המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.6.2010
6/6/2010

 

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 6.6.2010

 

בתקציר: יומון איראני: אי שלילת הסנקציות מצד ברזיל  - התפתחות חמורה * יומון כוויתי: מגעים עקיפים בין ארה"ב לבין חזבאללה * שגריר קטר באיראן: רואים באיראן את ארצנו השנייה * מצרים: תישלל אזרחותם של מצרים הנשואים לישראליות * נאסרללה: חזבאללה ישחרר לבנונים שייעצרו במשטים הבאים

 

יומון איראני: אי שלילת הסנקציות מצד ברזיל  - התפתחות חמורה

מאמר ביומון האיראני אבתכאר הזהיר כי הצהרת שה"ח הברזילאי, סלסו אמורים, לפיה ארצו תכבד החלטה של מועצת הביטחון להטיל סנקציות על איראן, אף שברזיל עצמה מתנגדת לכך, היא פעמון אזעקה לאיראן. המאמר העריך כי תורכיה שותפה במידת מה לתפנית זו של ברזיל, וקרא למשטר למנוע משתי המדינות שימוש באיראן כקלף מיקוח ביחסיהן הבינ"ל.

אבתכאר (איראן), 6.6.10

 

יומון כוויתי: מגעים עקיפים בין ארה"ב לבין חזבאללה

היומון אל-ראי דיווח על מגעים עקיפים בין ארה"ב לחזבאללה וציין מפי מקורות אמריקאים, כי בכירים בממשל סבורים שהדרך הטובה ביותר לפתור את נושא הנשק של חזבאללה היא ע"י דיאלוג עם איראן ועם ההארגון. היומון ציין כי בעבר דחה חזבאללה בקשה של נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, להיפגש עם בכירים בארגון. 

אל-ראי (כווית), 5.6.10 

 

איראן: למעלה מ-5500  נרשמו למשט סיוע לעזה

באתר האגודה להגנה על האומה הפלסטינית באיראן נרשמו עד כה 5,577 מתנדבים למשט סיוע מאיראן לעזה. באתר נדרשים המתנדבים לרשום את פרטיהם ואת דרכי ההתקשרות עימם.

כיהאן(איראן), 6.6.10; www.pngo.ir 

 

שגריר קטר באיראן: רואים באיראן ארצנו השנייה

בפגישתו עם מוחמד רזא רחימי, סגנו של נשיא איראן אחמדי-נז'אד, אמר שגריר קטר באיראן, אבראהים בן עבד אל-רחמן אל-מור'יציב, כי העם והממשלה בקטר רואים באיראן את מדינתם השנייה וכי לשתי המדינות עמדות זהות בענייני עולם האסלאם בכלל ובנושא הפלסטיני בפרט. רחימי אמר כי התייצבותן של כלל האומות נגד "המשטר הישראלי המזויף" בתגובה להתקפתו על המשט תכשיר את הקרקע לקריסתו. 

פארס (איראן), 3.6.10  

 

מצרים: תישלל אזרחותם של מצרים הנשואים לישראליות

בית הדין המנהלי העליון במצרים קבע כי משרד הפנים – באישור הממשלה - יוכל לשלול את אזרחותו של כל מצרי הנשוי לישראלית, למעט מצרים הנשואים לישראליות פלסטיניות מערביי ישראל.

אל-אהראם (מצרים), 6.6.10

 

ארה"ב מסובכת בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן

חזבאללה (איראן), 6.6.10

 

בכיר בחמאס: ארדואן צפוי להגיע בקרוב לעזה

העיתון הלבנוני אל-מסתקבל דיווח מפי מקורות תורכיים שר"מ תורכיה, רג'פ טיפ ארדואן, שוקל להגיע לעזה כדי לשבור את המצור המוטל עליה. בכיר במשה"ח של חמאס, אחמד יוסף, העריך כי ארדואן יגיע לעזה בקרוב מאוד במסגרת "משט החירות 2".

אל-מסתקבל (לבנון), www.palestine-info.info, 5.6.10

 

נאסרללה: חזבאללה ישחרר לבנונים שייעצרו במשטים הבאים

במהלך הפגנת תמיכה במשתתפי המשט לעזה שערך חזבאללה בבירות, קרא מזכ"ל הארגון, חסן נאסרללה, לנצל את ההזדמנות המצוינת שנוצרה כדי להסיר את המצור מעל עזה ולשלוח אליה משטים נוספים, תוך הגדלת ההשתתפות הלבנונית בהם. הוא הבטיח שהארגון ישחרר אזרחים לבנונים שייכלאו בישראל וציין שישראל חוששת מחזבאללה כפי שהיא חוששת מתורכיה.

אל-ספיר (לבנון), 5.6.10

 

ארגון עזה החופשית: ספינה מבירות לעזה בימים הקרובים

ארגון "עזה החופשית" ממארגני המשט לעזה ואיגוד "עיתונאים ללא כבלים" הודיעו כי בסוף השבוע תצא ספינת סיוע מבירות לעזה כשעל סיפונה 50 עיתונאים ו-25 פעילים אירופאים, בהם  חברי פרלמנט.

אל-חיאת (לונדון), 6.6.10