המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 20.8.2008
20/8/2008

 

מה חדש? סיכום יומי 20.8.2008

 

בתקציר: 43 הרוגים בפיגוע באלג'יריה * מייסד ה-GSPC קורא לאנשי קבוצתו להניח את נשקם *  אל- ג'זירה הכחישה כי התנצלה בפני ישראל * סגן ר"מ סוריה: הסנקציות האמריקאיות נכשלו *  הארגונים הסלפים בלבנון הקפיאו את מסמך ההבנות עם חזבאללה  

                                                                           

אלג'יריה: מייסד ה-GSPC קורא לאל-קאעדה מגרב להניח את הנשק

חסן חטאב, מייסד הקבוצה הסלפית לדעוה וללחימה (GSPC), פרסם גילוי דעת בו האיץ באנשי הקבוצה להניח נשקם. הקבוצה הסלפית הצטרפה לאל-קאעדה בסוף 2006 ושינתה את שמה לארגון אל-קאעדה במגרב האסלאמי. בפנייתו אמר חטאב כי מניסיונו למד שהלחימה היא דרך ללא מוצא, וחובה לציית לחכמי הדת ולהבין שהשריעה מחייבת להפסיק את הלחימה. יצוין כי חטאב הניח את נשקו ב-2003 ולאחרונה גם הסגיר את עצמו לשלטונות.

אל-חיאת (לונדון), 20.8.08

 

43 הרוגים בפיגוע מכונית תופת באלג'יריה

פיגוע מכונית תופת בעיר איסר (מחוז בומרדס) שבאלג'יריה גבה את חייהם של 43 מועמדים לגיוס למשטרה. ממשלת אלג'יריה אמרה בהודעה רשמית שהפיגוע היה מקרה יוצא דופן, והדגישה את הצורך לדבוק במדיניות הפיוס הלאומי, המציעה חנינה לטרוריסטים המניחים את נשקם.

אל-ח'בר (אלג'יריה), 20.8.08  

                                                                                                                                                                             הכותרת: "פיצוץ עקוב מדם ב[מחוז] בומרדס";

על כיסוי פניו של המפגע רשום "אל-קאעדה";

על השלט מופיע יעד הפיגוע: "[העיר] איסר"

אל-שרוק (אלג'יריה), 20.8.08

 

אל-ג'זירה הכחישה כי התנצלה בפני ישראל

זכי כמאל, עורך הדין של תחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה, הכחיש את הפרסום ביומון "הארץ" לפיו אל-ג'זירה התנצלה בפני ישראל על שידור התוכנית  "דיאלוג פתוח" שנערכה לכבוד סמיר אל-קונטאר, ודרש מהיומון להתנצל על הפרסום "המטעה".

www.aljazeera.net , 18.8.08

 

סגן ר"מ סוריה: "הסנקציות האמריקאיות נכשלו"

סגן ר"מ סוריה לעניינים כלכליים, עבדאללה אל-דרדרי, אמר כי הסנקציות האמריקאיות נגד סוריה נכשלו, וכי השפעתן הייתה מוגבלת. לדבריו, ארצו רשמה בשנה שעברה השקעות שיא, במיוחד ממדינות המפרץ, ולא עלה בידיה של ארה"ב לפגוע בהן.

www.gulfnews.com, 14.8.08

 

לבנון: הארגונים הסלפים הקפיאו את מסמך ההבנות עם חזבאללה

היומון "אל-אח'באר" דיווח כי הארגונים הסונים הסלפים אשר חתמו שלשום (18.8.2008) על מסמך ההבנות עם חזבאללה נאלצו להקפיאו בעקבות לחצים שהופעלו עליהם מצד זרם "אל-מסתקבל", פוליטיקאים ואנשי ביטחון לבנונים וכן אגודות סלפיות מהמפרץ. הארגונים הסלפים הודיעו כי החליטו להקפיא את המסמך על מנת לקיים לגביו התייעצויות נוספות.

אל-אח'באר (לבנון), 20.8.08  

 

החייל הרוסי דורך על גופה עליה רשום "גאורגיה" וקורא: "לסגת"

אל-וטן (קטר), 20.8.08

 

מצרים מזמנת משלחות פלסטיניות לקראת דיאלוג מקיף

מקור מצרי מסר ליומון "אל-חיאת" כי מצרים זימנה לקהיר את נציגי הפלגים הפלסטיניים לפגישות דו צדדיות לקראת דיאלוג מקיף. הפגישות ייפתחו בשבוע הבא בשיחות עם נציגי הג'יהאד האסלאמי, ואילו הדיאלוג המקיף בין כל הפלגים הפלסטיניים יחל לאחר עיד אל-פיטר בחודש אוקטובר 2008.

אל-חיאת (לונדון), 20.8.08