המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 13.12.2010
13/12/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 13.12.2010

 

בתקציר: מנהיג האח"ס בירך ראא'ד צלאח על שחרורו מהכלא * שגריר איראן בסעודיה: יש שיפור ביחסי המדינות * אחמדי-נז'אד: חיסול הציונות הוא אחריות אנושית ועולמית * מובארכ: מאוכזב מעומק תבוסת האופוזיציה * שה"ח הבחרייני: רוצים להיות בתמונת השיחות בין איראן ל-5+1 * מלך ירדן הוזמן לאיראן

 

מובארכ: מאוכזב מעומק תבוסת האופוזיציה

נשיא מצרים, חוסני מובארכ, אמר כי הבחירות למועצת העם התנהלו ברובן בסדר ועל פי החוק, למעט חריגות מגונות של חלק מהמועמדים ותומכיהם. לדבריו, כראש המפלגה השלטת, הוא מרוצה מהרוב שהשיגו מועמדיה בבחירות, אך כנשיא המדינה, ציפה ליתר הצלחה של המפלגות האחרות. מובארכ ייחס את הצלחת המפל"ד להיערכותה הטובה ולכישורי חבריה, ואת כישלון האופוזיציה לויכוחי הסרק שניהלה על החרמת הבחירות. יצוין כי גורמי האופוזיציה המנוצחים מתכננים פעולות מחאה ואוספים עדויות על זיופים לקראת מאבק על ביטול תוצאות הבחירות.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 12.12.10; אל-אהראם (מצרים), 13.12.10

 

מנהיג האח"ס בירך ראא'ד צלאח על שחרורו מהכלא

המדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, ד"ר מוחמד בדיע, הידוע במגמותיו הקיצוניות, שלח איגרת ברכה לראש התנועה האסלאמית בישראל, שיח' ראא'ד צלאח, לכבוד שחרורו מהכלא ואיחל לו שימשיך לפעול ל"הסרת הכיבוש מעל ירושלים."

www.ikhwanonline.com, 13.12.10

 

שגריר איראן בסעודיה: יש שיפור ביחסי המדינות

שגריר איראן בסעודיה, מוחמד ג'ואד רסולי מחלאתי, בירך על השיפור שהושג לאחרונה ביחסי איראן-סעודיה, לאחר שנים של שפל ועל חילופי משלחות בין המדינות; מוחמד פראזמנד, לשעבר שגריר איראן בבחריין, העריך שלשר הפנים הסעודי, הנסיך נאיף, האחראי בעשורים האחרונים על הביטחון במדינה, הסיכוי הטוב ביותר לרשת את המלך עבדאללה.

www.irdiplomacy.ir, מהר (איראן), 11.12.10

 

שר החוץ הבחרייני: רוצים להיות בתמונת השיחות בין איראן ל-5+1

שר החוץ הבחרייני השיח' ח'אלד בן אחמד אל-ח'ליפה אמר כי מדינות המפרץ אינן מעוניינות להשתתף בשיחות בין מדינות ה-5+1 לבין איראן אך הן מבקשות להיות מיודעות לתוכנן בשל השפעתו של הגרעין האיראני על ביטחון האזור. השר העמד על  חשיבות השיחות היכולות לסייע בהשקטת האזור.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 13.12.10

 

בכיר בשגרירות אפגניסטן באיראן: מצפים להשקעות איראניות בארצנו

בפגישה עם סוחרים אפגנים ואיראנים בעיר קום (מרכז איראן), קרא היועץ הכלכלי בשגרירות אפגניסטן בטהראן, עבד אל-האדי פרהנג, לאיראנים להרחיב את פעילותם הכלכלית באפגניסטן ואת הסחר עמה ואמר שהאיראנים נחשבים לבני בית בארצו. לדבריו, הקמת מפעלים איראניים באפגניסטן תחסוך בעלויות הובלת התוצרת ליעדיה. הקונסול האיראני בהראת (מז' אפגניסטן) קרא למשקיעים איראנים לנצל את הביטחון הקיים עבורם בהראת ולהשקיע בענף המחצבים באפגניסטן, הנאמד בשלושה מיליארד דולר.

כיהאן (איראן), 12.12.10; פארס, מהר (איראן), 11.12.10

 

אובמה: שלום ודמוקרטיה במזה"ת, סגירת גואנטנמו, קץ למלחמות

אל-ראיה (קטר), 12.12.10

 

אחמדי-נז'אד: חיסול הציונות הוא אחריות אנושית ועולמית
בנאום בטהראן בפני חברי שיירת הסיוע האסיאתית לעזה - שיצאה מהודו למסע העובר באיראן, תורכיה סוריה ומצרים - אמר הנשיא אחמדי-נז'אד: קיומה של  ישראל הוא עלבון גדול לאנושות; חיסול הציונות הוא אחריות אנושית ועולמית; הציונים משוללי דת וכלל לא יהודים; הם פועלים בשליחות המערב במטרה להשמיד את החופש והתרבות המקורית של האומות המדוכאות; ישראל מבצעת "רצח עם אמיתי" בפלסטינים, בעוד ראשיה זוכים לפרסי נובל; כוחות היהירות קרובים לקריסה. 

www.iribnews.ir (איראן), 13.12.10

 

מלך ירדן הוזמן לאיראן
אספנדיאר רחים משאי, יועצו של נשיא איראן אחמדי-נז'אד, נפגש עם עבדאללה מלך ירדן, העביר לו איגרת מאחמדי-נז'אד והזמינו לבקר בטהראן. השניים דנו בסוגיות בילטרליות ואזוריות. המלך עבדאללה הביע את רצונה של ירדן לשפר את היחסים עם איראן בתחומים שונים.
אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 13.12.10; אתר מוסד הנשיאות (איראן), 12.12.10

המלצה בסעודיה: דרשני מסגדים לא יעסקו בפוליטיקה

מועצת השורה הסעודית תדון (13.12.10) בהמלצתה של הוועדה לעניינים אסלאמיים, לחייב דרשני מסגדים להימנע משיח פוליטי שאינו נוגע למדיניותה של סעודיה, ולהתמקד בעניינים חברתיים. המועצה  תדון גם בהמלצה להקים מכונים להכשרת אמאמים ומואזינים.

אל-ריאד (סעודיה), 12.12.10

 

צבח-י צאדק: על אל חרירי להתחשב באולטימאטום של חזבאללה 

מאמר בשבועון משמרות המהפכה, צבח-י צאדק, הזהיר את ר"מ לבנון סעד אל-חרירי לבל יתעלם מהאולטימאטום שהציב לו חזבאללה, כיוון שהדבר עלול לפגוע בכיסאו ובמעמדה של סעודיה בארצו. לטענת המאמר, חזבאללה ובני בריתו יפעלו בנחישות כדי להדוף את כתב האישום של ביה"ד הבינ"ל. 

צבח-י צאדק (איראן), 13.12.10