המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
איש אקדמיה פלסטיני: החמאס משחק ברגשות הציבור
17/6/2008


 איש אקדמיה פלסטיני: החמאס משחק ברגשות הציבור


אחמד אבו מטר, עיתונאי ואיש אקדמיה פלסטיני המתגורר בנורבגיה, פירסם באתר אילאף[1] מאמר בו הוא לועג לחמאס על הפצת ידיעות הזויות בדבר הולדת ה"מהדי".[2] המאמר נכתב בתגובה לראיון שהעניק עיסא בדואן, איש דת מוסלמי מעזה, לערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" של החמאס, בו בישר לעם הפלסטיני ולכל העולם הערבי והמוסלמי, על הולדתו של ה"מהדי" בעזה בשנת 2004 ועל הנצחונות העומדים בפתח.[3]

 

במאמרו של אבו מטר, שקטעים מתוכו מתורגמים להלן, הוא מותח ביקורת על תנועת החמאס המפיצה שמועות כוזבות והמעוררת תקוות שווא בקרב הציבור. כמו כן הוא מעמיד בסימן שאלה את תוקפה של האמונה המוסלמית בדבר המהדי.

בשולי דבריו, מצטט אבו מטר מדברי ד"ר עבד אל-ח'אלק חוסין, ליבראל עיראקי, בעניין ה"מהדי" העיראקי, שם הוא מסיים את דבריו בשאלה: "עד מתי יהיה ההמון ... קורבן לאנשי הדת ... ולמנהיגי האסלאם הפוליטי ..."[4]

להלן תרגום קטעים מהמאמר:

 

המהדי הפלסטיני המיוחל אכן הגיע ... ברוך הבא!!

הגיע קץ לסבל הפלסטיני והערבי. הגיע הקץ לנכבה ולתוצאותיה: הכיבוש, הגירוש, העקירה והפליטים. בעוד שנים מעטות מאוד נהיה מרוצים מהצפייה לזכות השיבה, ל[הקמת] המדינה הפלסטינית, [לשחרור] ירושלים [ולסילוק] ההתנחלויות. מי שסבל מהנכבה ומהשלכותיה  הכואבות לאורך ששים שנה תמימות, [שנים] מחושבות על פי התאריך האזרחי וההג'רי, לא נורא אם יסבול אותם ייסורים עוד ארבע עשר שנים בלבד, כלומר עד שנת 2022 לספירה, ולכל היותר עד שנת 2024.

 

אני מקווה שהקורא מתאזר בסבלנות. אין אלה דברי הבל של אדם משוגע הכותב זאת מבית חולים לחולי נפש. אני עדיין נמצא במשרדי ובביתי עם כל כישורי המנטאליים, על פי עדותם של כל הסובבים אותי. אני כותב מאמר זה בהסתמך על עובדות שלא ניתן לערער עליהן כיוון שהן ממקורות [הקשורים] לתנועת ההתנגדות האסלאמית החמאס. האם יתכן שהתנגדות אסלאמית, שהשיגה נצחונות אלוהיים רצופים, ושיחררה את רצועת עזה פעמיים: פעם מהכיבוש הישראלי ופעם מהכיבוש של [מחמוד] עבאס מהפת"ח, תגיש לציבור שלה דברים מסולפים והזיות? חס וחלילה. יתירה מזאת, יש להניח שכל הדברים שהיא מגישה הן אמיתות אמונה שאין לערער עליהן ... סבלנותם של הקוראים פקעה ואני מתאר לעצמי שהם צועקים: נו, מה יהיה ...אז מה הסיפור?

