המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 19.12.2010
19/12/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 19.12.2010

 

בתקציר: לבנון: האופוזיציה מאיימת על אל-חרירי וסרקוזי * הידוק קשרי המסחר בין מצרים לאיראן * מובארכ: ממשיכים בפרויקט הגרעין המצרי * מהומות באל-מדינה ביום העשוראא * מטיף סעודי: לנצל את המונדיאל בקטר לתעמולה אסלאמית * הנציג הפלסטיני באו"ם נציע גינוי להתנחלויות במועה"ב

 

הנציג הפלסטיני באו"ם: בקרוב - הצעה לגינוי ההתנחלויות במועה"ב

הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנצור, אמר כי מדינות ערב מקדמות הצעת החלטה במועה"ב שתגנה את ההתנחלויות בשטחים שנכבשו ב-1967, כולל במזרח ירושלים. לדבריו ההחלטה תוגש למועה"ב בתחילת השנה הבאה, עם העברת ראשות מועה"ב מארה"ב לבוסניה הרצגובינה. בתוך כך, בירך יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, על הכרתה של בוליביה במדינה פלסטינית, ואמר כי הפלסטינים יפנו למדינות נוספות באמריקה הלאטינית ובאסיה כדי שיכירו במדינתם.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 19.12.10- 18

 

הידוק קשרי המסחר בין מצרים לאיראן

בפגישה באלכסנדריה בין ראש איחוד לשכות המסחר האיראניות לבין עמיתו המצרי, קרא הנציג האיראני להידוק הקשרים העסקיים בין המדינות, והבטיח הקלות לאנשי עסקים מצריים שישקיעו באיראן. הנציג המצרי הביע עניין בשיתוף פעולה זה מתוך הכרה באינטרסים המשותפים והיחסים ההיסטוריים בין שני העמים. סוכם כי שר התעשייה והמסחר המצרי יבקר בטהראן ברבע הראשון של 2011.

אל-אהראם (מצרים), 18.12.10

 

לבנון: האופוזיציה מאיימת על אל-חרירי וסרקוזי

מאמר המערכת של היומון הלבנוני אל-אח'באר, המקורב לחזבאללה, הזהיר את ר"מ לבנון, סעד אל-חרירי, כי לאופוזיציה יש דרכים פוליטיות להפלת השלטון וכי על נשיא צרפת סרקוזי להיערך כדי להסביר מדוע מגינה צרפת על עדי השקר בפרשת רצח אל-חרירי.

אל-אח'באר (לבנון), 18.12.10

 

המשך המאמצים הסעודיים לשחרור משפחתו של בן לאדן

היומון הסעודי אל-וטן דיווח על המשך מאמצים סעודים לשחרור 24 בני משפחתו של אוסאמה בן לאדן, הנמצאים בידי משמרות המהפכה האיראניים מאז פרוץ המתקפה האמריקאית באפגניסטן ב-2001. יצוין כי במרץ 2010 הצליחה סעודיה לשחרר את בתו של בן לאדן, אימאן, לאחר שנמלטה למטה השגרירות הסעודית בטהראן ולאחר שלושה חודשים הועברה לסוריה.

אל-וטן (סעודיה), 19.12.10

 

הצלת המו"מ

עמאן (עומאן), 18.12.10

 

מובארכ: ממשיכים בנחישות בפרויקט הגרעין המצרי

בנאומו בפני שני בתי הפרלמנט המצריים לרגל פתיחת המושב החדש, אמר נשיא מצרים, חוסני מובארכ, כי בכוונתו להמשיך ללא היסוס בפרויקט הגרעין המצרי למטרות שלום, שהוא חלק מהאסטרטגיה הכוללת של מצרים בתחום האנרגיה. לדבריו, אספקת צרכי המים של מצרים ושמירה על מקורותיהם הן מרכיב מרכזי בתכנון עתידה של מצרים ונמשך הדיאלוג בנושא זה עם מדינות אגן הנילוס.

