המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.8.2010
26/8/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 26.8.2010

 

בתקציר: אסד: האשמת חזבאללה ברצח אל-חרירי תסכן את יוניפי"ל  * בכיר פקיסטני: איראן גרעינית - מועילה לעולם המוסלמי * בכיר במשה"מ: דימונה על הכוונת; הפטריוט לא יועיל לכווית * שה"ח הסורי: אנחנו מבקשים לרכוש נשק הגנתי * מובארכ: להתחיל בבניית תחנת כוח גרעינית ראשונה במצרים

 

בכיר במשה"מ: דימונה על הכוונת; הפטריוט לא יועיל לכווית

קצין בכיר במשמרות המהפכה האיראנים, אמר בעילום שם ליומון הכוויתי אל-ראי, כי לאיראן יש אלפי טילי קרקע-קרקע, וביניהם גם טילי 'זלזאל-2' משופרים וטילי 'אל-פאתח 110', שבהם תבעיר את כל ערי הנפט, המתקנים והתשתיות של המדינות השכנות, אם אלה ישמשו פלטפורמה לתקיפתה. לדבריו, התקפה כלשהי נגד איראן תוביל לירי טילים מאסיבי נגד ישראל, כולל אל הכור בדימונה, בלא קשר למקור האש. עוד אמר, כי טילי הפטריוט שתרכוש כווית מארה"ב לא יוכלו להגן עליה מפני הטיל 'אל-קאים-1', שבידי איראן, וכי סירות הטורפדו שיקבלו מדינות המפרץ מן המערב, לא יועילו מול הצוללות הקטנות של איראן, אשר יזרעו מוקשים נגד ספינות קרב וספינות אחרות.

אל-ראי (כווית), 26.8.10

 

בכיר פקיסטני: איראן גרעינית - מועילה לעולם המוסלמי

ראש ארגון המודיעין הפקיסטני לשעבר, חמיד גול אמר לסו"י האיראנית פארס, כי הצטרפות איראן למדינות המוסלמיות הגרעיניות תועיל לכל המדינות המוסלמיות. לדבריו, מצבה של ארה"ב מונע ממנה לתקוף את איראן ואיומיה הם לצורך תעמולה. הוא קרא לארה"ב להסיג כוחותיה מהמדינות המוסלמיות ולממשלת פקיסטן לתמוך באיראן לטובתם של כל המוסלמים. להערכתו, הסנקציות לא ישפיעו על איראן.

פארס (איראן), 26.8.10

 

אסד: האשמת חזבאללה ברצח אל-חרירי תסכן את יוניפי"ל 

היומון הלבנוני אל-אח'באר, המקורב לסוריה, דיווח כי שליח מטעם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אמר לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כי לכוחות יוניפי"ל ובהם הגדוד הצרפתי, צפויה סכנה אם יוגש כתב אישום נגד חזבאללה בנושא רצח אל-חרירי. לדברי היומון, הציעה סעודיה להמיר את כתב האישום של ועדת החקירה הבינ"ל בדוח הדומה לדוחות העתיים שנוהגת הוועדה לפרסם, כדי להימנע מתגובה חריפה של חזבאללה, ואולם הארגון דחה את ההצעה.  

אל-אח'באר (לבנון), 26.8.10

 

איראן הציעה לרוסיה להקים התאגדות משותפת ליצור דלק גרעיני

ראש הארגון האיראני לאנרגיה גרעינית, עלי אכבר צאלחי, אמר כי ארצו אינה מתכוונת להעשיר בעצמה את כל הדלק הגרעיני הדרוש לה ולכן היא הציעה לרוסיה להתאגד יחדיו לצורך ייצור דלק גרעיני. לדבריו, עד כה העשירה איראן 25 ק"ג אורניום לרמה של 20 אחוזים.

אירנא (איראן ), 26.8.10    

 

עיראק כורעת תחת המאבק בין ארה"ב לאיראן

אל-וטן (סעודיה), 26.8.10/ ג'יהאד עורתאני

 

לאריג'אני: אובמה לא קידם כלל את זכויות הפלסטינים

יו"ר המג'לס האיראני, עלי לאריג'אני, טען כי הנשיא אובמה לא קידם כלל את זכויות הפלסטינים וכי נאומיו בתורכיה ובקהיר נותרו כהבטחה ריקה. לדבריו, איראן תוסיף לסייע לפלסטינים כחלק מחובתה הדתית.

איסנא (איראן), 26.8.10

 

שה"ח הסורי: אנחנו מבקשים לרכוש נשק הגנתי

שה"ח הסורי, וליד אל-מועלם, אמר במסע"ת בקייב כי סוריה מבקשת לרכוש באקוראינה ובמדינות אחרות אמל"ח "להגנה על אדמותיה ועל השטחים הכבושים ע"י ישראל", אך אוקראינה סירבה לדון בכך כעת. לדבריו, מתקיים דיון בין סוריה לאוקראינה על שדרוג היחסים ביניהן והפיכתם לאסטרטגיים. יצוין כי  הנשיא בשאר אל-אסד ביקר בבלארוס לפני כחודש ודן עם ראש המשטר בשת"פ צבאי.  

http://sns.sy, 25.8.10 

 

מובארכ הורה להחל בבניית תחנת כוח גרעינית ראשונה במצרים

נשיא מצרים, חוסני מובארכ, הורה להתחיל בהקמת תחנת הכוח הגרעינית הראשונה באתר אל-צ'בעה.

אל-אהראם (מצרים), 26.8.10

 

בכירים במפל"ד: תמיכה בגמאל לנשיאות אם אביו לא ירוץ

מזכ"ל המפל"ד, צפות אל-שריף, אמר כי אם יחליט להתמודד על קדנציה נשיאותית נוספת, ייהנה חוסני מובארכ מתמיכה כללית של המפל"ד. חבר ועדת המדיניות של המפל"ד, אבראהים כמאל, העריך כי אם מובארכ האב לא יתמודד על תפקיד הנשיא, בנו גמאל יהיה מועמד המפל"ד.

אל-אהראם (מצרים), אל-שורוק (מצרים), 26.8.10

 

ועדת חקירה פלסטינית: פגיעות חמורות בזכויות אדם בחברה הפלסטינית     

יו"ר ועדת החקירה העצמאית הפלסטינית שהוקמה בעקבות דו"ח גולדסטון לבדיקת הפרות זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים, עיסא אבו שראר, הציג במסע"ת את עיקרי מסקנותיה ולפיהן קיימות הפרות זכויות אדם הן בגדמ"ע והן ברצועת עזה. בין היתר הצביע אבו שראר על הוצאות להורג ללא משפט בעזה, חיסולים בתום חקירה בגדמ"ע ופגיעה של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בזכויותיהם של עצירים. הוועדה מסרה את הדו"ח שהכינה למזכ"ל האו"ם, וניתן לעיין בו בערבית ובאנגלית באתר www.picigr.ps.

www.wafa.ps, 26.8.10; www.maannews.net, 25.8.10