המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
ליברל סעודי: אין בסיס לרגשי העליונות של הערבים והמוסלמים
8/12/2009

 

ליברל סעודי: רגשי העליונות של הערבים והמוסלמים לא מציאותיים

 

ב-24 באוקטובר 2009 פרסם הסופר הסעודי ד"ר זוהיר מחמד ג'מיל כתבי מאמר ביומון הכוותי "אל-סיאסה", בו השווה בין מידת יישום ערכים כמו חסד, שוויון וצדק בעולם המערבי לבין יישומם בעולם המוסלמי והערבי. מסקנתו היא שלרגשי העליונות שמפגין העולם הערבי והמוסלמי בנושאים אלה כלפי היהודים והנוצרים, אין אחיזה במציאות.

להלן תרגום קטעים מהמאמר:

 

"מערכת המשפט הערבית המוסלמית מחשיבה את עצמה לטהורה ביותר, לטובה ביותר ולנעלה ביותר בעולם.

אנחנו, הערבים והמוסלמים, רואים את היהודי ואת הנוצרי כמי שאינם מכירים באללה, אינם פוחדים ממנו ואינם מתביישים ממנו. אנו גם טופלים על אנשי המערב, היהודים והנוצרים, האשמות שווא שהם שקרנים, רמאים, זייפנים, [מלווים] בריבית ופושעים. אולם כאשר אנו בודקים את המציאות ללא כחל וסרק ועוקבים אחר מהלך העניינים [והתפתחות] החיים; כאשר אנו מבינים את העובדות לאשורן, ומכירים במציאות הערבית והאסלאמית בה אנו חיים, כולל ההגזמות, הדיבורים [הריקים], המגרעות, הפגמים והבעיות, אזי אנו מגלים שאנו רק נקראים [בני] האסלאם, אך איננו נושאים את התכונות, הערכים והעקרונות של האסלאם ...

 

אנו טוענים שאנשי המערב אוהבים כסף וחומריות ואילו אנחנו המוסלמים טובים יותר מהם. אנחנו סגפנים, יראי שמיים וחסידים. כדוגמא אנו מביאים  את התנהגותו של חברו של הנביא שהיה ידוע בעושרו הרב, עבד אל-רחמן בן עוף, שתרם חצי מעושרו לג'יהאד למען אללה. זוהי דוגמא שאנו כמוסלמים מתפארים בה.

 

לעומת זאת, הופיע בימינו איש מהמערב ששמו ביל גייטס, בעל חברת תוכנות המחשב החזקה והעשירה ביותר, ותרם את כל עושרו והשאיר לעצמו שלושה מיליארד דולר בלבד. הוא תרם את הכסף לעניים, למסכנים, לחלשים ולמוסדות חברתיים. בעולם הערבי והמוסלמי ישנם כיום מאות עשירים וכאלה הנמצאים ברשימת עשרת העשירים ביותר בעולם, אך לא שמענו שעשו מעשה אנושי כזה כפי שעשה ביל גייטס. איפה אתם עשירי האסלאם ביחס למעשה אנושי, אסלאמי ותרבותי זה?

 

אנו הערבים מאשימים את המערב באהבת ענייני העולם הזה וברדיפת השלטון, אך זו לא האמת. אנחנו הערבים אוהבים את השלטון ומקדשים אותו. אנחנו הערבים יצרנו את הרעיון של הורשת השלטון. הח'ליפה מבית אומיה, מעאויה בן אבו ספיאן היה הראשון שיצר ועיצב זאת. תאווה זו בטבעם של הערבים אינה יודעת שובע והיא הסיבה למאבקים, למלחמות ולבעיות בינם לבין עצמם.

 

תוך כדי דיבור על המערב אנו יכולים לציין, כי העם הבריטי סירב לחדש את אמונו [בצ'רצ'יל] המנהיג הבריטי המפורסם וראש ממשלתה במהלך מלחמת העולם השנייה, למרות הניצחון שהביא לה.

 

אנחנו הערבים טוענים שאנו אומה שאינה מרמה, משקרת או מזייפת, אולם ההנהגה הערבית, המחשיבה עצמה לראויה לחיקוי, היא זו שמשקרת ומזייפת. הנשיא גמאל עבד אל-נאצר היה המנהיג הערבי הראשון שהמציא את אמנות הזיוף בבחירות, כאשר הנחיל לעצמו 99.9 אחוז [מהקולות]...

 

מערכת המשפט הערבית והאסלאמית מחשיבה את עצמה לטהורה, לטובה ולנעלה ביותר בעולם. אולם המציאות היא הפוכה. כל [מערכת המשפט הערבית] היא הונאה ורמאות והיא נשלטת על ידי המשטרים  הערביים ובני פמלייתם. מערכת המשפט המערבית, לעומת זאת, טובה יותר. אחד מבתי המשפט של פריס דחה תביעה שהגיש סרקוזי נשיא צרפת, אשר לא יכול היה להשתמש בסמכויותיו ובהשפעתו כנשיא המדינה ולהכריח את בית המשפט לקבל את תביעתו ולפסוק לטובתו, על פי רצונו.

 

הנביא מוחמד אומר: "בשם אללה, אילו פאטמה בת מוחמד הייתה גונבת הייתי קוטע את ידה". זוהי דרכה של חברת השוויון והצדק באסלאם, אלה הם ערכיו ועקרונותיו של השלטון המוסלמי. אולם האומה הערבית האסלאמית שלנו אינה מקיימת את הערכים והעקרונות של השוויון והצדק בין השליט לנתינים. השליט עושה מה שהוא רוצה, כפי שהוא רוצה ובמה שהוא רוצה. לעומת זאת, היהודים יותר טובים מאתנו הערבים והמוסלמים. יהודי זה, ראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, נשפט ונאשם בשוחד וניצול מעמדו הפוליטי. הוא נאלץ להתפטר מהמפלגה ומראשות הממשלה ועתידו הפוליטי הסתיים בשערורייה פוליטית זו. זהו מילון המונחים ועקרונות הצדק והשוויון.

 

אולם מה היה קורה אצלנו, אצל האומה הערבית והמוסלמית, אילו חלק מהמנהיגים היו עומדים למשפט? חישבו על תשובה. אל תכעסו עלי כאשר תגיעו לתשובה. בסופו של דבר יתברר לכם שאנחנו אומה ללא זהות, עתיד, מהות, כוח, דעה, עמדה, מוסר, ערכים או עקרונות..."[1]

 



[1] אל-סיאסה (כווית), 24.10.2009.