המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 19.1.2009
19/1/2009

מה חדש? סיכום יומי 19.1.2009

 

בתקציר: דיווח: רייטינג גבוה לסרט האיראני על רצח סאדאת * הצעה לפיקוח אירופי ימי למניעת הברחות לעזה * ועידת דוחה: נאום אחמדי-נז'אד לא תורגם לערבית * קריאה לחקירת "פשעי המלחמה של ישראל" * השקת הספר 'שואה' בערבית ובאנגלית בטהראן * מדינות ערב: על הבנק העולמי להיות מעורב בשיקום עזה

 

מדינות ערב: על הבנק העולמי להיות מעורב בשיקום עזה

מקורות דיפלומטיים ערביים דיווחו כי המדינות הערביות התורמות הסכימו שלבנק העולמי יהיה תפקיד חשוב בשיקום עזה וכי כספי התרומות לא יגיעו ישירות לחמאס או לרש"פ אלא למי שזקוק להם. הוסכם גם שהבנק העולמי יהיה אחראי על אומדן הנזקים בעזה.

 

אסד לאחמדי-נז'אד: לא נתיר לפעול נגד ההתנגדות

בשיחת טלפון עם הנשיא הסורי בשאר אסד, אמר נשיא איראן, אחמדי-נז'אד, כי החלטות ועידת דוחה הן ניצחון גדול למדינות האסלאמיות. אסד אמר: "לא נתיר לנקוט צעדים נגד ההתנגדות." נשיא איראן שוחח גם עם ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, ובירכו על ניצחון החמאס וקרא ללחוץ על ישראל לפתוח את המעברים ולהעמיד לדין את "הפושעים הציונים.";  ראש אגודת האחווה הפרלמנטארית האיראנית-פלסטינית, חסן ע'פורי פרד אמר כי חמאס ניצחה במלחמת עזה וציין כי לישראל נדרשו ששה ימים כדי להביס את צבאות מצרים, סוריה וירדן ואילו בעזה היא לא השיגה אף אחת ממטרותיה בעשרים ימי לחימה.

 איסנא (איראן), 18-19.1.091; אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 19.1.09

  

דיווח: רייטינג גבוה לסרט האיראני על רצח סאדאת

מזכ"ל המטה להנצחת השהידים של התנועה העולמית של האסלאם, פרוז רג'אי-פר, אמרה כי בוועידה הבינ"ל להגנה על ההתנגדות בבירות נרשם ביקוש רב לתקליטורי הסרט האיראני "ההוצאה להורג של פרעה" – ההתנקשות בחיי הנשיא המצרי אנור סאדאת בידי ח'אלד אל-אסלאמבולי - גם בשפות אנגלית וצרפתית.

פארס (איראן), 18.1.09 

 

 

השקת הספר 'שואה' בערבית ובאנגלית בטהראן

בכיר בבסיג' הסטודנטים של איראן הודיע כי טקסי השקת הנוסחים בערבית ובאנגלית של הספר "שואה" ייערכו ב-27.1.09 במועדון התרבותי בשגרירות האמריקאית לשעבר בטהראן, במקביל לציון 'יום השואה העולמי' בידי האו"ם. לדבריו, בטקס יוקרא מסר מהנשיא אחמדי-נז'אד וישתתפו בו בכירי המשטר. הספר "שואה" כולל מאמרים וקריקטורות בנוגע לשואה פרי עטם של איראנים.

פארס (איראן), 18.1.09

 

בכיר איראני: אירועי עזה דומים לאירועי כרבלא

ראש ארגון התעמולה האסלאמית של מחוז טהראן, חוג'ת אל-אסלאם נציר ניכ-נז'אד, אמר כי האירועים בעזה, הפשעים והטבח של הפלסטינים המדוכאים בידי הציונים דומים מאוד לאירועי כרבלא, שם נטבחו חוסין בן עלי ותומכיו השיעיים בידי הסונים. לדבריו, בעזה כמו בכרבלא הריעו הציונים לאחר הטבח בנשים ובילדים.

אירנא (איראן), 18.1.09

 

איראן: קוקה קולה - חברה "ציונית"

נציג מטעם  נשיא איראן אחמדי-נז'אד, הגיש אולטימטום לשר התעשיה האיראני, עלי אכבר מחארביאן, בו נדרשת חברה איראנית זכיינית מוצרי קוקה קולה במדינה להבהיר את טיב יחסיה עם החברה "הציונית".

שהאב ניוז (איראן), 18.1.09

 

"המנצח היחיד [בעזה]"

אל-איאם (רש"פ), 19.1.09

 

הצעה לפיקוח אירופי ימי למניעת הברחות לעזה

מקורות מצריים דיווחו כי ישנה הצעה שכוחות ימיים אירופיים יפקחו על הגבולות הימיים של רצועת עזה ויציידו את מצרים בציוד טכני שיסייע למנוע הברחת נשק לרצועת עזה וחפירת מנהרות.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 19.1.08   

 

ועידת דוחה: נאום אחמדי-נז'אד לא תורגם לערבית

האתר האיראני שהאב ניוז דיווח כי ראשי מדינות ערב שהשתתפו בועידת דוחה "לא הבינו דבר מנאומו החשוב של אחמדי-נז'אד" בשל העדר מתרגם מפרסית לערבית.

שהאב ניוז (איראן), 17.1.09

 

קריאה לחקירת "פשעי המלחמה של ישראל"

היומון הלונדוני "אל-קדס אל-ערבי" פרסם עצומה הקוראת להקים ועדה בין-לאומית לחקירת "פשעי המלחמה של ישראל". החותמים על העצומה הביעו תמיכה בהתנגדות ויצאו נגד מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שדיכאו את ההפגנות נגד ישראל. בין החתומים: חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, מצטפא אל-ברע'ות'י ואיש הדת הנוצרי, הבישוף חנא עטאללה.

אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 19.1.09 

 

היהודי השולט בערבים

אל-ראיה (קטר), 19.1.09