המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
מה חדש? סיכום יומי 3.7.2008
3/7/2008

מה חדש? סיכום יומי 3.7.2008

בתקציר: נאסרללה: לשלב התנגדות בדיפלומטיה בנושא שבעא * אלג'יריה: מאסר על תנאי לשני נוצרים בגין פעילות מיסונרית *  עשרות פעילי טרור נעצרו במרוקו * לאריג'אני: האמריקאים - מכשול להקמת ממשלה בלבנון  * כינוס ראשון מאז 2005 של הוועדה החקלאית, הסורית-לבנונית

שגרירות איראן בבירות: הדיפלומטים האיראנים מוחזקים בישראל
שגרירות איראן בבירות פרסמה גילוי דעת, המעריך כי ארבעת הדיפלומטים האיראנים שנעלמו בשנת 1982 חיים ונמצאים בידי ישראל. גם מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה העריך בנאום אתמול (2.7.08), כי ארבעת הדיפלומטים מוחזקים בישראל.
אל-חיאת (לונדון); אירנא (איראן), 3.7.08; http://www.alintiqad.com  2.7.08

נאסרללה: ההתנגדות לצד הדיפלומטיה תביא לשחרור שבעא
מזכ"ל חזבאללה, חסן נאסרללה, אמר כי חזבאללה אינו מתנגד ליוזמה להעביר את חוות שבעא לאו"ם, אך מניסיון העבר הדיפלומטיה לא הצליחה להביא להשבת אדמות. עוד אמר נאסרללה כי חזבאללה ללא נשק לא יוכל לשחרר את חוות שבעא, וכי הוא סבור שההתנגדות יחד עם המאמצים הדיפלומטיים תביא לשחרור האדמות.
http://www.alintiqad.com  2.7.08

מאסר על תנאי לשני נוצרים באלג'יריה

בית משפט במערב אלג'יריה גזר על שני נוצרים אלג'יראיים מאסר על תנאי לששה חודשים וקנס כספי בגין פעילות מיסיונרית ופעילות דתית לא-מוסלמית בלתי מאושרת. השניים, שנעצרו בחודש אפריל עקב מציאת עותקים של הברית החדשה ברכבם, כפרו באשמה וטענו כי הואשמו רק בשל היותם נוצרים.

ליברטי, אל-ח'בר (אלג'יריה), 3.7.08                 

 

מרוקו: נעצרו 35 פעילים ברשת לגיוס טרוריסטים

במרוקו נעצרו 35 אנשים החשודים בהפעלת רשת לגיוס טרוריסטים לסניפי אל-קאעדה באלג'יריה ועיראק. לדברי גורמי ביטחון, הרשת כבר שלחה שלושים מחבלים לעיראק לביצוע פיגועי התאבדות, וכן תיכננה פיגועים בתוך מרוקו.

Maghreb Arabe Presse, 2.7.08          

 

יו"ר המג'לס האיראני: האמריקאים - המכשול להקמת ממשלה בלבנון

בהתייחסו לאפשרות של מתקפת פתע אמריקאית על איראן, אמר יו"ר המג'לס האיראני, עלי לאריג'אני, כי "מכה מקדימה היא סוג של ברבריות מודרנית", והוסיף כי מדיניות הנוכחית של ארה"ב תוביל אותה למבוי סתום. עוד אמר כי ארה"ב היא המכשול הגדול ביותר להקמת ממשלת אחדות לאומית בלבנון.

אירנא (איראן), 3.7.08

 

[תפקיד הנשים ותפקיד הגברים]

אל-בעת' (סוריה), 2.7.08/ ראא'ד ח'ליל

 

סבב שני של שיחות לא-ישירות [בין סוריה לישראל בחסות תורכית]

אל-מסתקבל (לבנון), 2.7.08/ חסן בלייבל

 

לראשונה מאז 2005: כינוס הוועדה החקלאית הסורית-הלבנונית

לראשונה מאז דצמבר 2005, התכנסה (2.7.08) בדמשק הוועדה החקלאית הסורית-לבנונית המשותפת, בראשות שרי החקלאות של שתי המדינות. שר החקלאות הסורי, ד"ר עאדל ספר, הביע תקווה כי פגישות הוועדה יעניקו תנופה מחודשת ליחסים החקלאיים בין המדינות. בפגישתו עם שר החקלאות הלבנוני, טלאל אל-סאחלי, אמר ר"מ סוריה, מוחמד נאג'י עוטרי, כי יש לפתח את היחסים הסוריים-לבנוניים בכל התחומים, ובחקלאות בפרט. השר הלבנוני אמר כי כיום אין גורם המונע פיתוח שת"פ חקלאי בין המדינות.

אל-ת'ורה (סוריה), 3.7.08

 

"הסכם טאא'ף" מנחם את "הסכם דוחה" ואומר: "אני יודע מה אתה מרגיש"

אל-נהאר (לבנון), 2.7.08/ ארמאן חמצי

 

מצרים: חכמי דת מאמנים את כוחות הביטחון להתמודד עם השיעה

הד"ר עבד אל-מונעם אל-ברי, מרצה לתרבות אסלאמית במכללת אל-דעוה ויו"ר "חזית חכמי הדת של אל-אזהר", חשף כי משרד הפנים המצרי ביקש ממנו ומחכמי דת נוספים להרצות בפני קצינים ממנגנוני הביטחון המצריים, אודות האידיאולוגיה השיעית ותכניותיה לחדור אל ארצות סוניות. אל-ברי אמר כי הפנייה אליו נובעת מהגברת פעילותן של קבוצות שיעיות בערי מצרים וניסיונן להשפיע על החברה במצרית הסונית.

אל-מצרי אל-יום (מצרים), 3.7.08 

 

סודאן: שת"פ מערבי – תנאי להצלחת המתווך החדש לדארפור

דובר משרד החוץ של סודאן, עלי צאדק, אמר (2.7.08) כי שיתוף פעולה מצד מדינות המערב והקהילה הבינלאומית היא תנאי להצלחת שליחותו של המתווך החדש לעניין דארפור מטעם האו"ם, ג'יבריל באסולה. לדברי צאדק, כמה ממורדי דארפור מוצאים מחסה במדינות המערב ואלו אינן לוחצות עליהם להשתתף בתהליך השלום.

אל-איאם (סודאן), 3.7.08

 

[נציגי הסוכנות הבי"ל לאנרגיה אטומית בפני מבוי סתום באיראן]

אל-וטן (כווית), 2.7.08/ עלי פרזאת