המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 2.4.2009
2/4/2009

מה חדש? סיכום יומי 2.4.2009

בתקציר: בכיר ברש"פ: אפשר לכלול בממשלה תומכי אופציית הלחימה *  שר הנפט האיראני: נעמוד לצד סוריה בהשבת כל זכויותיה  *  בשאר אל-אסד: יוזמת השלום הערבית מתה *  בכיר איראני: ממשלות עצמאיות באמל"ט - התפתחות חשובה * יומון כוויתי: איראן חותרת לשליטה בים האדום

 

בכיר ברש"פ: ניתן לכלול בממשלה את תומכי אופציית הלחימה

עדלי צאדק, בכיר במשרד החוץ הפלסטיני ובעל טור ביומון הרש"פ, טען במאמרו כי קיומה של ממשלה ישראלית הכוללת בתוכה מפלגות המתנגדות להסדר מדיני, מאפשר לפלסטינים להקים ממשלה פלסטינית הכוללת פלגים הסבורים כי הלחימה היא הפיתרון היחיד מול ישראל.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 2.4.09

 

שר הנפט האיראני: נעמוד לצד סוריה בהשבת כל זכויותיה 

שר הנפט האיראני, ע'ולאם-חוסין נוזארי, שיבח בביקורו בקוניטרה את היחסים האסטרטגיים בין סוריה ואיראן והביע בטחונו ביכולתה של סוריה לשחרר את כל אדמותיה הכבושות. נוזארי הבטיח שאיראן תעמוד לצידה של סוריה לשם השבת זכויותיה וציין כי ניצחון ההתנגדות הוא ניצחון לאיראן. לדבריו, ישראל נושמת עתה את נשימותיה האחרונות. 

אל-ת'ורה (סוריה) 2.4.09

 

בשאר אל-אסד: יוזמת השלום הערבית מתה

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אמר בראיון לעיתון אל-שרק, כי יוזמת השלום הערבית מתה באשמת ישראל ובמצב זה החלופה היא ההתנגדות. הוא הוסיף כי סוריה תשחרר את אדמותיה הכבושות בשלום או במלחמה והזהיר כי כאשר התושבים מאבדים את תקוותם, הם פונים להתנגדות.

אל-שרק (קטר) 2.4.09

 

בכיר איראני: ממשלות עצמאיות באמל"ט - התפתחות חשובה

סגן שר החוץ של איראן, עלי אהאני, אמר כי עליית ממשלות חדשות בעלות השקפה עצמאית באמל"ט (אמריקה הלטינית) היא התפתחות עולמית חשובה.

אילנא (איראן), 31.3.09

 

מה מרוויח הרחוב הערבי מהפסגות הערביות

אל- שרק אל-אוסט (לונדון), 2.4.09/ אמג'ד רסמי 

 

יומון כוויתי: איראן חותרת לשליטה בים האדום

היומון הכוויתי אל-סיאסה דיווח מפי מקורות ביטחוניים בריטים, כי מטרת ביקורו של נשיא סודאן, עמר אל-בשיר באריתריאה (23.3.09), היתה להיפגש ולדון עם משלחת צבאית איראנית באסטרטגיה צבאית ובאספקת נשק ואמצעי לחימה איראניים לסודאן. עפ"י הדיווח, הוסכם על הידוק הקשרים בין סודאן לאריתריאה, הנמצאת תחת השפעה איראנית, כחלק מרצונה של איראן לשלוט על הים האדום באופן שיאפשר לה לכתר את סעודיה ומצרים. עוד דיווח היומון כי איראן חותרת להשיג דריסת רגל בסודאן, אריתראה ועוד מדינות אפריקאיות, כדי שתוכל לאכסן בהן בעתיד ציוד גרעיני, מחשש לתקיפה אמריקאית או ישראלית.

אל-סיאסה (כווית), 2.4.09

 

יחסים חדשים בין ארה"ב ואיראן; על החלון כתוב: "אפגניסטן"

אל-וטן (סעודיה), 2.4.09/ ג'יהאד עוורתאני