המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 9.12.2008
9/12/2008

מה חדש? סיכום יומי 9.12.2008

 

בתקציר: אתר באיראן: נעצרו מרגלי גרעין * דיווח: ארה"ב תמנה בקרוב שגריר בדמשק * מפגינים באיראן: להוציא את מובארכ להורג * שיפור מעמד האישה בעיראק ובחבל כורדיסטן * ה-PKK הכריז על הפסקת אש חד צדדית * תכנית ארוכת טווח לחימוש צבא עיראק

 

דיווח: ארה"ב תמנה בקרוב שגריר בדמשק

מקורות בשגרירות ארה"ב בדמשק דיווחו כי עובדי השגרירות הונחו להיערך להגעת שגריר אמריקאי לסוריה בקרוב. לדברי המקורות, הצעד יתבצע לאחר העברת השלטון לידיו של נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, באמצע ינואר 2009, ויהווה אות ראשון לשיפור היחסים הבילטראליים בין המדינות. יצוין בדמשק אין שגריר אמריקאי מאז רצח ר"מ לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, בפברואר 2005. 

אל-וטן (קטר), 7.12.08 

 

אתר באיראן: נעצרו מרגלי גרעין

אתר האינטרנט האיראני תאבנאק, המזוהה עם מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של המשטר, מוחסן רזאי, דיווח כי בחודשים האחרונים נעצרו באיראן אנשים המעורבים בפרויקט הגרעין, שהעבירו למדינות זרות מידע רגיש בתחום עיסוקם. לטענת תאבנאק, מה שהוביל לחקירה ולמעצרים, היו דיווחים בעיתונות המערבית אודות ניסיונותיהם של שירותי ביון מערביים להתחקות אחר הפעילות הגרעינית של איראן.

תאבנאק (איראן), 8.12.08

 

מפגינים באיראן: להוציא את מובארכ להורג

בהפגנה (8.12.08) מול משרד האינטרסים המצריים בטהראן, מחו מאות סטודנטים איראניים על השתתפותה של מצרים במצור על עזה ודרשו להוציא להורג את נשיא מצרים, חוסני מובראכ, אותו כינו "פרעה", ו"רוצח ילדי עזה." אחד מראשי הסטודנטים אמר כי הם נכונים לחקות בכל רגע את מעשהו של ח'אלד אסלאמובלי [רוצח הנשיא סאדאת], אם ח'אמנאי יצווה זאת. המפגינים זרקו בקבוקי תבערה לעבר הנציגות והניפו צילומים מאירוע רצח הנשיא סאדאת המלווים בכרזות -  "זה העונש לנושאים והנותנים", ו"כולנו ח'אלד אסלאמבולי."

פארס (איראן), 9.12.08

 

צילום: פארס (איראן), 9.12.08

 

צעדים לשיפור מעמד האישה בעיראק ובחבל כורדיסטן

אתר אינטרנט עיראקי דיווח כי נשות מחוז בגדאד שבו לנהוג ברכביהן, נוכח השיפור במצב הביטחוני באזור, ולרגל חיסול תופעות של אלימות ואיומים כלפיהן מצד קבוצות אסלאמיות קיצוניות חמושות; סוזאן שהאב, חברת הפרלמנט של חבל כורדיסטן, חשפה סדרת צעדים וחוקים שנועדו לשים קץ לתופעות האלימות נגד נשים בחבל, כגון: רצח, מילת בנות, זנות וניצול נשים. לדבריה, ע"פ הנתונים האחרונים נרצחו בחבל למעלה ממאה נשים בתוך חודש אחד. 

www.baghdadtimes.net , 8.12.08 , אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 9.12.08  

 

ה-PKK הכריז על הפסקת אש חד צדדית

הנהגת מפלגת הפועלים הכורדית האנטי תורכית – ה PKK – הכריזה על הפסקת כל הפעולות הצבאיות נגד הכוחות התורכיים למשך עשרה ימים, החל מהיום הראשון של חג הקורבן, החל בימים אלו. ההנהגה הביעה תקווה שתורכיה תנהג באופן דומה.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 9.12.08  

 

היהודי מצית את חברון ואומר: "לא מעניינת אותנו נשיאות

עבאס או מדינת חמאס. חשוב שפלסטין תהיה ללא אנשים"

אל-דסתור (ירדן), 8.12.08/ ג'לאל אל-רפאעי

 

עיראק: תכנית ארוכת טווח לחימוש הצבא

דובר משרד ההגנה העיראקי דיווח על תכנית בת עשר שנים לחימוש צבא עיראק, שתחל לאחר נסיגת הכוחות האמריקאיים ב-2011. לדבריו, עיראק חותרת להקמת צבא הגנה איכותי, בעל יכולות וציוד, כמקובל בברית נאט"ו.

אל-ח'ליג' (איחוד האמירויות), 7.12.08

 

חג הקורבן – חמאס ופת"ח שוחטות זו את זו

אל-וטן (קטר), 8.12.08/ אילי צליבא