המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
עיתונאי כוויתי: היהודים מבינים רק את שפת הכוח
8/4/2010

 

עיתונאי כוויתי: היהודים מבינים רק את שפת הכוח

 

ב-8 במרץ 2010 פרסם העיתונאי הכוויתי ד"ר עצאם עבד אל-לטיף אל-פוליג' מאמר בעיתון הכוויתי אל-וטן,[1] בו הוא משתמש בסיפור משפטו של הנאצי אדולף אייכמן, כדי ללמד על כפיות הטובה של היהודים, ועל האלימות כדרך הטובה ביותר לנהוג עמם.

 

להלן תרגום קטעים מהמאמר:

 

"הדרך היחידה לנהוג עמם [עם היהודים] היא דרך הכוח והעימות. היהודים יישארו יהודים גם אם תשטפו ותרחצו אותם במים ובסבון. הם לא משתנים, לא [בדרך] החשיבה ולא באמונה, והם בשום אופן לא יהיו שבעי רצון ממישהו גם אם יצטרף אליהם. נשיאי ארה"ב, רוסיה ואירופה הם דוגמא חייה עבורנו -  אף אחד מהם לא הצליח לאורך ההיסטוריה המודרנית לעמוד מולם או להוציא לפועל את האג'נדה שלו נגדם.

 

לאחר שהרשות הפלסטינית נכנעה לישות הציונית וויתרה לה יום אחר יום ... הפנו היהודים עורף לעבאס ולחבורתו והמשיכו להפר את החוזים וההסכמים. כך, למשל, על ידי בניית התנחלויות חדשות, על ידי צירוף מערת המכפלה וקבר רחל [לאתרי] המורשת היהודית ועל ידי התוכנית להריסת מסגד אל-אקצא, בה החלו ביום שישי האחרון: הם פרצו לתוכו ללא כל [אזהרה] מוקדמת, סילקו את המתפללים שם, השליכו רימוני גז מדמיע, ירו כדורי גומי וכדורים חיים ועצרו מאות אנשים שהתנגדו להם.

 

תגובת מדינות ערב ומדינות האסלאם למעשה היתה שגרתית וקרה; הרשות הפלסטינית השמיעה [רק]  גינוי... היהודים אינם מבינים את שפת הרכות או האנושיות. הדרך היחידה לנהוג עמם היא דרך העימות, הכוח והאלימות, כפי שנהג עמם היטלר. אין תועלת בלעשות להם טובה. הם אינם מכירים טובה.

 

נלמד מניסיונו של אדולף אייכמן, ראש המחלקה היהודית במנגנון הביטחון הגרמני הנאצי והמפקד העליון של מחנה אושוויץ, מחנה [ההשמדה] הגדול ביותר של היהודים. אייכמן ניסה לעזור ליהודים בעת ההרג הרב שביצע בהם היטלר ופעל להברחת אלפים מהם, כדי להצילם ממוות. במשפטי נירנברג, שם הובאו  לדין פושעי המלחמה הגרמנים, הוא היה בין הנאשמים, אך ברח בעזרת המיליונר היהודי קסטנר שידע על עזרתו ליהודים.

 

למרות זאת, הביאו המוסד מארגנטינה - בה התיישב לאחר ששינה את זהותו - לישראל. במשפטו הצדיק עצמו אייכמן בכך שהוא ביצע את פקודותיו של היטלר וציין כי הוא עזר להבריח מאות יהודים, וכראיה הציג את עמידתו של המיליונר היהודי קסטנר לצידו. טענתו נדחתה והוא נוכח לדעת כי יוצא להורג. או-אז הוא הודיע שהוא [מוכן] להתגייר, ואף להכריז על כך בפני אמצעי התקשורת ולהודות במה שקרה בתקופת היטלר.

 

אייכמן התייצב בעמידה צבאית מול המצלמות ואמר: '... הדבר הפוצע את לבי יותר מכל הוא [העובדה] שאני עזרתי לכם להינצל מהמשרפות של היטלר, ונהגתי עמכם באנושיות, בעוד שאתם, הכלבים, נהגתם עמי ברשעות רבה ביותר. אדמת פלסטין אינה ירושה שלכם ולא אדמתכם. אינכם אלא כנופיה של טרוריסטים, רוצחים ומוצצי דם העמים. אין דבר ראוי יותר עבורכם מאשר להישרף במשרפות של היטלר כדי שכדור הארץ ינצל מרשעותכם ומהשחיתות שלכם וכדי שהיקום יתברך בכך שהוא מרוחק מהתועבות שלכם. יבוא יום ויקום נגדכם היטלר ערבי, שישמיד אתכם לגמרי וישרוף אתכם במשרפות הנפט, הוי כלבים. כואב לי להשוותכם לכלבים, כיוון שהכלבים נאמנים, אך אתם לא, אולם טומאת הכלבים והחיתיות שלכם מאפיינים את התנהגותכם. תבורכו, כרצונכם, על פשעיכם בפלסטין עד שיגיע הרגע בו תנוסו. צרחותיכם יגיעו אז עד לב השמים ותטעמו את טעם הכניעה הסופית, שאינכם סבורים שהיא מצפה לכם, ואז גורלם של הכלבים התועים יהיה טוב מגורלכם'.

 

כמובן, לאחר דבריו המהממים רתחו היהודים מכעס והם תלו אותו, שרפו [את גופתו] בתנור שנבנה במיוחד לכך, טחנו את עצמותיו, הכניסו [את אפרו] לתוך קופסת ברזל והשליכו אותה לים.

האם נקלט המסר [על אופיים של היהודים]?"  



[1] אל-וטן (כווית), 8.3.2010