 

המהדי הפלסטיני המיוחל נמצא בשכנות לכם

... ערוץ הלוויין "אל-אקצא", שופרה של תנועת החמאס, שידר ביום רביעי ה-6 בפברואר 2007, ראיון טלוויזיוני עם כבוד השיח' עיסא בדואן, בו הוא אמר מילה במילה:

"סיפר לי אחד החברים שניתן לסמוך עליהם - הוא מפורסם ומוכר ואין צורך להזכיר את שמו - שבערך לפני ארבע שנים (כלומר בשנת 2004) הוא יצא במכוניתו ופגש אישה זקנה שאמרה לו: אני רוצה שתיקח אותי לבית החולים כדי להגיע אל בתי שזה לא מכבר ילדה, ואני רוצה לקחת אותה לביתה. הוא עשה עמה חסד ולקח אותה. הוא חיכה שעה ליד בית החולים. האישה יצאה, לקחה את בתה ועמה התינוק שלה והם התיישבו במכונית. אז פתח התינוק את פיו ואמר: שלום עליכם, רחמי אללה וברכתו. הם החזירו לו ברכת שלום. כפי שסיפר לנו ומסרנו, השבח לאל, לשיח' נזאר ולשאר חכמי הדת והשיח'ים הגדולים, התינוק הנולד אמר: אני האיש שהאנטיכריסט עתיד להרוג. לאחר מכן לא ישלוט מישהו אחרי וגם לא ישלוט עלי. בחדית' שהובא מפי הנביא מחמד, תפילת אללה עליו וברכתו לשלום, נאמר שכשהוא [יהרג] הוא יהיה כבן 20-18 שנה וזוהי הבשורה. כמובן, קודם הופעתו של האנטיכריסט ייכבשו רומא אטליה וקונסטנטינופול. [זאת] כפי שאמר הנביא, תפילת אללה עליו וברכתו לשלום. [מקומות] אלה ייכבשו רק על ידי האיש הישר המהדי, עליו השלום, שהוא מפלסטין, כפי שסיפרו זאת האימאמים וחכמי הדת הגדולים מועאד' בן ג'בל, סעד בן אבי וקאץ ועבד אללה בן מסעוד".

 

כאן שאל אותו השדר: "האם עוקבים אחרי הילד הזה?"

והוא השיב לו:

"כן, כיום הוא מפורסם, עוקבים אחריו, והחברים, השבח לאל, מתעניינים בו רבות. הדבר שאני רוצה למסור לאנשים ולחכמי הדת הוא שאלה הם ימים של ניצחונות, תודה לאל, שהמהדי המובטח נשלח אלינו, תודה לאל, ושתושבי פלסטין עתידים להיות אנשי הדגל, והם האנשים הנושאים דת זו והם עתידים להפיץ אותה".

 

אלה הם סוף דברי כבוד השיח' עיסא בדואן לערוץ הלוויון "אל-אקצא" ואני ציטטתי אותם מילה במילה, ומי שרוצה לשמוע אותו ולראות אותו יתחבר ללינק הבא כדי שיהיה בטוח שאינני מסלף או מעליל על ערוץ הלוויין של אל-אקצא והשיח' עיסא בדואן.[5]

 

אנשים, הגיעה הישועה ... ברוך הבא המהדי של פלסטין

השיח' עיסא בדואן העיד על מהימנותו של סיפור זה [ושהוא הועבר אליו] באמצעות אישיות מפורסמת, ידועה ומהימנה. הדבר קרה לפני ארבע שנים והמהדי הפלסטיני, הנמצא בקרבנו בפועל (כלומר, לא מצפים לו יותר), הוא כעת בן ארבע שנים. האנטיכריסט יהרוג אותו בתקופה בה יהיה בן 18 עד 20 שנה, כפי שנאמר בחדית', בהתאם לדברי השיח' עיסא בדואן. כלומר, נותרו 14 שנה (כלומר בשנת 2022) או 16 שנה (כלומר בשנת 2024) עד אשר יתמודד עם האנטיכריסט. בהתאם לכך, כפי שהפלסטינים, הערבים והמוסלמים עברו ייסורים וקשיים במשך 60 מאז הנכבה של פלסטין, או 532 שנה מאז שחרור גרנדה מידי הכובשים הערבים ... הרי שלא יהיה להם קשה לסבול [עוד] 16 שנים, ובפרט שאחרי שנים אלו יבואו שמחה גדולה וניצחונות פתאומיים עם השלמת כיבוש רומא, אטליה וקונסטנטינופול.

 

שיח' עיסא, אתה נדרש להבהרות

ראשית: כיצד תיכבש קונסטנטינופול?

