המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 11.1.2009
11/1/2009

מה חדש? סיכום יומי 11.1.2009

 

בתקציר: בכיר בבסיג': החמאס והג'יהאד מקבלות את דרכו של ח'מיני * דיווח בלבנון: הקטיושות נורו על ידי גורמים הקשורים לאל-קאעדה * חמאס: התנגדות לתהדיאה קבועה ולכוח בינ"ל בעזה * עיתון סודאני מצטט את היטלר  * סודאן: תיתכן פגיעה בזרים אם יוצא צו מעצר נגד בשיר *  אל-קרדאוי לערבים: ספקו נשק לעזה

 

חמאס: התנגדות לתהדיאה קבועה ולכוח בינ"ל בעזה

ראש הלשכה המדינית של החמאס, ח'אלד משעל, אמר כי תנועתו לא תסכים לתהדיאה קבועה, שכן הסכמה כזאת תפקיע מן העם הפלסטיני את זכות ההתנגדות. הוא גם התנגד להצבת כוח בין-לאומי בעזה, בטענה שכוח זה נועד להגן על ביטחון ישראל ולהכות את ההתנגדות. בעניין מעבר רפיח, דרש משעל ממחמוד עבאס, לומר לעולם שיש רצון להגיע להבנה בינו לבין חמאס לגבי הסידורים במעבר זה בשיתוף מצרים ואירופה. לדבריו, ישראל לא השיגה אף מטרה בפעילותה בעזה והיא גרמה להיווצרות התנגדות בכל בית בעזה.

www.palestine-info.info , 10.1.09

 

בכיר בבסיג': החמאס והג'יהאד מקבלות את דרכו של ח'מיני

האחראי לעניינים מדיניים בבסיג', מהדי סנאיי-ראד, אמר כי תנועות החמאס והג'האד האסלאמי, בניגוד לפת"ח, מקבלות את השראתן מהמהפכה האסלאמית והולכות בדרכו של איתאללה ח'מיני; שר ההגנה האיראני, מצטפא מחמד נג'אר, הגדיר את המצב בעזה כ"מלחמה בין הכופרים ובין האסלאם", והדגיש כי חובה על המוסלמים ושוחרי החופש בעולם להגן על העם הפלסטיני המדוכא; איש הדת האיראני, חוג'ת אל-אסלאם מהדי טאנב, המרצה בסמינר הדתי בקום, אמר כי "פשעי המשטר הציוני נשענים על פסיקות ופרשנות התורה והתלמוד," המבוססים על התפישה שפלסטין ניתנה ליהודים ע"י האל וגבולותיה הם מהנילוס ועד הפרת.

פארס (איראן), 10.1.09 

 

אחמדי-נז'אד: מצרים שותפה לפשעי ישראל

נשיא איראן אחמדי-נז'אד אמר שמצרים שותפה לפשעי ישראל בעזה. הוא טען כי חיי המשטר הציוני קרבים לקיצם וקרא למחות את הציונות מן העולם; דווח ועדת המג'לס לביטחון לאומי באיראן, כאזם ג'לאלי, מסר שיו"ר המג'לס עלי לאריג'אני לא יבקר במצרים; יו"רי הפרלמנטים של איראן, סוריה ואינדונזיה (טרויקת הפרלמנטים של אסיה) דנו עם מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה במצב בעזה וקראו לנשיא מצרים, חוסני מובארכ, לפתוח את מעבר רפיח לאלתר.

איסנא, אירנא, מהר (איראן), 10.1.09

 

 ישראל והחלטת האו"ם

אל-מסתקבל (לבנון), 10.1.09/ חסן בלייבל

 

איראן: נעצרו עשרות שביצעו טקס הקזת דם

סגן מפקד המשטרה של איראן, אחמד רזא ראדאן, דיווח כי 50 איש שביצעו טקס הקזת דם – האסור עפ"י החוק - נעצרו ביום העאשורא לאחר שהלקו עצמם.

מהר (איראן), 9.1.09

 

דיווח בלבנון: הקטיושות נורו על ידי גורמים הקשורים לאל-קאעדה

היומון הלבנוני אל-אח'באר דיווח כי ממידע שהתקבל אצל מנגנוני הביטחון הלבנוניים וכוחות יוניפי"ל, עולה כי גורמים סונים קיצוניים עומדים מאחורי ירי קטיושות לעבר ישראל ב-8.1.09, והם גם אלה שהציבו את  הטילים שנמצאו בדרום לבנון כשהם מוכנים לשיגור ב- 25.12.09 וב- 9.1.09. על פי המידע, גורמים אלה קשורים לארגון אל-קאעדה ופועלים בכפרים שונים בדרום לבנון, כאשר אחת ממטרותיהם היא לפגוע בכוחות יוניפי"ל.

אל-אח'באר (לבנון), 10.1.09

 

יחסה של איראן אל המדינות הערביות על פני השטח ומתחתיו

אל-וטן (כווית), 10.1.09/ עלי פרזאת  

 

עיתון סודאני מצטט את היטלר

כחלק מגל האנטישמיות, בעקבות אירועי עזה, פרסם היומון הסודאני העצמאי אל-צחאפה, את הידיעה: "היטלר: משום כך לא הרגתי את כל היהודים". בידיעה נאמר ש"ערוצי התקשורת" שבים לפרסם אמירה המיוחסת לאדולף היטלר, לפיה יכול היה להרוג את כל היהודים אך נמנע מכך כדי שהכל יידעו מדוע רצה בהשמדתם.

אל-צחאפה (סודאן), 11.01.09

 

 

סודאן: תיתכן פגיעה בזרים אם יוצא צו מעצר נגד בשיר

צלאח עבדאללה קוש, ראש שירותי הביטחון של סודאן, אמר (10.1.09) בפגישה עם עורכי העיתונים במדינה, כי קיים חשש שקיצונים ינסו לפגוע בזרים ובאזרחים מערביים בסודאן, אם יוצא צו מעצר בינ"ל נגד הנשיא בשיר. לדבריו, אין בסודאן תאים של אל-קאעדה, אך יש בה זרמים של סלפים וקיצוניים שאינם מאוגדים. כן אמר, שמדיניותה של ארה"ב מזינה את הטרור בעולם.

אל-ראי אל-עאם, אח'ר לחט'ה (סודאן), 11.01.09

 

השיח' אל-קרדאוי: על האומה האסלאמית לספק נשק לעזה

ראש איחוד חכמי הדת המוסלמים, השיח' יוסף אל-קרדאוי, האשים את מנהיגי ערב באוזלת יד בעזרה לפלסטינים בעזה וקרא: "הוי מנהיגי ערב! התביישו לכם... איפה האסלאם והלאומיות והערביות?". עוד אמר כי על האומה האסלאמית לספק לעזה כסף ונשק, ושאל: "מה התועלת במיליארדים שהמדינות [הערביות] מוציאות על נשק ואח"כ [הן רק] מאפסנות אותו?". אל-קרדאוי גינה את מבקרי החמאס ואמר כי התנועה עמדה איתן בזמן המצור וצדקה כאשר סירבה לחדש את התהדיאה "בחינם".

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 11.1.09;  אל-ראיה (קטר), 10.1.09