המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.8.2010
6/8/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.8.2010

 

בתקציר: שה"ח הסורי: ההאשמות נגד תושבי מג'דל שמס מפוברקות * יועצו של ח'אמנאי נפגש עם נאסרללה וסולימאן * נעצר עיתונאי שביקר את החמאס * כיהאן: צבא לבנון הצטרף לדרך ההתנגדות * חכמי אל-אזהר: לא למסגד בגראונד זירו * אל-ברגות'י: פת"ח לא באה חשבון עם האחראים לכישלונותיה

 

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח: זכות השיבה לפליטים – עקרון מחייב במו"מ

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, ג'מאל מוחיסן, אמר ליומון הלונדוני אל-קדס אל-ערבי, כי המסגרת עליה צריך להתבסס המו"מ הישיר היא הפסקת הבנייה בהתנחלויות, נסיגה ישראלית לגבולות 67 והכרה בזכות השיבה של הפליטים לפי החלטה 194 של האו"ם. לדבריו, מתנהלים מגעים בין גורמים ערביים כמצרים וסעודיה לבין ארה"ב להסכמה על מסגרת כזו. מקורות פלסטינים מסרו כי הוועד המרכזי של הפת"ח דן בפגישתו (3.8.10) בהרכב המשלחת הפלסטינית למו"מ הישיר, שממנו אין עוד מנוס.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 6.8.10

 

שר סורי: סוריה מספקת סיוע לוגיסטי לתנועות ההתנגדות הערביות

שר התרבות הסורי, ריאד נעסאן א'רא, אמר בכינוס בשולי פסטיבל האהבה בעיר אל-לאד'קיה בסוריה, כי  אף התנגדות ערבית לא היתה מסוגלת לעמוד על רגליה לולא הסיוע הלוגיסטי שהעבירה לה סוריה.

את-ת'ורה (סוריה), 6.8.10

 

חכמי אל-אזהר נגד הקמת מסגד בגראונד זירו

כמה מחכמי הדת של אל-אזהר שוללים הקמתו של מסגד סמוך לאתר ההנצחה של בנייני התאומים בניו יורק. חבר האקדמיה למחקרים אסלאמיים באל-אזהר, ד"ר עבד אל-מועטי ביומי, אמר כי בהקמת המסגד יש כדי לחבר בין האסלאם לבין אירועי ה-11.9, בעוד האסלאם חף מפשע, וטען כי זוהי "מזימה ציונית".

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 5.8.10

 

יועצו של ח'אמנאי נפגש עם נאסרללה ומישל סולימאן

מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, נפגש (4.8.10) עם עלי אכבר ולאיתי, יועצו של המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי, ודן עימו בהתפתחויות בלבנון, בפלסטין ובאזור. בפגישה נכחו גם שגריר איראן בלבנון וכמה בכירים איראנים. היום (5.8.10) נועד וליאתי עם נשיא לבנון, מישל סולימאן, שהודה לאיראן על עמידתה לצד לבנון ועל סיועה לה במיוחד מאז יולי 2006, והביע תקווה להידוק יחסי המדינות. ולאיתי הדגיש את תמיכתה של איראן בלבנון מול ההתקפות הישראליות ושיבח את ההתנגדות של צבא לבנון לתוקפנות הישראלית האחרונה. ולאיתי נועד גם עם שה"ח הלבנוני, עלי אל-שאמי ואמר כי בכוונתו לבקר בסוריה.

www.nowlebanon.com, www.alintiqad.com, אל-עאלם (איראן), 5.8.10

 

פגישת נאסרללה ועלי ולאיתי

 

 

שה"ח הסורי: ההאשמות נגד תושבי מג'דל שמס מפוברקות

בעקבות כתב האישום שהתפרסם (5.8.10) בישראל נגד כמה תושבי מג'דל שמס, החשודים בריגול למען סוריה, שיגר שה"ח הסורי, וליד אל-מועלם, אגרות למזכ"ל האו"ם, לנשיא התורן של מועה"ב, לוועדה הבינ"ל של הצלב האדום, ליו"ר המועצה לזכויות האדם של האו"ם ולנציבות זכויות האדם וטען כי מדובר בהאשמות שווא ובניסיון של ישראל להפחיד את העצורים. הוא קרא לאו"ם ללחוץ על ישראל כדי שתפסיק להפר את החלטות האו"ם וזכויות האדם ותשחרר את העצורים הסורים. לדבריו, אם ישראל תמשיך להתעלם מההחלטות הבינ"ל המצב באזור יחמיר והדבר ישפיע על השלום והביטחון באזור ובעולם.

