המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 18.12.2008
18/12/2008

מה חדש? סיכום יומי 18.12.2008

 

בתקציר: יומון איראני קורא לעצור יבוא מצרפת * ארה"ב מחתה על אופן סיקור "תקרית הנעליים" במצרים * הקמת בנק אסלאמי בעזה * חברי קונגרס דמוקרטיים יבקרו בסוריה * בחריין: סוכל פיגוע טרור שתוכנן ליום העצמאות * תקדים בסוריה: אישה תערוך יומון ממסדי * סודאן דחתה דו"ח על עבדות וניצול נשים בדארפור

 

ארה"ב מחתה על אופן סיקור "תקרית הנעליים" במצרים

שגרירת ארה"ב במצרים, מרגרט סקובי, מחתה נגד המתקפה התקשורתית במצרים כנגד הנשיא בוש, בעקבות השלכת הנעליים עליו. במכתבה למשה"ח המצרי טענה השגרירה, כי המתקפה על בוש בעיתונות הממסדית נערכה לאחר קבלת אור ירוק מהממשלה, וקראה להתערבות הגורמים הרלוונטיים להפסקתה.

אל-מצריון (מצרים), 18.12.08

 

אנדרטה לג'ורג' בוש

אל-ע'ד (ירדן); אל-קדס אל-ערבי (לונדון), 17.12.08/ עמאד חג'אג'

 

הקמת בנק אסלאמי בעזה   

תנועת החמאס אישרה הקמת בנק אסלאמי בעזה בהון של 20 מיליון דולר, ללא אישורו של נגיד הבנק הפלסטיני מטעם הרש"פ. יו"ר מועצת מנהלי "הבנק הלאומי-האסלאמי", שיחל לפעול בסוף חודש זה, עלא אל-רפאתי, אמר כי הבנק יאמץ שיטות פעולה פיננסיות אסלאמיות ויימנע ממתן או גביית ריבית.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 18.12.08

 

שבועון איראני: ארה"ב עלולה לתקוף את איראן מעיראק

מאמר בשבועון משמרות המהפכה, צבח-י צאדק, הזהיר מפני כוונותיה של ארה"ב, לתקוף את איראן משטח עיראק, לאחר שהבטיחה את שליטתה הביטחונית בעיראק לפחות עד 2011.

צבח-י צאדק (איראן), 14.12.08

 

יומון איראני: לסגור את שווקי איראן בפני צרפת

היומון האיראני ג'ומהורי-י אסלאמי קרא למשטר לסגור את שווקי איראן בפני יבוא מצרפת, בתגובה להצהרותיו של נשיאה סרקוזי נגד איראן והנשיא אחמדי-נז'אד.

ג'ומהורי-י אסלאמי (איראן), 14.12.08

 

ויכוח על שיעור האינפלציה באיראן

הרפורמיסט האיראני, מג'יד אנצארי, אמר כי למרות שהבנק המרכזי של איראן טוען ששיעור האינפלציה במדינה הוא 29%, השיעור האמיתי גבוה מ-50% ומדד הדיור רשם קפיצה של 300%.

תאבנאק (איראן), 13.12.08

 

ח'אמנאי: מדינות ערב לא ייתייצבו נגד איראן

בתגובה למאמצי ה-5+1 ובראשן ארה"ב, להניע את מדינות ערב להתנגד לתוכנית הגרעין של איראן, אמר המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, כי זה המקסימום שיכול המערב לעשות נגד איראן וכי מדינות ערב אינן מוכנות להתייצב נגד איראן, ולשרת בכך את האמריקאים ואת הציונים.

מהר (איראן), 17.12.08

 

צ'ייני ממליץ לאובמה להישאר בגוונטנאמו ומעכב את השינוי

אל-שרק (קטר), 17.12.08/ עלאא' אל-לקטה                       

 

חברי קונגרס דמוקרטיים לביקור בסוריה

היומון הסורי אל-וטן, דיווח כי חברי קונגרס דמוקרטיים מארה"ב מתכוונים לבקר בסוריה בראשית שנת 2009; מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו כי הסנטור הרפובליקני, ארלן ספקטור, יבקר בסוריה בסוף חודש זה וייפגש עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד ועם שה"ח הסורי, וליד אל-מועלם. 

אל-וטן (סוריה), 18.12.08

 

תקדים בסוריה: אישה מונתה לעורכת עיתון סורי ממסדי

לראשונה בהיסטוריה של התקשורת הסורית, מונתה (17.12.08) אישה לעורכת יומון ממסדי, כאשר שר ההסברה הסורי, מוחסן בלאל, מינה את סמירה אל-מסאלמה לעורכת "תשרין". אל-מסאלמה שימשה מאז שנת 2006 כעורכת החדשות המקומיות ביומון אל-וטן.

אל-וטן (סוריה), 18.12.08   

 

שר הפנים האלג'יראי: אין התנגדות למשקיפים זרים בבחירות

שר הפנים האלג'יראי יזיד זרהוני, אמר שלא ייערכו תיקונים בחוק הבחירות לקראת הבחירות לנשיאות ב-2009, ושלא יורשה למפלגות ליטול חלק בארגון הבחירות. עם זאת, הוא אמר שאין לו כל התנגדות לבואם של משקיפים בינלאומיים.

ליברטי (אלג'יריה), 17.12.08                         

 

ממשלת סודאן דחתה דו"ח על העבדות בדארפור

הארגון איחוד דארפור (Darfur Consortium) פרסם דו"ח המתעד חטיפת נשים וילדים מקרב פליטי דארפור בידי צבא סודאן ומיליציית הג'נג'וויד והפיכתם לעבדים ולשפחות מין, וביצוע טיהור אתני בתושבי החבל שאינם ערבים, ואכלוס יישוביהם בשבטים ערבים. דובר ממשלת סודאן, עלי אל-צאדק, טען כי הדו"ח שקרי ומשקף בורות מוחלטת בנוגע לקורה בסודאן. לדבריו, ארגוני המורדים, הם האחראים להפרת זכויות האדם בדארפור.

אל-צחאפה (סודאן), 18.12.08 

  

בחריין: סוכל פיגוע טרור שתוכנן ליום העצמאות

המודיעין הבחריני עצר כמה אנשים שתכננו לבצע פיגוע טרור ביום העצמאות של בחריין (16.12.08). מקור מודיעיני בכיר בבחריין מסר כי העצורים תכננו לפוצץ מטענים מתוצרת עצמית.

www.elaph.com, 17.12.08

 

רמ"מ עיראק – נורי אל-מאלכי – מצביע על העיתונאים היחפים

 ואומר לאובמה: "אתה רואה? כמו שאמרתי לך, אין מה לדאוג"

אל-וטן (סעודיה), 17.12.08/ מחמד מסעוד