המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 22.9.2010
22/9/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 22.9.2010

 

בתקציר: מדען גרעין איראני: בנינו שלושה דגמי מתקנים להיתוך גרעיני * כווית-רוסיה: הסכם בנושא גרעין למטרות שלום * שחקני נבחרת השחמט התימנית פוטרו בעקבות משחקם מול ישראל  * משה"ח המצרי: גאלווי לא ידרוך על אדמת מצרים * קטר תרמה 11 מיליון ריאל לפרויקטים בירושלים

 

ארה"ב ללבנון: מחויבים להמשך הסיוע הצבאי

משלחת של בכירים ממשרד ההגנה האמריקאי בראשות תת-שר ההגנה לענייני מדיניות, מישל פלורוני, תגיע (22.9.10) ללבנון כדי להיפגש עם ראשי הממשל והצבא במדינה ולהביע את מחויבותה של ארה"ב להמשך תכנית הסיוע לצבא לבנון.

אל-נהאר (לבנון), 22.9.10

 

כווית-רוסיה: הסכם בנושא גרעין למטרות שלום

כווית ורוסיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום הגרעין לצרכי שלום לחמש שנים, שיחודש עפ"י בקשת אחד הצדדים.

אל-סיאסה (כווית), 22.9.10

 

אשת מוסוי: נגיב לעוולות המשטר

בביקור בבית משפחת אסיר פוליטי שנעצר במהומות יוני 2009, הבטיחה זהרא רוואנברד, אשתו של מיר חוסין מוסוי, מראשי תנועת המחאה, כי עוולות המשטר נגד העם האיראני, לא יישארו ללא מענה והביעה ביטחונה כי בקרוב ישיגו העם והאסירים הפוליטיים את זכויותיהם שנרמסו. האשמי רפסנג'אני, ביקר אף הוא בבתי משפחות אסירים פוליטיים, והבטיח להעביר  את דרישותיהם  למנהיג עלי ח'אמנאי.

.www.hashemirafsanjani.ir, כלמה (איראן), 21.9.10

 

מדען גרעין איראני: בנינו שלושה דגמי מתקנים להיתוך גרעיני

בראיון לסו"י איסנא, אמר אסע'ר צדיק-זאדה, ראש מחלקת מחקרי פיזיקה, פלסמה והיתוך גרעיני במרכז למחקר מדעי הגרעין בארגון האיראני לאנרגיה אטומית, כי איראן הצטרפה למועדון המדינות המחזיקות בטכנולוגית היתוך גרעיני לצד ארה"ב, יפן, דר' קוריאה, אוסטרליה וצרפת, וכי השימוש בטכנולוגיה המתקדמת הזו נועד ליצור חשמל. לדבריו, איראן התקדמה במחקר בתחום הפלסמה וההיתוך הגרעיני, ומכשירה מדענים בתחום זה. עוד אמר כי מדעניו הצליחו לבנות שלושה דגמים של מתקני יצור היתוך גרעיני ופלסמה. הוא הוסיף כי אחד המתקנים הוא  מדגם Inertial Electrostatic Confinement Fusion IECF –; השני - מתקן פלסמה DPF [מדגם פיליפוב], והשלישי פלסמהDPF  [מדגם מודר]. בכוונתה של איראן לבנות בשלב הבא מתקן ניסוי בהיתוך גרעיני המתבסס על שלושת מתקנים אלה.

איסנא (איראן), 20.9.10 

 

לבנון בפתחה של מלחמת אזרחים חדשה

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 20.9.10/ עמאד חג'אג'

 

שחקני נבחרת השחמט התימנית פוטרו בעקבות משחקם מול ישראל

שר הספורט של תימן, חמוד עבאד, פיטר את חברי איגוד השחמט ואת חברי נבחרת השחמט של ארצו, לאחר שהתמודדו מול נבחרת השחמט של ישראל, באולימפיאדת השחמט הנערכת בימים אלה ברוסיה. 

http://marebpress.net, 22.9.10

 

אל-חרירי: דבקים בביה"ד הבינ"ל

עם שובו (20.9.10) מחופשתו בסעודיה כינס ר"מ לבנון, סעד אל-חרירי, את חברי סיעת אל-מסתקבל, ודן עמם בהסלמת המתיחות במדינה. חברי פרלמנט שנכחו בישיבה דיווחו כי אל-חרירי מסר שלא תהיה כל נסיגה בעניין ביה"ד הבינ"ל לרצח רפיק אל-חרירי, ושההתקרבות לסוריה עומדת בעינה. בנוסף הדגיש אל-חרירי את חיוניות המשך התמיכה של מדינות ערב בלבנון.

אל-נהאר (לבנון), 21.9.10

 

משה"ח המצרי: גאלווי לא יורשה לדרוך על אדמת מצרים

דובר משה"ח המצרי אמר כי חה"פ הבריטי, ג'ורג' גאלווי, שעומד בראש שיירות הסיוע ההומניטארי לעזה "עורקי החיים", לא יוּתר לדרוך על אדמת מצרים, והבהיר כי הנוהל למשלוח סיוע לעזה מחייב את פריקתו בנמל אל-עריש והעברתו לרצועה באמצעות הסהר האדום המצרי, נוהל שחל גם על ספינת סיוע שנשלחה לאחרונה מסוריה והגיעה למצרים. עוד אמר, כי מצרים לא תתיר מעבר ספינות לעזה דרך הים, ותאפשר מעבר של עד 100 איש ממשתתפי המשט, בתנאי שיגישו בקשה שבועיים לפני צאתו לדרך.

אל-אהראם (מצרים), 21.10.10

 

אל-חיאת: מאמצים להפגיש בין שה"ח הסורי לעוזרה של קלינטון

היומון אל-חיאת דיווח מפי מקורות דיפלומטיים מערביים על מאמצים לקיים מפגש בין שה"ח הסורי, וליד אל-מועלם, לבין ויליאם ברנז, עוזר מזכירת המדינה האמריקאית במהלך כינוסה של העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק, וכן לארגן ביקור של סגן שה"ח הסורי, פיצל אל-מקדאד בוושינגטון.  

אל-חיאת (לונדון), 21.9.10

 

קטר תרמה 11 מיליון ריאל לפרויקטים בירושלים

קטר הודיעה כי תרמה 11 מיליון ריאל קטרי  (כשלושה מיליון דולרים) למען פרויקטים הומאניטאריים בירושלים, וכדי לחזק " את עמידתם האיתנה" של תושביה הערבים של העיר.

אל-חיאת (לונדון), 21.9.10

 

איראן זוממת להשתלט על לבנון

אל-וטן (סעודיה), 21.9.10 / ג'יהאד עורתאני