המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 20.6.2010
20/6/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 20.6.2010

 

בתקציר: מצרים מסרבת להכנסת שינויים למסמך הפיוס הפנים פלסטיני * דיווח על נסיון התנקשות בראש  ממשלת עיראק לשעבר *  אנשי דת מוסלמים קוראים להגביר את קשר המסחר והתיירות עם תורכיה * מושל קוניטרה מאשים את ישראל בהרעלת תושבי הגולן 

אבו אל-ר'יט: מצרים שוללת כל שינוי במסמך הפיוס

בעקבות ידיעות שנפוצו אודות הסכמה מצרית להכנסת שינויים למסמך הפיוס הפלסטיני, הדגיש שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ר'יט, כי מצרים מסרבת נחרצות לשנות את המסמך, בין אם באמצעות שינוי נוסח או באמצעות הוספת נספח. אבו אל-ר'יט קרא לחמאס לחתום על המסמך ואמר כי ביכולתה לדון על הסתייגויותיה מהמסמך ישירות עם הרש"פ. 

אל-חיאת (לונדון), 20.6.10

 

עבאס זכי: לא מכיר התבטאות של עבאס על זכותו של העם היהודי על א"י

בהתייחסו לביקורו של מחמוד עבאס בוושינגטון (8-11.6.10), אמר חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, עבאס זכי, לעיתון אל-צנארה היוצא לאור בישראל כי הקונגרס האמריקאי נשלט ע"י ההון היהודי והציוני ולכן ישראל, ולא הנשיא האמריקאי, שולטת במדיניות ארה"ב כלפי המזה"ת. זכי טען כי הוא איננו מכיר התבטאות של עבאס בפני מנהיגי הקהילה היהודית בוושינגטון, בדבר הכרתו בזכות העם היהודי על ארץ ישראל, ולכן איננו יכול להגיב עליה. יצוין כי חמאס גינתה התבטאות זו ותקשורת הרש"פ התעלמה ממנה.

אל-צנארה (ישראל), 18.6.10

 

שר ההקדשים של הרש"פ: חובה הלכתית ומוסרית לשנות את תוצאות ההפיכה ברצועה

בדרשת יום השישי בנוכחות יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, תקף שר ההקדשים של הרשות הפלסטינית, מחמוד אל-הבאש, את תנועת החמאס ואמר כי ההפיכה שלה ברצועת עזה לפני שלוש שנים היא חטא ודבר מגונה וכי יש חובה הלכתית, מוסרית ולאומית לשנותה.

www.wafa.ps, 18.6.10

 

אל-שרק אל-אוסט: סוכלה מזימה להתנקש בעלאוי

מקורות ביטחוניים עיראקיים מסרו ליומון אל-שרק אל-אוסט כי גורמים הנאמנים לר"מ עיראק לשעבר, איאד עלאוי, סיכלו ניסיון התנקשות בחייו כי בתכנון ההתנקשות מעורבים גורמים ממשלתיים בכירים.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 18.6.2010

 

שר ההגנה האיראני: מניעת אמל"ח מאיראן - צעד חסר השפעה
שר ההגנה האיראני, אחמד וחידי, טען כי האיסור למכור אמל"ח לאיראן, שנקבע בסנקציות האחרונות, לא ישפיע עליה בשל יכולותיה בייצור אמל"ח הכוללות גם אפשרות לייצאו למדינות אחרות.
iribnews.ir, 17.6.10

 

כיהאן: בקרוב עולם ללא ישראל

היומון כיהאן המקורב למנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, קבע כי הלחץ על איראן במועצת הביטחון  ובסבא"א הוא בהשפעת הלובי הציוני, וצפה כי בקרוב יקום "עולם ללא ישראל" בשל הזעם בעולם נגדה בעקבות פרשת המשט לעזה.

