המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 22.8.2008
22/8/2008

 

 

מה חדש? סיכום יומי 22.8.2008

 

 בתקציר: חזבאללה מאיים לנקום בקרוב על חיסול מוע'ניה * קטר יוזמת פסגה אזורית בשיתוף איראן * ממשלת לבנון מאשרת

 כינון יחסים דיפלומטים עם סוריה  

 

בכיר בחזבאללה: בקרוב ננקום על חיסול מוע'ניה 

חבר הנהגת חזבאללה באזור הדרום, השיח' אחמד מראד, אמר כי חזבאללה ינקום בקרוב על חיסולו של עמאד מוע'ניה וכי הנקמה תגרום לרעידת אדמה. הוא אף הבטיח כי צפויות הפתעות גדולות. לדבריו, ישראל והגנרלים שלה לא יזכו ליציבות ולא יישאר אף ציוני בוגד על אדמת פלסטין. הוא הוסיף: "הנשק יישאר בידי חזבאללה עד שפלסטין תחזור... ולישראל לא יישאר מקום על המפה".

אל-אח'באר (לבנון), 22.8.08

 

לבנון: החלטת ממשלה לכונן יחסים דיפלומטים עם סוריה

ממשלת לבנון קיבלה אתמול בישיבתה השבועית החלטה על כינון יחסים דיפלומטים עם סוריה ועל הקמת שגרירות לבנונית בדמשק. הממשלה הטילה על שר החוץ הלבנוני לעקוב אחר הצעדים שיש לנקוט כדי להקים את השגרירות. יצוין כי החלטה זו התקבלה בעקבות הפגישה בין נשיאי לבנון וסוריה בשבוע שעבר במהלכה הוחלט לכונן יחסים דיפלומטיים בין המדינות.

אל-מסתקבל (לבנון), 22.8.08

 

דיווחים: אל-סיסתאני בתרדמת

מקור בנג'ף דיווח על הידרדרות במצבו הבריאותי של איש הדת השיעי הבכיר בעיראק, עלי אל-סיסתאני, הנתון לדבריו בתרדמת. לדברי המקור, סיסתאני סובל מזה כמה חודשים מבעיות בריאות קשות ומטופל על ידי צוות רופאים איראנים ועיראקים, אולם "גורמים רשמיים ופוליטיים אינם מעוניינים לחשוף את מצבו הבריאותי של איש הדת". אולם, מנהל לשכתו של אל-סיסתאני, חאמד אל-ח'פאף, הכחיש את הידיעות בדבר הידרדרות מצבו של אל-סיסתאני.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 22.8.08.

 

איראן וקטר פועלות לכינוס פסגה לפתרון הבעיות באזור

אמיר קטר, השיח' חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, ערך ביקור חטוף באיראן במהלכו נפגש עם נשיא איראן מחמוד אחמדי-נז'אד. בפגישה דנו השניים ביוזמה הקטרית לערוך ועידה משותפת של מדינות האזור ואיראן כדי לדון בפתרונות לבעיות במזה"ת. לדברי אמיר קטר, מדינות המערב מנסות להשתמש במדינות המפרץ כנגד איראן, אולם שיתוף הפעולה בין מדינות האזור עתיד לסכל את כל המזימות של האויבים. אחמדי-נז'אד ציין מצידו כי אויביהם של עמי האזור נתקפים ייאוש כאשר מדינות האזור ואיראן דנות בפיתוח היחסים.

אל-חיאת (לונדון), 22.8.08. אל-ערב (קטר), 22.8.08. אל-סיאסה (כווית), 22.8.08.

 

איראן משגרת לוויין

אל-וטן (סוריה), 21.8.08/ פארס קרהבית

 

אסמאעיל הנייה: ירושלים תשוחרר באמצעות הג'יהאד

ראש ממשלת החמאס לשעבר, אסמאעיל הנייה, הצהיר בעצרת שבה הוכרז על קמפיין להצלת ירושלים כי המקומות הקדושים וירושלים ישוחררו באמצעות ההתנגדות, הג'יהאד וההקרבה.

אל-איאם (רש"פ), 22.8.08

 

מניעת הפצת עיתון סודאני בעקבות ביקורת על בשיר

כוחות הביטחון הסודאנים מונעים את הפצת העיתון הסודני "סודאן טריביון" בעקבות מאמרי ביקורת כנגד נשיא סודאן, עומר אל-בשיר.

אל-שרק אל-אוסט (לונדון), 22.8.08.

 

הטרור

אל-חיאת (לונדון), 22.8.08/ חביב חדאד