המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.10.2010
6/10/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.10.2010

 

בתקציר: ארה"ב, צרפת, מצרים וסעודיה פועלות לבלימת מהלכיה של סוריה בלבנון * שגריר איראן בתורכיה: יחסי המדינות מעולם לא היו טובים יותר * דובר גדודי אל-קסאם מאיים: נרדוף אחר מנהיגי הרש"פ * אתר החמאס: פלסטינים מבקשים לחטוף את החייל שצולם רוקד ליד האסירה

 

דובר גדודי אל-קסאם מאיים: נרדוף אחר מנהיגי הרש"פ

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, תקפו בימים האחרונים בחריפות את מנגנוני הרש"פ. הרקע לכך הם גל המעצרים של פעילי ההתנגדות ע"י מנגנוני הרש"פ והטלת גזרי דין חמורים על אנשי חמאס בגדמ"ע; הצתת המסגד בבית לחם (4.10.10) וביקורו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי בעיר (3.10.10). דובר הגדודים, אבו עוביידה, אמר במסע"ת (6.10.10), כי מנגנוני הרש"פ רומסים ברגל גסה את מאמצי הפיוס וכי הם הפכו לאחד מכלי הכיבוש. לדבריו, פלגי ההתנגדות ירדפו אחר מנהיגי הרש"פ בכל מקום, אם הפיוס לא ישים קץ למעצרים. קודם לכן (5.10.10) הצהיר אבו עובידה, כי פעילותם של מנגנוני הרש"פ "הציוניים" נגד ההתנגדות היא בגידה גדולה וכי הגדמ"ע סובלת מכיבוש כפול, פנימי וחיצוני. במסע"ת אחרת (5.10.10) קראו הזרועות הצבאיות לפת"ח לשוב אל העם ולבסס את הפיוס על  ההתנגדות.

www.palestine-info.info,  5-6.10.10

 

ארה"ב, צרפת, מצרים וסעודיה פועלות לבלימת מהלכיה של סוריה בלבנון

היומון אל-ספיר דיווח על מגעים אינטנסיביים בין סוריה לסעודיה בניסיון לפתור את המשבר בלבנון סביב ביה"ד הבינ"ל לרצח אל-חרירי. לדברי היומון, סוריה עומדת בנחישות על דרישתה להביא לדין את מי שמכונים עדי השקר בפרשת הרצח. היומון אל-אח'באר דיווח כי אחת ההצעות לפיתרון היא שרה"מ הלבנוני, סעד אל-חרירי, יכיר במעורבותה של ישראל ברצח, ובתמורה לא יערער חזבאללה על מעמדו.  בנוסף, יובאו לדין אישים שלטענת סוריה אחראים ישירות להאשמתה ברצח אל-חרירי, וכך תוסר האשמה מסעד אל-חרירי ומחנהו. מנגד, דיווח היומון אל-ראי דיווח על מהלך המשותף לארה"ב, צרפת, סעודיה ומצרים, שנועד לבלום את מהלכיה של סוריה בלבנון, בנושא ביה"ד הבינ"ל.

אל-ספיר, אל-אח'באר (לבנון); אל-ראי (כווית), 6.10.10

 

צווי המעצר שהוצאו בסוריה נגד אישים לבנונים – סכין ביחסי המדינות

אל-נהאר (לבנון), 5.10.10 / ארמאן חמצי

 

שגריר איראן בתורכיה: יחסי המדינות מעולם לא היו טובים יותר

שגריר איראן בתורכיה, בהמן חוסין-פור, אמר כי היחסים בין שתי המדינות עתה הם הטובים ביותר שהיו מעולם, והצביע על הביקורים ההדדיים הרבים של בכירי המדינות. שר הפנים התורכי, בסיר אטלאי, שיבקר בטהראן, אמר כי ידון שם בהידוק שתה"פ בין המדינות ובמאבק בטרור. מנגד, קרא היומון האיראני השמרני אבתכאר, שלא לסמוך על מעורבותה של תורכיה במשבר הגרעין האיראני כיוון שנשיא תורכיה, עבדאללה גול, תמך בקריאתו של הנשיא אובמה לאיראן, להוכיח שתוכניתה הגרעינית היא למטרות שלום, ואף הדגיש כי איננו יכול להבטיח שאיראן לא חותרת לפצצת אטום. 