כיהאן (איראן), 20.6.10

 

קריקטורה ביומון סורי על הסנקציות החדשות נגד איראן

אל-וטן (סוריה), 20.6.10 / פארס קרהבית

 

 אחד ממנהיגי תנועת המחאה באיראן: סמכויות ח'אמנאי רבות מדי

במלאות שנה למהומות הבחירות באיראן, תקף מהדי כרובי, ממנהיגי תנועת המחאה, את היקף הסמכויות של מנהיג המשטר ח'אמנאי  וטען כי סמכותו הורחבה ב-1989 באופן העולה על הסמכויות שהעניק האל לתריסר האמאמים השיעיים. הוא הוסיף כי אינו סבור שהאל עצמו היה מתיר לעצמו להתנהג כך אל בריותיו.

סהאם ניוז (איראן), 20.6.10

 

אל-סיאסה: חזבאללה דחה בקשה של זמרת לבנונית להשתתף במשט לעזה

היומון אל-סיאסה דיווח כי בכירים בחזבאללה דחו את בקשתה של הזמרת הלבנונית, היפאא' והבי, להצטרף לספינת הנשים הלבנוניות "מרים" שצפויה לצאת מלבנון לכיוון עזה, וזאת מחשש ש"הלבוש הלא צנוע שלה ימקד אליה את אור הזרקוקים ויסיט את תשומת הלב מהמטרה העיקרית של המשט".

אל-סיאסה (כווית), 18.6.10

 

ג'ונבלאט: אוצרות הטבע בעיראק ואפגניסטן - הסיבה האמיתית לכיבוש האמריקאי

בדברים שנשא המנהיג הדרוזי, וליד ג'ונבלאט, בארוחה בביתו (19.6.10) לכבוד שגריר סוריה בלבנון, עלי עבד אל-כרים עלי, הוא עמד על חשיבותו של הנשק שבידי חזבאללה והדגיש את הצורך להפיק ממנו את התועלת המירבית כדי להגן על לבנון ולשחרר את אדמותיה.לדברי  ג'ונבלאט, הסיבה האמיתית לפלישה האמריקאית לאפגניסטן היא אוצרות הטבע בשווי של מיליארדי דולרים שנחשפו שם לאחרונה והסיבה העיקרית לכיבוש עיראק היא הנפט. עוד אמר כי לבנון שהיתה כלי בידיה של ארה"ב משתחררת אט אט מתפקיד זה וחוזרת לביסוס יחסיה עם סוריה. יצוין כי באירוע נכחו נציגי כל כוחות האופוזיציה ונציגים של הנשיא מישל סולימאן ורה"מ סעד אל-חרירי, אך נעדרו ממנו נציגי המפלגות הנוצריות ב-14 במרץ.

אל-חיאת (לונדון), 20.6.10

 

ירידה באמון המוסלמים באובמה

אל-ראי (ירדן), 20.6.10 / עלאא' אל-לקטה

 

השיח' קרדאוי: יש להגביר את קשרי המסחר והתיירות עם תורכיה

אנשי דת מוסלמים ובראשם השיח' יוסף קרדאוי פרסמו גילוי דעת המשבח את תורכיה על תרומתה לשבירת המצור על עזה וקורא למוסלמים לתמוך בה ע"י הגברת קשרי המסחר והתיירות עימה ולסייע לה מבחינה תקשורתית.

www.islamtoday.net, אל-ראיה (קטר), 18.6.2010

 

מושל קוניטרה: ישראל מרעילה את תושבי הגולן הערביים

מושל קוניטרה, ד"ר ריאד חג'אב, קרא להתערבות בינלאומית דחופה מאחר שישראל מנסה להרעיל את התושבים הערבים בגולן באמצעות שימוש בחומרי דישון רדיואקטיביים המזהמים את מי התהום. עוד טען כי ישראל טמנה פסולת גרעינית ורדיואקטיבית בגולן ומיקשה את קו הפסקת האש עם סוריה במוקשים גרעיניים טקטיים.  

סו"י סאנא (סוריה), 19.6.10