המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.6.2010
4/6/2010

מה חדש? תקציר ידיעות מהמזה"ת 4.6.2010

 

בתקציר: עמר מוסא: קטר תממן את הפעילות הבינ"ל נגד ישראל * אחמדי-נז'אד לאסד: נחוצה תגובה בינ"ל חריפה נגד ישראל * המשתתפים הסוריים במשט: הפגישה עם אסד שכנעה אותנו לשוב לפלסטין * חמאס: פת"ח מנסה להסיט את תשומת הלב מאירועי המשט * נאסרללה ינאם בעצרת תמיכה במשט * כווית דבקה ביוזמה הערבית

 

אחמדי-נז'אד לאסד: צריך תגובה בינ"ל חריפה נגד ישראל

בשיחת טלפון עם עמיתו הסורי, בשאר אל-אסד, אמר נשיא איראן אחמדי-נז'אד, כי נחוצה תגובה בינ"ל חזקה יותר לגינוי הברוטאליות הישראלית וטען כי תקרית המשט הוכיחה שוב כי ישראל פועלת לא רק נגד הפלסטינים, אלא גם נגד מוסלמים אחרים.

פרס טי וי (איראן), 4.6.10

 

עמר מוסא: קטר תממן את הפעילות המשפטית והתקשורתית נגד ישראל

מזכ"ל הליע"ר, עמר מוסא, מסר כי רה"מ ושה"ח הקטרי, חמד בן ג'אסם, הודיע במהלך הישיבה הסגורה של שה"ח הערבים (2.6.10), כי קטר מתחייבת לממן את כל הוצאות הפעילות המשפטית והתקשורתית בזירה הבינ"ל, שנועדה להעניש את ישראל ולחשוף את מימדי הפשע שביצעה נגד משט הסיוע לעזה.

אל-שרק (קטר), 4.6.10

 

המשתתפים הסוריים במשט: הפגישה עם אסד שכנעה אותנו לשוב לפלסטין

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, נפגש (3.6.10) עם ארבעת האזרחים הסוריים שהשתתפו ב"משט החירות" לעזה, שיבח אותם על מעשיהם ועל האומץ שהפגינו ואמר כי המשט היווה נקודת מפנה בסכסוך הערבי-ישראלי. ארבעת משתתפי המשט אמרו כי הפגישה עם אסד הגבירה את נחישותם לשוב ולהשתתף בכל פעילות דומה ולחזור לפלסטין עד שיישבר המצור הישראלי על עזה.המשתתפת הסורית, שד'א בראכאת, אמרה כי הם דנו עם אסד בהכרח לקדם פעילויות נוספות דוגמת המשט.

אל-ת'ורה (סוריה), 4.6.10 

 

מנהיג האח"ס לשליטי ערב: פתחו הגבולות בפני לוחמי הג'יהאד

בדרשתו השבועית, קרא המדריך הכללי של האח"ס, מוחמד בדיע, למדינות הערביות והמוסלמיות ולליע"ר לפעול להסרת המצור על עזה, לשלוח לשם שיירות ו"לא לחשוש מהאמריקאים התומכים בציונים ומחפים על פשעיהם." לדבריו, הג'יהאד עתה הוא חובה אישית על כל מוסלמי, ולכן על השליטים לפתוח את הגבולות בפני לוחמי הגי'האד.

www.ikhwanonline.com, 3.6.10

 

חמאס: פת"ח מנסה להסיט את תשומת הלב מאירועי המשט

בתגובה ליוזמת הפת"ח לשגר לעזה משלחת שתנסה לקדם את הפיוס בינה לבין חמאס, האשים בכיר בחמאס, צלאח אל-ברדויל, את הפת"ח כי כל מטרתה היא להסיט את תשומת הלב מאירועי המשט בעזה.

www.alaad.com , 2.6.10 

 

ישראל חוששת מהדור הבא של האומה הערבית

אל-וטן (עומאן), 3.6.10 / יאסין אל-ח'ליל

 

נאסרללה ינאם בעצרת סולידאריות עם "משט החירות"

מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, קרא ללבנונים להשתתף בעצרת לתמיכה בעם הפלסטיני ברצועת עזה ובמשתתפי "משט החירות", שתתקיים הערב (4.6.10) בדאחיה, והודיע כי ישא דברים בעניין המשט.

www.moqawama.org, 3.6.10

 

כווית: דבקה ביוזמה הערבית

ממשלת כווית הדגישה כי היא דבקה ביוזמת השלום הערבית, וזאת על אף שהפרלמנט הכוויתי קרא לה למשוך ידיהה מן היוזמה.

אל-ביאן (איחוד האמירויות),  4.6.10

 

לראשונה: אישה במועצת המנהלים של עיתון סעודי

חברת עסיר לעיתונות והוצאה לאור, המוציאה לאור את היומון אל-וטן, מינתה את פוזיה אל-בכר כחברה במועצת המנהלים, והיא הסעודית הראשונה המכהנת בתפקיד כזה. אל-בכר אמרה כי יש אפליה נגד נשים בעיתונים בסעודיה וכי מינוי לתפקיד כזה צריך להיות עפ"י הכישורים ולא עפ"י מינם של המועמדים.

אל-וטן (סעודיה), 3.6.10