המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 3.8.2010
3/8/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 3.8.2010

 

בתקציר: שה"ח הסורי: ביה"ד הבינ"ל לרצח אל-חרירי מאיים על יציבות לבנון * אל-שרק אל-אוסט: הסכמה פלסטינית לפגישה משולשת עם ישראל וארה"ב * מצרים: נעצרו פעילי אח"ס תומכי אל-בראדעי * פת"ח-אינתפאדה: מתאמנים בסוריה למלחמה בישראל * האקרים חיבלו בקמפיין של גמאל מובארכ

 

אל-שרק אל-אוסט: הסכמה פלסטינית לפגישה משולשת עם ישראל וארה"ב

היומון הלונדוני אל-שרק אל-אוסט דיווח כי חרף התנגדותם של כמה פלגים ובראשם החזית העממית, הסכים אש"ף לקיים פגישה פלסטינית-ישראלית-אמריקאית שבה יוסכם על מקור הסמכות, סדר היום והלו"ז של המו"מ הישיר. דובר משה"ח האמריקאי, פיליפ קראולי, אישר ליומון הרש"פ אל-קדס כי הנשיא אובמה תומך בקיום פגישה כזו בהקדם וכי ארה"ב מצפה שהמו"מ הישיר יוביל להקמת מדינה פלסטינית ריבונית לצד מדינת ישראל היהודית. מזכ"ל הוועה"פ של אש"ף, יאסר עבד רבה, אמר בתום פגישה של הוועה"פ כי ללא קביעת מקור סמכות למו"מ והפסקה מוחלטת של ההתנחלויות – המו"מ צפוי להיכשל.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), אל-קדס (ירושלים), 3.8.10

 

פת"ח-אינתפאדה: מתאמנים בסוריה למלחמה נגד ישראל

מזכ"ל הארגון הפלסטיני פת"ח-אינתיפאדה, אבו-מוסא, הביע תמיכה בשיגור הטילים לעבר אילת (2.8.10) ואמר שארגונו מתכונן לבצע פעולות דומות נגד ישראל. לדבריו, ארגונו קיים קורסים צבאיים ופוליטיים בכל מחנות הפליטים הפלסטינים בדמשק, כהכנה למלחמה בישראל. 

אל-ספיר (לבנון), 3.8.10

 

הלחץ האמריקאי: מימין על ישראל, משמאל - על הפלסטינים

אל-מדינה (סעודיה), 3.8.10/ עלאא אל-לקטה

 

מצרים: נעצרו פעילי אח"ס התומכים באל-בראדעי

15 פעילי תנועת האחים המוסלמים במצרים נעצרו באלכסנדריה כשתלו מודעות וחילקו עלונים הקוראים לציבור לחתום על עצומה וירטואלית לתמיכה בדרישות שהציב מזכ"ל סבא"א לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי, לשינוי במצרים, שיאפשר את התמודדותו לנשיאות.

www.ikhwanonline.com, 2.8.10

 

שה"ח הסורי: בית הדין הבינ"ל לרצח אל-חרירי מאיים על יציבות לבנון

שה"ח הסורי, וליד אל-מועלם, קרא לוותר על בית הדין הבינ"ל לרצח ר"מ לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי למען יציבותה של לבנון, וטען שמטרת ביה"ד היא פוליטית ולא חשיפת האמת. לדבריו, מתנהלת נגד חזבאללה מתקפה רבתי המתבטאת בהאשמת הארגון ברצח אל-חרירי, בקבלת סקאדים וברדיפה של יוניפי"ל אחר פעיליו. אל-מועלם טען כי מדיניות החוץ האמריקאית מנוהלת ע"י ישראל וכי הממשל בארה"ב, למרות כוונותיו הטובות של הנשיא אובמה, נוטה כקודמו לצד ישראל ולכן איננו יכול לתת חסות למו"מ בין ישראל לערבים. בתגובה לקריאתו של דובר משה"ח האמריקאי לנשיא אסד, להאזין לעבדאללה מלך סעודיה, אמר אל-מועלם כי מדובר בחוצפה ובשטויות. ביחס למצרים, אמר כי [בניגוד אליה], לסוריה יש מדיניות עצמאית הנשענת על האינטרסים הערביים והיא איננה נכנעת ללחצים ואינה מקבלת סיוע כספי. אל-מועלם מתח ביקורת על חלק מהערבים הסבורים כי איראן היא האויב ולא ישראל.  