אבתכאר (איראן), 5.10.10; פארס (איראן), 4.10.10

 

אתר איראני: ישראל מאחורי מתקפת המחשבים

אתר האינטרנט האיראני פארארו העריך כי ישראל עומדת מאחורי תקיפת מערכות המחשוב של הכור בבושהר והצביע על השערות לפיהן התולעת סטוקסנט הוחדרה למחשבי הכור באמצעות מחשבים ניידים של מומחים רוסים. לדברי האתר, גוברת הסכנה למלחמת סייבר נגד איראן.

פארארו (איראן), 5.10.10  

 

חזבאללה: צפויות התפתחויות חיוביות עבורנו

אבראהים אמין אל-סיד, יו"ר הלשכה המדינית של חזבאללה, אמר שבקרוב צפויות התפתחויות חיוביות עבור הארגון ושליליות עבור יריביו. בפנותו לכוחות ה-14 במרץ הכריז אל-סיד: "אתם והאמריקאים הייתם בשיא הכוח, אך הבסנו אתכם ונמשיך להביסכם".

אל-חיאת (לונדון), 6.10.10     

 

בכיר ביטחוני איראני: לאיראן 3.5 מיליון חיילי מילואים

מפקד כוחות המילואים בזרוע היבשה בצבא איראן, עבאס דהגאני, אמר שלארצו 3.5 מליון חיילי מילואים, שני מליון מתוכם משתייכים לזרוע היבשה.

פארס (איראן), 5.10.10

 

יומון איראני: ההתראות לפיגוע באירופה – מזויפות

היומון איראני ג'ומהורי-י אסלאמי טען כי ההתקפות האוויריות של ארה"ב בפקיסטן אינן מכוונות נגד הטאליבן, שהוא 'זרוע המבצעים של ה-CIA' באזור, אלא נועדו לסילוק השבטים באזורי הגבול עם אפגניסטן כדי ליצור אזור ביטחון עבור כוחות נאט"ו. היומון האיראני קודס טען כי ממשלות אירופה בדו את ההתראות מפני פיגוע מתוכנן של אל-קאעדה ביבשת כדי להסיח את דעת הקהל מן המצב הכלכלי וכדי להכשיר את הקרקע לפעילות של הממשלות כלפי מתנגדיהן.

ג'ומהורי-י אסלאמי, קודס (איראן), 6.10.10

 

שגריר איראן בעיראק הכחיש הודעת תמיכה באל-מאלכי

שגריר איראן בעיראק, חסן דאנאיפר, הביע את תמיכתו במינוי נורי-אל-מאלכי כראש הממשלה בעיראק, וציין כי להערכתו רשימת אל-עיראקיה של איאד עלאווי – המתנגד לאיראן – לא תהיה חברה בה. מאוחר יותר חזר בו מהתבטאות זאת.

איראן דיפלומסי (איראן), 3-4.10.10

 

אתר החמאס: פלסטינים מבקשים לחטוף את החייל שרקד ליד אסירה

אתר החמאס דיווח כי צעירים פלסטינים מנסים באמצעות פורומים ואתרי אינטרנט למצוא את זהותו ואת כתובתו של חייל צה"ל שצולם כשהוא רוקד ליד אסירה פלסטינית שעיניה מכוסות. הצעירים מפיצים את תמונת החייל ומבקשים מפלגי ההתנגדות בגדמ"ע ומערביי ישראל לחוטפו או להורגו.

www.alresalah.ps,  5.10.10