-30 שנה מבלי לנמק את הצעד. יצוין כי לפני חודש איימה לשכתו של המלך עבדאללה להגיש תביעה נגד חביב, המנהלת את סוכנות הידיעות הצרפתית בירדן, לאחר שפרסמה דברי ביקורת של שבטים ירדנים על המלכה ראניה.

www.allofjo.net , 2.3.11, www.ammonnews.net , 24.2.11, http://ar.ammannet.net/ , 11.2.11

 

לבנון: כוחות בטחון הפנים סירבו לקבל ציוד תקשורתי, כשי מארה"ב

היומון הלבנוני אל-אח'באר דיווח כי המפקדה הכללית של כוחות בטחון הפנים הלבנוני סירבה לקבל ציוד תקשורתי בשווי שבעה מליון דולר שניתן כשי מארה"ב, במסגרת ההסכם הביטחוני שנחתם בין המדינות.

אל-אח'באר (לבנון); 3.3.11