המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מנחה באל-ג'זירה: תרבות המערב - סכנה לערבים ולמוסלמים
23/2/2010

 

מנחה באל-ג'זירה: תרבות המערב - מרשם להשחתת הערבים והמוסלמים

 

במאמר ביקורת חברתי תקיף על החברה הערבית שפורסם ביומון הקטרי אל-שרק מתאר מנחה תוכנית הטלוויזיה הפופולארית '"הכיוון הנגדי" ברשת אל-ג'זירה, פיצל אל-קאסם, מזימה של "שטנים" [בלתי מזוהים] שהתכנסו לועידה מיוחדת, כביכול, וחיברו "פרוטוקולים" שמטרתם לשלוט בערבים, במוסלמים ואף בעולם כולו. התוכנית השטנית, לדבריו, מבוססת על ניצול מאפייני החיים בעולם המודרני הגלובלי – כגון שעות עבודה מרובות, שחרור האישה ויציאתה למעגל העבודה, אמצעי התקשורת המגוונים המעבירים מסרים וחדשות בלי הפסקה וכן רדיפה אחר כסף ושעשועים – במטרה ליצור ניכור בין בני האדם ולגרום להתפוררות התא המשפחתי והחברה כולה.

להלן תרגום המאמר:

 

"קיבלתי דואר אלקטרוני שכותרתו 'ועידת השטנים'. מן הכותרת עולה בבירור שהשטן הגדול ערך ועידה שאליה הוא הזמין קבוצת חברים מכל קצוות העולם, על מנת לדון בענייני הערבים והמוסלמים ובאופן ניהול ענייניהם בדרך הטובה ביותר, מנקודת מבטם של השטנים, כמובן. מוחות המשתתפים הולידו מרשמים שטניים בצורה יוצאת מן הכלל במטרה לשלוט על החברות הערביות והאסלאמיות ולהרוס אותן בערמומיות שאין דומה לה. השטנים חיברו את הפרוטוקולים הבאים על מנת לשלוט על הערבים והמוסלמים:

 

1.      יש להעסיקם בעניינים שוליים בחיים כך שהם יהפכו לדאגתם העיקרית, כשהם נלחמים יומם ולילה כדי להשיגם, וכך שנות חייהם תתאיידנה בעודם רצים במאמץ אחר שטויות חומריות והנאות רגעיות. יש להניח להם להזניח את הבעיות העקרוניות בעודם נסחפים באופן מתמיד אחר עניינים שוליים, ומוחותיהם עסוקים תמיד בדברים תפלים.

2.      יש לפתותם לבזבז עוד ועוד כסף, ואז לעודדם לקחת עוד ועוד הלוואות. לאחר מכן יש לשכנע בדרכים שונות את נשותיהם לצאת לעבודה לשעות ארוכות מאוד, כדי שהדאגה העיקרית שלהן תהיה הישגים חומריים ועצמאות נשית, ושהמשפחה תלך לעזאזל. יש לפתותן במשרתות זרות כדי שהן תחנכנה דורות [של ילדים] המנותקים מתרבותם ומהמציאות שלהם; שאינם משתייכים אפילו למשפחותיהם, ועל אחת כמה וכמה למולדתם, לתרבותם ולדתם ...וכמו שתוכניות כלכליות שאינן מפוקחות ישירות ע"י בעליהן נועדו לכישלון, כך [ייכשלו] גם מי שמולידות ילדים ומשאירות את ניהולם וגידולם לאחרים. לא נורא, עלינו כשטנים לעודד את הנשים הערביות והמוסלמיות למלא את בתיהן בכל סוגי המטפלות; התוצאה תיראה בעוד עשרות שנים. כך הוא הדבר בנוגע לבעלים: יש להניח להם לעבוד במשך כל השבוע, יותר מעשר שעות ביום, כדי שיוכלו לספק את הדרישות של סגנון חייהם הנבוב.

3.      יש למנוע מהם לבלות זמן מספק עם ילדיהם, גם אם יש להם זמן. אל תשכחו שיש ערבים החיים חיי מותרות שיש להם כסף ואינם צריכים לעבוד ולהיעדר מן הבית. יש למנוע מהם להתעניין בבניהם ואפילו להסב איתם לשולחן האוכל, וכך תתגשם המטרה השטנית המבוקשת – לפורר את משפחותיהם בשיא המהירות. בהמשך, הבית יהפוך עבורם לגיהינום שאינו שומר עליהם מפני לחצי החיים ולחצי העבודה, לאלה מביניהם שעובדים.

