המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 11.7.2008
11/7/2008

מה חדש? סיכום יומי 11.7.2008

 

בתקציר: מישל סולימאן משבח את ההתנגדות הלבנונית * האופוזיציה הסורית מוחה נגד הזמנת אסד לפריז * חברי פרלמנט כוויתים: להיערך למתקפה הצפויה על איראן * כווית: רווחת תושבים קודמת למחיקת החובות העיראקיים * בכיר צרפתי: חשוב להוציא את סוריה מבידודה  

 

מישל סולימאן: ההתנגדות - מקור של כוח וגאווה ללבנון

נשיא לבנון, מישל סולימאן, אמר כי היחסים בין סוריה ללבנון הם טבעיים וטבעי שיהיו כאלה. הוא הביע תקווה שהיחסים עם סוריה ישובו למסלולם הנכון וכך גם היחסים בין ראשי מדינות ערב. לדבריו, לבנון לא תזלזל בהתנגדות המהווה עבורה מקור של כוח וגאווה ויש הכרח להפיק תועלת מההתנגדות.

אל-מסתקבל (לבנון), 11.7.08

 

האופוזיציה הסורית לסרקוזי: פעל לשחרור האסירים הפוליטיים בסוריה

ועדות "הצהרת דמשק" בצפון אמריקה ובאירופה מסרו ללשכתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, איגרת בה הביעו תדהמה ודאגה מהזמנתו של נשיא סוריה לפריז. האיגרת קראה לסרקוזי לדרוש מאסד לשחרר את כל האסירים הפוליטיים; לחדול ממעצר אנשי האופוזיציה; לכבד את האמנות הבינ"ל לזכויות האדם; להפסיק את העינויים בבתי הכלא; לכבד את עצמאות מערכת המשפט ולבטל את חוק החירום בסוריה.

www.thisissyria.net,  10.7.08

 

חברי פרלמנט כוויתים: יש להיערך לתקיפה הצפויה באיראן

חברי הפרלמנט הכוויתי קראו לקיים ישיבת חירום בסוף אוגוסט, כדי לדון במוכנות הממשלה ברמה הביטחונית, הכלכלית והלוגיסטית, לקראת המלחמה, הצפויה לדבריהם, בין אמריקה לאיראן. חלק מחברי הפרלמנט הביעו דאגה מכך שאיראן תעורר "חוליות רדומות" בכווית, לשם ביצוע פיגועים.

אל-סיאסה (כווית), 11.7.08.

 

כווית: רווחת התושבים קודמת למחיקת חובותיה של עיראק 

נציג משרד החוץ הכוויתי, ח'אלד אל-ג'אראללה, הודיע כי כווית תפרסם בקרוב את שמו של שגרירה  בעיראק. בנוגע לסוגיית מחיקת החובות העיראקים לכווית, אמר אל-ג'ראללה שעל הממשלה הכוויתית לדאוג לרווחתם הכלכלית של אזרחיה בטרם תדאג למחיקת חובותיה של עיראק.

אל-סיאסה (כווית), 11.7.08

 

ארגון "שומרי המקומות הקדושים" מזהיר מפני פגיעה בסונים באיראן

הארגון הסוני "שומרי שני המקומות הקדושים", הזהיר כי כל פגיעה באנשי דת או במסגדים סונים באיראן תוביל לתגובה נגד השיעים. בגילוי דעת מטעם הארגון, נאמר כי "הכבוד והדם של הסונים אינם זולים".

אל-סיאסה (כווית), 9.7.08

 

איראן מתכוננת לעימות

אל-חיאת (לונדון), 10.7.08/ חביב חדאד

  

"האדם החושב" הערבי

אל-ע'ד (ירדן), 10.7.08/ פאיז מביצ'ין

 

[קניות בעידן המודרני]; המוכר: "תרצה שאשלח

את האבטיח לאימייל שלך או למקרר האלקטרוני?"

אל-וטן (סוריה), 10.7.08/ עבד אל-האדי שמאע

 

מזכ"ל נשיא צרפת: חשוב להוציא את סוריה מבידודה

מזכ"ל נשיא צרפת, קלוד ריאן, אמר בראיון ליומון "אל-חיאת" כי לכל הגורמים הבינלאומיים צריך להיות אינטרס להוציא את סוריה מבידודה. ריאן הכחיש טענה לפי צרפת הודיעה לשה"ח הסורי, וליד אל-מעלם, על אפשרות לעכב את פעילותו של ביה"ד הבינ"ל לחקירת רצח אל-חרירי. 

אל-חיאת (לונדון), 11.7.08