המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 9.11.2010
9/11/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 9.11.2010

 

בתקציר: סין וסוריה דנות בהידוק היחסים הצבאיים  * ביקורת על סוריה במועצת השורא הסעודית * הגברת שתה"פ בין מצרים לאפגניסטן * עזה: פת"ח יקרין סרטים בהם אבו ג'יהאד מכין לוחמים לביצוע פיגועים * סמזכ"ל חזבאללה: ביה"ד הבינ"ל יאשים את הארגון ברצח רפיק אל-חרירי

 

ביקורת על סוריה במועצת השורא הסעודית

חברים במועצת השורא בסעודיה [בית המחוקקים] מתחו בישיבת המועצה ביקורת על סוריה וטענו כי עמדותיה אינן משרתות את ה"סולידאריות ערבית" בשל קשריה עם איראן ובשל השקפותיה ביחס ללבנון, עיראק וחמאס. הדברים נאמרו במסגרת דיון שיזם משרד האוצר הסעודי, אשר כלל הצעה לערוך שינויים בוועדה סורית-סעודית המתאמת בין שתי המדינות, שהוקמה לפני עשרים שנה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 8.11.10

 

סין וסוריה דנות בהידוק היחסים הצבאיים

סגן יו"ר הוועדה הצבאית הסינית, שי וי צאי, דן עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ועם שר ההגנה הסורי, עלי חביב, בהידוק שתה"פ בין המדינות והצבאות.

אל-ת'ורה (סוריה), 9.11.10

 

הגברת שתה"פ בין מצרים לאפגניסטן

נשיא מצרים, חוסני מובארכ, נפגש עם שה"ח האפגאני, זלאמי רסול, ופמלייתו. שה"ח המצרי, אחמד אבו אל-ר'יט, אמר כי הפגישה נועדה להתעדכנות על המצב באפגניסטן ולדיון ביחסים הבילטראליים, בהגברת שתה"פ בין המדינות ובכוונת מצרים להקים בי"ח צבאי מצרי גדול באזור באג'ראם.

אל-אהראם (מצרים), 9.11.10

 

הקיצוניים מעוותים את תדמית האסלאם

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 8.11.10 / אמג'ד רסמי

 

עזה: פת"ח יקרין סרטים בהם אבו ג'יהאד מכין לוחמים לביצוע פיגועים

חבר סיעת הפת"ח במועצה המחוקקת בעזה, אשרף ג'ומעה, יקרין ביום השנה למותו של יאסר ערפאת (11.11) שני סרטים חדשים על ח'ליל אל-וזיר (אבו ג'יהאד), מראשי הפת"ח, עם צילומים נדירים שבהם הוא מספר ללוחמים על "פעולות התנגדות גדולות" כמו זו בכביש החוף ב-1978, בפיקודה של דלאל אל-מור'רבי, ומורה להם, לקראת פעולה בתל-אביב, למלא את העיר "בחשכה, דם והרס" אך לא להרוג ילדים. ג'ומעה מסר כי מטרת הסרטים היא ללמוד מהעבר כדי לנצח בעתיד לפי דרכם של אל-וזיר וערפאת. יצוין כי כמו בשנים קודמות, גם השנה אוסר ממשל החמאס על תנועת הפת"ח בעזה לקיים עצרת מרכזית לציון יום השנה למותו של ערפאת.

www.maannews.net, 9.11.10; www.paltoday.ps, 8.11.10

 

טהראן למוסקבה: נפסיק את שתה"פ נגד הטרור

האתר האיראני עסר-י איראן דיווח כי טהראן שיגרה איום למוסקבה שתפסיק את שתה"פ עימה בתחום המודיעין הקשור למאבק בטרור ולהברחות הסמים באזור. יצוין כי בין רוסיה לאיראן קיימת מתיחות רבה לאחר שמוסקבה ביטלה את עסקת הטילים בין המדינות.

עסר-י איראן (איראן), 7.11.10 

 

בכיר איראני: כוחות ארה"ב הם בני הערובה שלנו

בתגובה לדברי הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, על כך שבמקרה של עימות עם איראן, יש לחסל בנוסף לתוכנית הגרעין שלה גם את חיל האוויר והצי, ולהכות קשות במשמרות המהפכה, איים סגן מפקד מטה הכוחות המזוינים של איראן, מסעוד ג'זאירי, כי אם תותקף, תגיב איראן בפגיעה בכוחות ארה"ב באזור, המהווים בני ערובה שלה - וביעדים אמריקאים שמחוץ למזה"ת.

 מהר (איראן), 8.11.10  

 

סמזכ"ל חזבאללה: ביה"ד הבינ"ל יאשים את הארגון ברצח אל-חרירי

סמזכ"ל חזבאללה, השיח' נעים קאסם, טען כי כתב האישום בנושא רצח רפיק אל-חרירי יופנה נגד חזבאללה כפי שדיווח השבועון הגרמני דר שפיגל, ויהיה כחרב המונחת על צווארו של הארגון. לדבריו, אפשר שביה"ד יפנה אצבע מאשימה גם כלפי סוריה ואיראן.

אל-מסתקבל (לבנון), 8.11.10

 

ארה"ב, בריטניה וישראל סוחטות את דם הערבים בשם "השלום"

ג'ואן (איראן), 7.11.10/ מוסא רנג'באר