4.      אין מנוס מלעודדם למלא את בתיהם במכשירי טלוויזיה, וידיאו, די.וי.די, סי.די ומשחקי פליי-סטיישן כדי שיעסיקו אותם ואת ילדיהם לאורך כל היום, וכך בניהם יהפכו לאנשים אלימים, מתבודדים ועצבניים.

5.      יש להמטיר עליהם מבול של חדשות מגוונות, מטופשות ומפחידות מסביב לשעון, כדי שילכו לאיבוד בשטף האירועים הגועש והשטויות שבאות בזו אחר זו.

6.      יש לפלוש לדואר האלקטרוני שלהם באמצעות המון 'הודעות זבל' מרגיזות, כמו פרסומות לתרופות ולמעוררי חשק מיני, הצעות מיוחדות, מוצרים בלתי נחוצים ושירותים מוזרים. בואו נייצר אצלם תקוות מזויפות כל הזמן.

7.      יש למלא את דפי העיתונים ומסכי הטלוויזיה בתמונות של [בחורות] מפתות ומופקרות ושל דוגמניות, לבושות או חשופות, שתגרומנה לגברים לסלוד מנשותיהם ולחשוב שהיופי יכול להיות שטחי בלבד. יש להעסיק את הנשים בדברים שטותיים רבים כדי שהן לא תגלינה כל נטייה לסיפוק צורכי בעליהן, ואז הבעלים יחפשו חלופות מחוץ לבית כדי למלא את תשוקותיהם. דבר זה יזרז את תהליך התפוררות המשפחה והתמוטטותה, כפי שהשטנים מקווים שיקרה.

8.      יש לפתותם לקנות ספרים ופרסומים טיפשיים ושטותיים כדי שיסיחו את דעתם מלהעניק לבניהם חינוך נכון, המועיל להם ולחבָרות שלהם. אסור להשאיר להם זמן לצאת לטבע כדי להתבונן בבריאת האל ובחיים. יש לעודדם ללכת לפארקי שעשועים, לתחרויות, למסיבות, לקולנוע – על מנת לצפות בסרטים טיפשיים המתרבים כפטריות [אחרי הגשם], ואשר הצופה יוצא מהם בלי שום תועלת פרט לבזבוז זמן וצחוק על סצנות טיפשיות.

9.      יש להעסיקם בלי הפסק כדי שלא ימצאו זמן לשקוע במעמקי הרוח. אם מדי פעם הם הולכים להתמסר לעבודת האל, שיבלו את רוב זמנם ב'כך נאמר' ו'הוא אמר' ובאמירות טיפשיות ונדושות, כדי שיחזרו לבתיהם במצפון מבולבל.

 

אלה הם המרשמים של השטנים, שלמרבה הצער אנו מיישמים אותם בשלמותם בלי שום עיון. אולי יש כאלה הטוענים שהמרשמים האלה של השטנים מיושמים בכל העולם ולא רק בארצות הערבים והמוסלמים; זה נכון, שהרי בעלי ההשקפות השטניות האלה מתעניינים רק בהגשמת האינטרסים שלהם, ושהעולם ילך לעזאזל, וברוך שפטרנו. אבל דעו שאפילו באמריקה, שמובילה את מהפכת הצריכה והחומרנות בעולם, החלו להופיע תנועות [החותרות] לתקן את דרכה של החברה. יש עכשיו באמריקה תנועות נשים רבות הקוראות לשיבתה של האישה הביתה, לאחר שהשחרור והעצמאות העודפים שלה גרמו להרס המשפחות ואובדן החברה. איני אומר את הדברים האלה מנקודת מבט דתית קיצונית, חס וחלילה, שהרי אני בעד שחרור האישה והענקה מלאה של זכויותיה. אבל מבחן התוצאה הוא הקובע: מה השיגו החברות המערביות, הפועלות לפי המרשמים הנ"ל של השטנים, מן השחרור המוגזם, פרט להתפוררות מפחידה של החברה והמשפחה?

 

חוץ מזה – האם אנו, הערבים והמוסלמים, איננו מתרברבים תמיד שאנו האומה הטובה ביותר שניתנה לאנושות? האם איננו מתפארים תמיד בתרבותנו הערבית והאסלאמית ונושאים את חרבותינו החלודות כדי להגן עליה מפני ההתקדמות המפחידה של הגלובליזציה? האם אנו למעשה מוכנים או רציניים בנוגע ליציאה נגד המרשמים של השטנים, או שאנו מיישמים אותם בשלמותם?"[1]



[1] אל-שרק (קטר), 24.1.2010