אל-ת'ורה (סוריה), 6.8.10

 

אל-קדס אל-ערבי: במלחמה הבאה ישגר חזבאללה טילים לתל אביב ולאילת

מאמר המערכת של היומון אל-קדס אל-ערבי טען כי ישראל הושפלה פעמיים: בפעם הראשונה - לפני ארבע שנים, כאשר תקפה את לבנון; בפעם השנייה לפני יומיים, כאשר צבא לבנון – "הקטן מבין צבאות ערב", החמוש בנשק אמריקאי וצרפתי - הגיב על "הפרובוקציה" הישראלית בגבול. היומון הוסיף כי  במלחמה הבאה ישגר חזבאללה טילים לעבר תל אביב ואף לעבר אילת.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 5.8.10     

 

נעצר עיתונאי שמתח ביקורת על החמאס

שלטונות חמאס עצרו את הסופר והעיתונאי הפלסטיני תופיק אל-חאג' לאחר שפרסם ביקורת על התנועה.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 4.8.10 

 

אל-ברגות'י: פת"ח לא באה חשבון עם האחראים לכישלונותיה

חבר הוועד המרכזי של הפת"ח הכלוא בישראל, מרואן אל-ברגות'י, טען כי תנועת הפת"ח כשלה בכך שלא באה חשבון עם המנהיגים האחראים על קריסת שלטון הרש"פ בעזה, עם האחראים לכישלונה בבחירות למועצה המחוקקת, עם המושחתים ועם מי שהביאו את התנועה לפשיטת רגל. עוד טען, כי הנהגת הפת"ח מזניחה את האסירים ולא מתאמצת לשחררם.

אל-איאם (רש"פ), 4.8.10

 

לבנון: יוניפי"ל בידי צה"ל 

אל-וטן (סעודיה), 6.8.10/ ג'יהאד עורתאני

 

בכיר איראני: לבנון, פלסטין ועיראק – קו ההגנה הקדמי של איראן

עלי סעידי, נציגו במשה"מ של מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, טען כי פלסטין, לבנון ועיראק הן קו ההגנה הקדמי של איראן. לדבריו, לאיראן יש מחלוקת עם סעודיה בנושאי חזבאללה, פלסטין, תוכנית הגרעין האיראנית ומאמציה של סעודיה – עימם לא תשלים - להעלות את המיעוט הסוני לשלטון בעיראק.

אילנא, פארס (איראן), 4.8.10

 

כיהאן: צבא לבנון בחר להצטרף לדרך התנגדות

היומון כיהאן, המקורב למנהיג איראן ח'אמנאי, טען כי תקרית הירי בלבנון, שנבעה מהסגת גבול ישראלית מובהקת, היתה ניסיון של ישראל להסיט את דעת הקהל העולמית מאשמתה ברצח רפיק אל-חרירי. היומון שיבח את תגובת צבא לבנון, וטען כי זו מעידה שבחר בדרך ההתנגדות וניצב לצד חזבאללה.

כיהאן (איראן), 5.8.10

 

שר לבנוני לשעבר: אם תפרוץ בלבנון מלחמת אחים, הטנקים הסוריים ייכנסו

השר הלבנוני לשעבר, ויאם והאב, המקורב לסוריה ולחזבאללה, תקף בחריפות את ביה"ד הבינ"ל לרצח אל-חרירי וקרא לממשלת לבנון להפסיק לממנו כדי לשמור על השלום בתוך במדינה. לדבריו, אם תהיה מלחמת אחים במדינה הטנקים הסורים ייכנסו ללבנון.

www.nowlebanon.com, 4.8.10

 

ישראל צולה את ילדי עזה והערבים -  בענייניהם

ג'ואן (איראן), 5.8.10/ עבאס גודראזי