המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 23.3.2009
23/3/2009

מה חדש? סיכום יומי 23.3.2009

 

בתקציר: מרוקו: נסגר בי"ס עיראקי ברבאט * ח'אמנאי: על הדיפלומטים האיראנים להגן על חזבאללה * ראש המודיעין הסעודי: הנשים במודיעין מצליחות יותר מהגברים *  מופתי מצרים: להקים בתי דין שרעיים בתאילנד * צ'אבז יבקר באיראן וביפן * גורמי ההתנגדות בעיראק: נמשיך לפעול נגד הכיבוש

 

ח'אמנאי: על הדיפלומטים האיראנים להגן על חזבאללה

בביקורתו על משרד החוץ האיראני, הורה מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, לשגרירי איראן ולנציגיה בחו"ל, להגן על חזבאללה במסגרת תפקידם מבלי להתבייש. לדבריו, "דיפלומטים מבקשים ממני לפסוק בשאלת לחיצת ידיים לנשים או עניבת עניבה, כי זה מה שמחייב התפקיד, אך להגן על חזבאללה הם מתביישים".

איראן דיפלומסי, (איראן) 09 3.3    

 

ראש המודיעין הסעודי: הנשים במודיעין מצליחות יותר מהגברים

ראש המודיעין הסעודי, הנסיך מוקרן בן עבד אל-עזיז, אמר כי על הסעודים להיות גאים על כך שבארגונו יש נשים רבות, ועל כך שהן מצטיינות בניתוחיהן ודיווחיהן יותר מאשר הגברים.

אל-וטן (סעודיה), 22.3.09

 

משלחת פרלמנטרית פלסטינית (חמאס) בסעודיה

משלחת פרלמנטרית בראשות ממלא מקום יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית, אחמד בחר (חמאס), מבקרת בסעודיה במטרה להדק את שיתוף הפעולה עם פרלמנטים ערביים ואסלאמיים, ולגייס תמיכה נגד "המצור" על עזה. בחר פעל לאחרונה לחיזוק מעמדה של המועצה המחוקקת - בה לחמאס יש רוב, כנציגת הפלסטינים על חשבון אש"פ.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש"פ), 23.3.09

 

אחמדי-נז'אד: אנו מצפים לביקורי גומלין של מנהיגי המפרץ

מחמד צאדק אל-חוסייני, מזכ"ל פורום ההידברות הערבי-איראני, אמר ליומון אל-מדינה, כי אמיר קטר, שביקר בטהראן לפני שבועיים, הציע לנשיא איראן, אחמדי-נז'אד, לבקר במדינות המפרץ, כדי להרגיען ביחס לתכנית הגרעין האיראנית ואולם אחמדי-נז'אד אמר כי הוא כבר קיים ביקורים כאלה וכעת מצפה איראן לביקורי גומלין של מנהיגי המפרץ. אמיר קטר הבטיח להעביר מסר זה למנהיגי המפרץ, והציע להגביר בשלב זה את הביקורים ההדדיים בדרג שרי החוץ. אל-חוסייני גם מסר שאמיר כווית יבקר באיראן בקרוב.

אל-מדינה (סעודיה), 22.3.09 

 

מדיניות החוץ החדשה של אובמה

אל-ביאן (איחוד האמירויות), 22.3.09/ חסן אידלבי  

 

מופתי מצרים: להקים בתי דין שרעיים בתאילנד

במהלך ביקור רשמי בתאילנד, קרא המופתי של מצרים, ד"ר עלי גומעה, להקים בתי משפט שרעיים בתאילנד לטיפול בענייני המיעוטים המוסלמיים שם. הוא ציין כי דאר אל-אפתאא [הגוף הרשמי לפתוות במצרים] מוכן לתת מלגות לימודים לסטודנטים בודהיסטים לשם הכרת האסלאם.

www.islamonline.com, 23.3.09

 

סודאן: עונשים קשים למפרי חוק העיתונות החדש

מועצת השרים בסודאן אישרה נוסח חדש לחוק העיתונות, הקובע עונשים קשים למפרים אותו, בהם: החרמת העיתון, סגירת בית הדפוס, וביטול רישיון ההוצאה לאור במקרה של הפרה חוזרת.

אל-ראי אל-עאם (סודאן), 23.3.09

 

שר סודאני המבוקש בידי ביה"ד הבינ"ל: אני גיבור לאומי

אחמד הארון, השר הסודאני המבוקש בידי ביה"ד הפלילי הבינ"ל, אמר כי צו המעצר שהוצא נגדו השפיע עליו לטובה וכי הסודאנים רואים בו גיבור לאומי. עוד טען כי ארגוני הסיוע בדארפור הם למעשה ארגוני ריגול של ארה"ב, צרפת ובריטניה, ושהם מסייעים  צבאית, מודיעינית ולוגיסטית לארגוני המורדים בחבל.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 23.3.09

 

אובמה מציע למשטר האיראני לשכוח את העבר

אל-ג'רידה (כווית), 22.3.09

 

צ'אבז יבקר באיראן וביפן

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, הודיע כי יבקר באיראן וכנראה גם ביפן בתום ביקורו בדוחה, בפסגת המדינות הערביות והדרום-אמריקאיות, שתתקיים בסוף חודש זה.

פארס (איראן),22.3.09

 

גורמי ההתנגדות בעיראק: נמשיך לפעול נגד הכיבוש

מזכ"ל מועצת חכמי הדת המוסלמים בעיראק, השיח' חארת' אל-צ'ארי, קבע בגילוי דעת שהוציא כי כל עוד קיים כיבוש אמריקאי על אדמות עיראק ההתנגדות תמשיך את פעילותה מולו, הן בערים והו בבסיסים.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 23.3.09   

 

לקראת הסכם ביטחוני עיראקי-סעודי

שר הפנים העיראקי , ג'ואד אל-בולאני, אמר כי בקרוב ייחתם הסכם ביטחוני עיראקי-סעודי, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות בתחומי הלוחמה בטרור, הלוחמה בפשע המאורגן ובהברחת הסמים, וכן בתחומי הסגרת מבוקשים וחילופי מידע.

עכאט' (סעודיה), 23.3.09                                 

 

מרוקו: נסגר בי"ס עיראקי ברבאט

במרוקו דווח על סגירת בי"ס עיראקי – לתלמידים עיראקים ומרוקאים - הפועל ברבאט שנים רבות. ההחלטה באה בעקבות תלונתו של הורה עיראקי על גירוש שלושה תלמידים מסיבות דתיות ובשל הפצת "אסכולה דתית מסוימת", עי" המנהלת. לא נימסר לאיזו אסכולה שייכים הילדים שגורשו, ואולם על רקע המשבר הנוכחי בין מרוקו לאיראן והדיבורים על התפשטות השיעה במדינה, נראה שבית הספר העיראקי נחשד בהפצת האסכולה השיעית.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 22.3.09                                

 

יונת השלום הישראלית

אל-דסתור (ירדן), 22.3.09/ עבדאללה דרקאוי