אל-שורוק (מצרים), 19.12.10

 

סו"י פארס: נציג איראן במו"מ בז'נבה סירב להיפגש עם נציג ארה"ב

סו"י האיראנית פארס דיווחה כי בשיחות הגרעין בז'נבה בתחילת החודש, דחה ראש צוות המו"מ האיראני, סעיד ג'לילי, בקשות רבות של סגן מזכירת המדינה האמריקאי, ויליאם ברנס, להיפגש עימו.

פארס (איראן), 18.12.10

 

בכיר בפת"ח: נמסור לישראל את הרשויות שבאחריותנו אם המו"מ יגיע למבוי סתום

חבר הוועדה המרכזית של פת"ח, ד"ר מוחמד אשתיה, אמר כי אם התהליך המדיני ייקלע סופית למבוי סתום, יועברו  הרשויות המוניציפאליות שמנהלת הרש"פ לאחריותה של ישראל. לדבריו, ישנן חלופות למו"מ הנוכחי עם ישראל הכוללות: פנייה לקהילה הבין-לאומית כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית על אפה ועל חמתה של ישראל; פנייה למועה"ב; צירוף אירופה ורוסיה כנותנות חסות לתהליך השלום.

www.maannews.net, 16.12.10

 

אתר הפת"ח מפרסם כתבה בשבח הפעולות החמושות של התנועה

אתר האינטרנט של הפת"ח חזר ופרסם כתבה, שהופיעה בשנים האחרונות באתרים שונים, המפרטת רבות מהפעולות החמושות שביצעה הפת"ח מאז 1964 ועד לאינתיפאדה השנייה, כולל חטיפת הספורטאים הישראלים במינכן, הפיגוע בכביש החוף בפיקוד דלאל אל-מור'רבי והפעולות השונות בעת מבצע שלום הגליל. הכתבה מברכת את מבצעי פעולות הגבורה שגרמו להרג ציונים, חיילים ומתנחלים רבים וטוענת שפעולות אלו אילצו את היהודים להציע לפת"ח את תהליך השלום.

www.palvoice.com, 16.12.10

 

 

מטיף סעודי: לנצל את המונדיאל בקטר לתעמולה אסלאמית

בעקבות זכייתה של קטר לארח את מונדיאל 2022, קרא המטיף הסעודי סלטאן אלדר'ילבי מ"מרכז קטר להכרת האסלאם", לנצל את המונדיאל לצרכי תעמולה אסלאמית וציין כי למרכז יש תכנית תעמולה מוכנה שמטרתה להציג בפני העולם את הסובלנות של דת האסלאם ושל המדינות המוסלמיות.

סבק (סעודיה), 4.12.10

 

בכיר צבא איראני: גנרלים אמריקאים וציונים 'על הכוונת' שלנו 

מפקד מיליציית הבסיג' האיראנית, גנרל מוחמד רזא נקדי, אמר כי גנרלים אמריקאיים וישראליים יוצאו להורג כנקמה על חיסול מדען הגרעין האיראני בטהראן לאחרונה. לדבריו, חיסול מדענים איראנים לא יסיט את איראן מדרך הג'יהאד והוסיף: "אנו נקבע את אתרי התלייה של הגנרלים האמריקאיים והציוניים ונודיע על כל [הוצאה להורג] בתליה כגמול על שפיכת דמו של השהיד [מדען הגרעין] שאהריארי."

פארסין (איראן), 10.12.10  

 

מהומות באל-מדינה ביום העשוראא

מהומות פרצו (17.12.10) בעיר אל-מדינה, במהלך יום העשוראא, הנחשב בקרב השיעים יום אבל על מותו של האמאם חוסיין בן עלי. דובר משטרתי בעיר מסר כי צעירים שיעים זרקו אבנים ופצעו אזרחים. עפ"י הדיווח, כוחות הביטחון הצליחו לדכא את המהומות ולעצור את הפורעים.

www.almoslim.net, 18.12.10  

 

תמיד יש חילוקי דעות "קטנים" 

אל-מדינה (סעודיה), 16.12.10