המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 23.12.2010
23/12/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 23.12.2010

 

בתקציר: פת"ח וחז"ע: לפלסטינים הזכות למאבק בכל האמצעים עד לסיום הכיבוש * קטר: מעוניינים לארח את הוועידה הבינ"ל בנושא ירושלים * יומון ירדני: בתי"ס פרטיים בירדן מלמדים את נושא השואה * אתר איראני: איתות מקהיר על נכונות לחידוש היחסים * החרפה ביחסים בין פת"ח לחמאס

 

 אל-חיאת: ארה"ב קוראת ללבנון לשת"פ עם ביה"ד הבינ"ל

מקור אמריקאי בכיר אמר ליומון אל-חיאת כי בוושינגטון לא יודעים דבר על הסכם סורי-סעודי בנושא ביה"ד הבינ"ל לחקירת רצח אל-חרירי וכי סעודיה הבטיחה לארה"ב לפעול לשיפור היחסים בין סוריה ללבנון. לדברי המקור, ארה"ב תומכת בהידוק הקשר בין סוריה ללבנון אך הדבר לא צריך להיעשות במחיר של פגיעה בצדק וסחיטה בנושא ביה"ד. הבכיר אמר כי התקפתו של מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, על ביה"ד היתה צפויה נוכח ההפרות האיראניות של החוק הבינ"ל, ואולם ארה"ב מצפה כי לבנון, החברה במועה"ב, תמשיך לשתף פעולה עם ביה"ד ולמלא אחר התחייבויותיה הבינ"ל.

אל-חיאת (לונדון), 23.12.10

 

פת"ח וחז"ע: לפלסטינים הזכות למאבק בכל האמצעים עד לסיום הכיבוש

בפגישה בין נציגי הפת"ח לבין נציגי החז"ע בשגרירות הפלסטינית בקהיר, החליטו הצדדים לדבוק במפעל הלאומי הפלסטיני ובהכרזת העצמאות, שאישרה המל"פ באלג'יריה בשנת 1988, אשר הדגישה את זכותו של העם הפלסטיני למאבק ולהתנגדות בכל האמצעים כדי לסיים את הכיבוש.

ופא (רש"פ), 23.12.10

 

קטר: מעוניינים לארח את הוועידה הבינ"ל בנושא ירושלים

סגן שר החוץ הקטרי, מוחמד בן עבדאללה אל-רחימי, אמר כי ארצו מעוניינת לארח את הוועידה הבינ"ל לענייני ירושלים בפברואר הקרוב מתוך הבעת תמיכה בנושא הפלסטיני וכדי להדגיש כי ירושלים היא חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלסטינים הכבושים. בכנס צפויים להשתתף נציגים מכ-70 מדינות בעולם.

סו"י קנא (קטר), 22.12.2010

 

יומון ירדני: בתי"ס פרטיים בירדן מלמדים את נושא השואה

היומון הירדני אל-דוסתור דיווח כי בבתי ספר פרטיים בירדן נלמד נושא השואה דרך פרסום זיכרונותיה של אנה פרנק. בכירים במשרד החינוך הירדני אמרו כי החומר לא אושר על ידי המשרד והפרשה נחקרת. 

אל-דוסתור (ירדן), 22-23.12.10

 

חכם דת סעודי בכיר : מותר למוסלמים להשתתף בחגים לא-מוסלמים

חבר אגודת חכמי הדת הבכירים בסעודיה, ד"ר קייס בן מוחמד אאל שיח' מובארכ, פסק כי מותר למוסלמים להיענות להזמנה להשתתף בחגיהם של לא-מוסלמים והסביר כי דחיית הזמנה כזו עלולה לעורר סלידה מהמוסלמים, בעת שהם מצווים להיטיב עם כלל האנשים; המופתי של מצרים, ד"ר עלי גומעה, בירך את הקופטים במצרים ואת הנוצרים בכלל לרגל חג המולד.

עוכאט' (סעודיה), אל-אהראם (מצרים), 23.12.10

 

ויקיליקס - כלי אמריקאי-יהודי להרס העולם

פארס (איראן), 23.12.10

 

אתר איראני: איתות מקהיר על נכונות לחידוש היחסים

האתר האיראני ח'בר און ליין דיווח שהטלוויזיה והרדיו של מצרים שידרו בצעד חסר תקדים חלקים נרחבים מנאומו של נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, במסגרת ארגון הוועידה האסלאמית בטהראן (19.12.10) וכי צעד חיובי זה הוא איתות מצרי המעיד על נכונות לחידוש היחסים עם איראן.

ח'בר און ליין (איראן), 21.12.10

 

הסלמה ביחסי פת"ח חמאס

דובר החמאס, אימן טה, איים כי אם אסירי החמאס לא ישוחררו, תצרף אותם התנועה לרשימת האסירים שהיא דורשת לשחרר תמורת גלעד שליט. מנגנוני הביטחון של הרש"פ דיווחו כי חשפו נשק כולל מרגמות של החמאס שנועד לפגוע בביטחון הפנים ברש"פ. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הודיע כי חמאס משעה את שיחות הפיוס בשל יחסה של הרש"פ לעצורי התנועה בגדמ"ע.

אל-קדס (ירושלים), אל-חיאת אל-ג'דידה, אל-איאם (רש"פ), 23.12.10