המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
בעל טור כוויתי: הפעילים למען עזה - טרוריסטים
29/6/2010

 

בעל טור כוויתי: הפעילים למען עזה - טרוריסטים

 

ב-19 ביוני 2010 פרסם בעל הטור הכוויתי ביומון אל-וטן, עבדאללה אל-הדלק, מאמר נוסף בסדרת מאמריו על המשט לעזה[1]. מאמר זה דן בניגוד המשווע בין ההתעניינות העולמית בנעשה בעזה מול ההתעלמות מאירועים אחרים בעולם, בעלי אופי הומאני, אותם הוא מגדיר כחשובים יותר. לדבריו, הפעילים למען הסרת המצור מעל עזה אינם פעילי שלום אלא טרוריסטים במסווה של פעילים הומאניים ולכן למדינת ישראל יש את הזכות להתגונן מפניהם.[2]

 

להלן תרגום חלקים מהמאמר:

 

"העולם עסוק ללא הרף ברצועת חוף אפלה, שאין לה ערך כלשהו ושגרים בה קרוב למיליון וחצי [אנשים] מפזורת מחנות הפליטים הפלסטיניים, דהיינו, רצועת עזה, שעליה השתלטה חבורה של טרוריסטים ששמה תנועת החמאס. [זאת בניגוד משווע] לשתיקה הנוראית, לאי ההתחשבות ולחוסר האכפתיות שהשתלטו על העולם ... כלפי [אירועים] בעלי ערך רב יותר וראויים יותר לתשומת לב מאשר רצועה אפלה זו הנקראת רצועת עזה. הבה ונבחן את הדוגמאות שלהלן:

 

-הסכסוך בדרפור שפרץ בשנת 2003 והשאיר אחריו 300 אלף הרוגים ו-27 מיליון עקורים, מעשי ידיהם של יחידות ג'נג'ויד, הנתמכות על ידי הממשלה המרכזית של סודאן בהנהגתו של עומר אל-בשיר, המבוקש על ידי בית המשפט [הבינלאומי] לפשעי מלחמה.

 

-במחוז הערבי אהואז סובלים יותר מ-8 מליון תושביו מדיכוי, עושק ועריצות של המשטר הפרסי הטוטאליטרי השולט בטהרן. [הם גם סובלים] יום-יום מהוצאות להורג של צעירים וצעירות מקרב [תנועת] אל-מג'אהדין של ערביי אהואז, המתנגדים לכיבוש הפרסי הנתעב. אילו הלוחמים הערבים האמיצים של אהואז היו מקבלים חצי מהכספים שקיבלו פת"ח וארגונים אחרים, שהם כביכול למען שחרור פלסטין, אזי כבר יכלו לשחרר את מחוז אהואז הערבי מהכיבוש הפרסי.

 

-האם [שלושת] האיים, השייכים לאיחוד האמירויות והנמצאים תחת כיבוש הדיקטטורה האיראנית הפרסית, אינם ראויים יותר לתשומת לב מאשר עזה ותושביה?

 

-המשבר האנושי ההולך ומחריף בקרגיסטאן והאלימות האתנית, שגרמה עד כה למותם של 200 איש בקירוב, ושדוחף רפובליקה זו למלחמת אזרחים כוללת.

 

-מחוז קורדופן בדרום סודאן והעימותים בין הצדדים היריבים שגרמו למעשי אלימות, גירוש ובריחה נוראיים, ראויים יותר להתעניינותו של העולם במקום להתמקד בעזה בלבד.

 

-הגדה המערבית, הערים שלה וכל מה שקורה בה נמצאים תחת איפול בינלאומי, בעוד רצועת עזה ותנועת חמאס הטרוריסטית נמצאים תמיד תחת אור הזרקורים, מדוע?

 

אלה הן רק דוגמאות גרידא וישנן עוד הוכחות רבות המעידות שאכן יש כאן תשומת לב עולמית אותה מובילים רבים מהתבוסתנים ובעלי עניין הרוצים ליצור אשליה בקרב ההמון שהמצב בעזה טרגי ואין מנוס מלהסיר את הסגר המוטל עליה ביבשה, בים ובאוויר ... ושאין מנוס משליחת שיירות כדי להסיר את הסגר ולהקל על סבלם של תושבי עזה. חלק מהתבוסתנים ובעלי האינטרסים הפרטיים ממשיכים בניסיונותיהם לנצל [לצרכים] פוליטיים, ותקשורתיים את הסיסמא 'הסרת המצור מעל עזה' ולהסב אותו לטובת מטרותיהם הפרטיות בלבד.

 

ישראל מודעת לאמת [המסתתרת] מאחורי ניסיונות אלה, שבראשם עומדים כמה  מתומכי הטרור העולמי, והיא שומרת על זכותה [לנקוט] באמצעי בטחון אסטרטגיים. כמו כל מדינות העולם, היא חשופה לסכנת הטרור העולמי, נלחמת ומתמודדת איתו באופן אקטיבי, מנסה להוכיח לנבונים שבעולם כי נשקפת סכנה לקיומה ומנסה לשמור על בטחונה, בטחון אדמתה ועמה.

 

ההגזמה העולמית, שבראשה עומדים חלק מהתבוסתנים ובעלי המטרות והאינטרסים הפרטיים, המנסים ליצור אשליה בקרב הציבור שהמצב בעזה טרגי, שהמצוקה שם גדולה ושיש לפעול בקדחתנות להסרת המצור מעל עזה, תתברר במהרה ככלי הונאה. האירועים שיבואו בעקבות זאת יחשפו את כוונותיהם ומטרותיהם של האופורטוניסטים ושל ההדיוטות שעלו לגדולה. [עוד נגלה כי] מאמצים מתמשכים אלה, האנושיים כביכול, העוטים מסיכה פציפיסטית כוזבת, יחשפו את מטרתם האמיתית שהיא אלימות, טרור, קיצוניות ונוקשות.

 

[בינתיים] תמשיך רצועת עזה, בה שולטת תנועת החמאס הטרוריסטית המובסת, להיות רחם שופע טרור ומדגרה לנבטים ולטירונים שלו. הטרוריסטים של החמאס ימשיכו לשלוט על מאות המנהרות הנמשכות מאדמת מצרים ועד עזה דרכם הם מכניסים לרצועת הטרור כל מה שעולה על הדעת - סחורות רגילות, נשק וסחורות אסורות מבחינה בינלאומית. ובכן, איפה, כביכול, המצב הטראגי והסבל הגדול?"

 

 



[1]  אל-וטן (כווית), 19.6.2010.

[2]   ראו דוח ממרי  העוסק במאמר אחר של אל-הדלק על המשט התורכי