המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 21.7.2010
21/7/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 21.7.2010

 

בתקציר: שבועון משה"מ: שדות הגז שהתגלו - שייכים ללבנון, לא לישראל * תוכנית הדרכה אמריקאית לצבא לבנון * מזכיר הנשיאות הצרפתית: יחסינו עם סוריה אסטרטגיים * גול: תורכיה שוללת קיומו של נשק גרעיני במזה"ת * בכירים בחמאס: שיירות הסיוע העבירו טונות של מוצרים מקולקלים לעזה

 

בכירים בחמאס: שיירות הסיוע העבירו טונות של מוצרים מקולקלים

הערוץ אל-ג'זירה טען כי שיירות הסיוע שהגיעו לעזה מטעם מדינות וארגונים שונים בעולם מאז המלחמה האחרונה, העבירו טונות של מוצרים מקולקלים שאין בהם צורך, אשר הפכו לנטל על הרשויות. בכירים במשרד הבריאות של ממשל החמאס מסרו כי רק 30% מהציוד הרפואי שהגיע לרצועה לאחר המלחמה היו תקינים, וכי תרופות לשפעת החזירים בשווי שני מיליון דולר הגיעו לאחר שהמגפה חלפה. עפ"י הדיווח, הבכירים ברצועה הפצירו בתורמים לספק את התרופות הבסיסיות, אך לשווא.

www.aljazeera.net, 21.7.10

 

צירי מג'לס איראנים: נגיע בשבוע הבא לעזה

חבר ועדת המג'לס לביטחון לאומי באיראן, פרויז סרווארי, אמר כי יגיע לעזה דרך מצרים בשבוע הבא עם שני צירי מג'לס נוספים. בעבר הודיעו צירי מג'לס איראנים על כוונתם לבוא לעזה, אך לא מימשו זאת.

ח'בר און ליין (איראן), 21.7.10

 

שבועון משה"מ: שדות הגז שהתגלו - שייכים ללבנון, לא לישראל

מאמר בשבועון משמרות המהפכה, צבח-י צאדק, טען כי המתיחות שהתעוררה לאחרונה בין כוחות יוניפ"יל לתושבי דרום לבנון, היא פרי מזימה ציונית שנועדה להרחיק את תשומת הלב העולמית והלבנונית מהשתלטות ישראל על שדות הנפט והגז השייכים ללבנון.

צבח-י צאדק (איראן), 19.7.10

 

תוכנית הדרכה אמריקאית לצבא לבנון

ארה"ב העניקה לצבא לבנון סימולטור ירי מתקדם מסוג EST 2000  במסגרת תוכנית הכוללת קורסים ופיתוח מערך הדרכה שהיא מקיימת לצבא לבנון.

אל-חיאת (לונדון), 21.7.10

 

שינוי תכני הלימוד בבתיה"ס הסעודיים בחו"ל

בכיר במשרד החינוך הסעודי דיווח כי משרדו ערך שינויים רבים בתכניות לימודי הדת בבתיה"ס הסעודיים בחו"ל וציין כי בעתיד ישונו באופן מקיף תכני הלימוד בבתי הספר ובאקדמיות הסעודיות בחו"ל. יצוין כי לאחרונה נסגר בי"ס סעודי בחו"ל בשל לימוד תכנים קיצוניים. 

אל-חיאת (סעודיה), 21.7.10

 

ארה"ב גוערת בערבים, לוחצת יד לאיראן

אל-איאם (בחריין), 20.7.10  / עלי אל-בזאז

 

מזכיר הנשיאות הצרפתית: יחסינו עם סוריה אסטרטגיים

קלוד גיאון, מזכיר הנשיאות הצרפתית, אמר כי יחסי  ארצו עם סוריה אסטרטגיים וכי שתי המדינות יחתמו בקרוב על הסכמים כלכליים. לדבריו, האיחוד האירופאי שותף לעמדת צרפת בנוגע ליחסים עם סוריה.

אל-אח'באר (לבנון), 19.7.10 

 

גול: תורכיה שוללת קיומו של נשק גרעיני במזה"ת

נשיא תורכיה, עבדאללה גול, אמר ליומון המצרי אל-אהראם, כי מדינתו מתנגדת לכך שמדינה כלשהי באזור תחזיק בנשק גרעיני בכל צורה שהיא והוסיף כי יחסי ארצו עם ארה"ב - אסטרטגיים ועמוקים.

אל-אהראם (מצרים), 20.7.10

 

 אל-ספיר: לחזבאללה הזכות להשתמש בנשקו בתוך לבנון

על רקע המתיחות הגוברת בלבנון בין חזבאללה ל"כוחות ה-14 במרץ" טען היומון הלבנוני אל-ספיר, המקורב לסוריה ולאופוזיציה הלבנונית, כי לחזבאללה יש זכות להגן על עצמו בכל האמצעים, כולל באמצעות הנשק שלו, במקרה של איום עליו.

אל-ספיר (לבנון), 19.7.10 

 

בכיר איראני: אם נותקף, יהפוך המפרץ בית קברות לאמריקאים

ראש המחלקה המדינית במשמרות המהפכה של איראן, ידאללה ג'ואני, אמר כי אם תותקף, תהפוך ארצו את מי המפרץ הפרסי, ים עומאן, והאוקיאנוס ההודי לבית קברות לצי האמריקאי. לדבריו, איראן תגיב בתקיפת יעדים מערביים ברחבי העולם, ובמיוחד במזה"ת, שם צפויה לישראל התאבדות צבאית.

צבח-י צאדק (איראן), 19.7.10

 

הקונגרס האמריקאי מבקש לנהל מו"מ עם איראן

יו"ר וועדת המג'לס לביטחון לאומי, עלי א-דין בורוג'רדי, אישר כי איראן קבלה פניה למו"מ מהקונגרס האמריקאי. הוא סירב להרחיב בנושא והתנה מו"מ כזה בשינוי מדיניותה העוינת של ארה"ב כלפי איראן.

אל-סיאסה (כווית), 19.7.10; מהר (איראן), 18.7.10

 

מחנה קיץ בנושא השיבה

בטקס סיום מחנה קיץ בג'נין בנושא השיבה, בחסות מחלקת הפליטים של אש"פ, הציגו הילדים את שמות הכפרים והערים בישראל שפלסטינים גורשו מהם ב-1948, וכן סיפורים וסרטים בנושא הנכבה.

אל-איאם (רש"פ), 19.7.10 

 

סוריה: נמנעה כניסת סטודנטיות הלובשות נקאב לאוניברסיטאות

בעקבות פניות סטודנטים, אסר ר'יאת' ברכאת, השר להשכלה גבוהה בסוריה, על סטודנטיות העוטות נקאב להיכנס לאוניברסיטאות בטענה שהדבר סותר את הערכים והמסורת של האקדמיה. יצוין כי לפני מספר שבועות הרחיק משרד החינוך מסגל ההוראה כ-1200 מורות הלובשות נקאב.

www.syria-news.com, 17.7.10 

 

אחמדי-נז'אד: חשש ארה"ב מפצצת אטום איראנית – לשווא

בנאום בקזוין (צפ'-מע' איראן) אמר נשיא איראן אחמדי-נז'אד כי מנהיגי המערב הם "אדיוטים". לדבריו, איראן לא חותרת לפצצת אטום, ולכן החשש בארה"ב, שלה כ-5000 פצצות אטום, מפצת גרעין איראנית אחת  - איננו מקובל.

אתר הנשיאות (איראן), 19.7.10

 

מצב נאט"ו באפגניסטן

אל-וטן (קטר), 17.7.10 / אילי צליבא