המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 27.1.2011
27/1/2011

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 27.1.2011

 

בתקציר: קריאות בירדן לפעול להפלת הממשלה * בכיר איראני: עדיפות לחברות רוסיות בבניית כורים נוספים * ברמאללה שרפו את תמונתו של אמיר קטר * בכירים מהמזה"ת יבקרו באושוויץ במשלחת בינ"ל * מתקפה על סעד אל-חרירי בעיתונים סוריים * מצרים: דריכות לקראת הפגנת ענק לאחר תפילת שישי

 

מצרים: דריכות לקראת הפגנת ענק לאחר תפילת שישי

במצרים נמשכות זה היום השלישי, הפגנות המחאה וההתנגשויות בין אזרחים לכוחות הביטחון, תוך גידול במספר הנפגעים והעצורים. כמו כן, דווח על המשך ירידות השערים בבורסה המצרית. הערב (27.1.11) צפוי לשוב למצרים מזכ"ל סבא"א לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי, שקרא למרי אזרחי אם דרישות העם לשינוי יידחו. ברשת הפייסבוק פורסמו קריאות לעוד יום זעם ב-28.1.11, לאחר תפילת שישי, ברחבי מצרים. תנועת האח"ס הודיעה כי תשתתף בהפגנות, וקראה להמשך המחאה עד לפירוק הפרלמנט וקיום בחירות חוזרות בפיקוח משפטי מלא. ר"מ מצרים, אחמד נט'יף, אמר כי הממשלה מכבדת את דרישות העם ומאפשרת ביטוי חופשי והמשטרה נוהגת באיפוק, כל עוד המחאה היא באמצעים לגיטימיים. דרשני המסגדים הונחו להקדיש את דרשת יום שישי לחובת הציות לשליט. עורך היומון אל-גומהוריה, מוחמד עלי אבראהים, טען כי האח"ס עושים הון פוליטי מן המחאה.

אל-אהראם, אל-גומהוריה, אל-שורוק (מצרים), www.ikhwanonline.com, 27.1.11

 

שישי הזעם 28.1.11 בכל כיכרות מצרים:  העם רוצה בהפלת המשטר

www.facebook.com, 27.1.11

 

פורום האח"ס: מצרים מדממת; הר געש של זעם

www.ikhwan.net, 27.1.11

  

קריאות בירדן להשתתף בתהלוכות להפלת הממשלה

ברית גורמי השמאל והגורמים הלאומיים בירדן, המובילה את ההפגנות נגד העלאת המחירים בירדן מזה שבועיים, קראה לתושבים להשתתף בתהלוכות ביום שישי (28.1.11), במטרה להפיל את הממשלה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 27.1.11

 

בכיר איראני: עדיפות לחברות רוסיות בבניית כורים נוספים

בראיון ליומון רוסי אמר נציג איראן בסבא"א, עלי אסר'ר סולטאניה, שארצו תעניק לחברות רוסיות עדיפות במכרזים לבניית 19 כורים נוספים דוגמת הכור בבושהר. לדבריו, איראן התקדמה בתהליך העשרת האורניום וכיום יש לה  40 ק"ג אורניום מועשר ברמה של 20%. עו אמר כי וירוס הסטוקסנט לא פגע באופן מהותי בתוכנית הגרעין של איראן וכל הצנטריפוגות שלה פועלות כסדרן.

איסנא (איראן), 26.1.11

 

ברמאללה שרפו את תמונתו של אמיר קטר

פלסטינים שרפו מול מטה הרש"פ ברמאללה את תמונתו של אמיר קטר, חמד בן חליפה אא'ל ת'אני, וכן דגלים של ישראל שצויר עליהם הסמל של ערוץ אל-ג'זירה, במחאה על פרסום המסמכים בערוץ. בהפגנה בעזה נגד הרש"פ נתלו והוצתו שש בובות המייצגות את מחמוד עבאס, סלאם פיאד, אחמד קריע, סאיב עריקאת, יאסר עבד רבו ונצר יוסף.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון) ,  www.palestine-info.info 27.1.11

 

בכירים מהמזה"ת יבקרו באושוויץ כחלק ממשלחת בינ"ל

משלחת של 150 בכירים ואנשים נוספים מהמזה"ת, מאפריקה, מאסיה, אמרה"ב ומאירופה יבקרו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירכנאו ב-1.2.2011. הביקור הוא במסגרת הפרויקט "עלאא' אל-דין", המספק מידע על השואה במדינות ערב, בתורכיה ובאיראן, ובשת"פ עםUNESCO  ועם עיריית פריס. משלחת דומה ביקרה באושוויץ לפני כשנה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 27.1.11

 

אפקט הדומינו של המהפכה בתוניס

פארס (איראן), 27.1.11

 

מתקפה על סעד אל-חרירי בעיתונים סוריים

היומון הסורי אל-וטן, ואתר החדשות שאמפרס המקורבים למשטר, פרסמו מאמרים בגנות סעד אל-חרירי וזרם ה-14 במרץ. באל-וטן נכתב כי גורמים בזרם זה חותרים להצית מלחמת אזרחים ועומדים מאחורי הפגנות המחאה בטריפולי (24.1) וכי לשכת אל-חרירי הורתה למפגינים לפגוע בכתבי הערוץ אל-ג'זירה, בשל תמיכת קטר בנג'יב מיקאתי, רה"מ המיועד. עלי ג'מאלו, עורך האתר שאמפרס טען כי זרם ה-14 במרץ רוקד על דמו של רפיק אל-חרירי וקרא לסעד אל-חרירי לחפש לעצמו תעסוקה אחרת.

אל-וטן (סוריה), www.champress.net, 27.1.11