אל-מסתקבל (לבנון), http://sns.sy , 2.8.10

 

הגדמ"ע: פלג פלסטיני חדש נוטל אחריות על שתי פעולות

פלג פלסטיני חדש בגדמ"ע בשם "גדודי האחדות הפלסטינית" הכריז (1.8.10) כי הוא זה שאחראי על חטיפת הנשק משוטר בתל אביב ב-19.7.10 [לא נמצא דיווח בתקשורת על האירוע] ועל חדירה להתנחלות ברקן ב-22.7.10, שבמהלכה נהרג אחד מהפעילים ואחר נפצע. הגדודים הבטיחו להמשיך בפעילותם עד "לסילוק הכיבוש."

www.palestine-info.info, 3.8.10

 

ראשי תנועת המחאה באיראן: הממשלה מציגה נתונים כלכליים שקריים

ראשי תנועת המחאה באיראן, מיר חוסין מוסוי ומהדי כרובי, טענו (1.8.10) כי מדיניותו הכושלת של הנשיא אחמדי-נזאד, גרמה להחרפת הסנקציות נגד איראן ולהחרפה במשבר הכלכלי המתבטאת בגידול בשיעורי האבטלה והאינפלציה. לדבריהם, הממשלה מציגה לציבור נתוני כלכלה שקריים ומסתירה מהמג'לס מידע בדבר היקף עתודות המטבע הזר בתואנה שזהו מידע מסווג. בתגובה לדברי יו"ר מועצת המפקחים, איתאללה אחמד ג'נתי (27.7.10), כי ארה"ב העבירה לראשי תנועת המחאה מיליארד דולר, באמצעות סעודיה, כדי שיפילו את המשטר, האשים כרובי את ג'נתי ב"שותפות בגניבת קולות העם".

סהאם ניוז (איראן), 1.8.10

 

חילופי גברי בהנהגת האחים המוסלמים בסוריה

מועצת השורא של ארגון האח"ס בסוריה – שהחברות בו אסורה עפ"י החוק – התכנסה באיסטנבול ובחרה בריאד אל-שקפה (65) למפקח הכללי של הארגון ובשיח' חאתם אל-טבשה ליו"ר מועצת השורא. כן נבחרו שני סגנים למפקח הכללי. אל-שקפה ואחד מסגניו השתייכו לזרוע הצבאית של הארגון ולא ברור אם הדבר ישפיע על שביתת הנשק עם המשטר עליה הכריז הארגון ב-2009.      

www.sooryoon.net, 2.8.10

 

המקל והגזר שמפעילה ארה"ב

אל-וטן (סעודיה), 2.8.10/ ג'יהאד עורתאני

 

הג'יהאד האסלאמי מאיים לבצע פיגועי מסירת נפש

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי "סראיא אל-קדס" איימה לבצע פיגוע "מסירת נפש" בישראל. עם זאת, הודה דובר הארגון, אבו אחמד, כי התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ מקשה על ביצוע פיגועים כאלה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון). 2.8.10  

 

האקרים חיבלו בקמפיין תמיכה בגמאל מובארכ

האקרים פרצו לדף הבית של קמפיין התמיכה בגמאל מובארכ ב-facebook ופרסמו בו הודעות המתנגדות להורשת השלטון במצרים. הקמפיין עצמו נועד לגיוס תמיכה בהתמודדותו של גמאל לנשיאות מצרים.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 2.8.10

 

רל"ש אחמדי-נז'אד: העולם חושש מההגמוניה של איראן, לא מהפצצה שלה

אספנדיאר רחים משאי, ראש לשכתו של נשיא איראן, אמר כי תגובתו הקלושה של המערב להצהרתו של אחמדי-נז'אד, לפני כחצי שנה, כי לאיראן יכולת להעשיר אורניום לרמה של 100%, מעידה כי המערב חושש יותר מפני ההגמוניה של איראן בעולם ופחות מפצצת האטום שלה.

מהר (איראן), 31.7.10