אתה אומר שלפני שיופיע המהדי המיוחל (הוא כבר הופיע בפועל לפני ארבע שנים כפי שהודעת) יהיו "ימים של כיבוש רומא, איטליה וקונסטנטינופול". כיצד? הרי העיר קונסטנטינופול ... נכבשה בשנת 1453 לספירה על ידי האימפריה העות'מאנית ושמה שונה לאיסטנבול והכנסיה הגדולה ביותר שלה (איה סופיה) הפכה למסגד, כיצד בפועל תיכבש קונסטנטינופול והרי היא תחת השלטון התורכי [המוסלמי] מזה 555 שנים?

 

שנית: האם למוסלמים יש יותר מאשר מהדי מיוחל אחד?

כאן מתעוררת בעיה יסודית גורלית  שבה קשורה הציפייה של שתי האומות, הערבית והאסלאמית, והיא: איזו מבין שתי התפיסות לגבי אימאם זה נכונה יותר. התפיסה השיעית (השנים עשרית) הסבורה שהאימאם מוחמד המהדי הוא אחרון האימאמים. הוא שלט כאימאם לאחר אביו האימאם חסן אל-עסכרי. האימאם אל-מהדי נולד ב-15 בשעבאן שנת 255 להג'רה ... בעיר סאמראא בצפון עיראק. אמו היא אל-סיידה נרג'ס, אשת האימאם אל-עסכרי. היו למהדי שתי היעלמויות. ההיעלמות הקטנה, שנמשכה 69 שנים, החלה בשנת 260 להג'רה, כלומר חמש שנים לאחר הולדתו, והמשיכה עד שנת 329 להג'רה. ההיעלמות השניה, שהיא ההיעלמות הגדולה, החלה בשנת 329 להג'רה ועדיין לא הסתיימה. המאמינים בכך מצפים לשובו, ולכן לגביהם הוא המהדי המיוחל.

 

אולם אצל הסונים, המהדי המיוחל עדיין לא נולד. עם לידתו ישרור צדק בעולם באותה מידה בה שרר [קודם לכן] עושק. הסונים דוחים את רוב דברי המקורות השיעיים בענין המהדי המיוחל ולוקחים בחשבון רק את השקפתם ואת המקורות הסוניים שלהם. [זאת] על אף ההבדלים וחילוקי הדעות שבדברי [המקורות הסוניים עצמם], כפי שציין השיח' עת'מאן אל-ח'מיס בהרצאה שנתן תחת הכותרת: "מיהו המהדי המיוחל". [בהרצאתו] הוא מסתמך על דברי האימאם אל-שוכאני לגבי החדית'ים הרבים של הסונה אודות המהדי המיוחל, ואלה הם דבריו: "מתוך החדית'ים שהם בעלי תוכן דומה ושרשרת מוסרים שונה[6] ושמהם ניתן ללמוד על אודות המהדי המיוחל, הרי [שרק] 50 מתוכם הם [חדית'ים] אותנטיים,[7] טובים[8] וחלשים מחוזקים[9] והם גם בעלי תוכן דומה ושרשרת מוסרים שונה ללא צל של ספק". במהלך [הרצאתו] הוא אמר על אודות ההשקפה של האמונה השיעית במהדי המיוחל: "סיפור המהדי באמונה השעית השנים עשר הוא סיפור מוזר, פרי דמיון שהפך לאגדה מאגדות הזמן, שההיגיון הבריא סולד ממנו, עד כדי כך שרוב הכתות השיעיות מתכחשות לו בנוסף לאחרים".

 

וכך, כל כת עומדת מאחורי המהדי המיוחל שלה, דבר המבלבל מליארד וחצי מוסלמים שאינם יודעים באיזו השקפה לתלות את תקוותם. האם במהדי המיוחל שכבר נולד בפועל ונעלם כשהוא תינוק, כפי שמאמינים השיעים, או במהדי שטרם נולד, כפי שמאמינים הסונים...

 

השיח' עיסא בדואן, באמצעות ערוץ הלוויין אל-אקצא הדובר בשם תנועת החמאס, הודיע, כפי שקראתם, ראיתם ושמעתם, על הולדת המהדי המיוחל בשנת 2004, שהוא המכנה המשותף בין שתי ההשקפות, השיעית והסונית. זהו זה המהדי שכבר נולד והוא חי תחת השגחת החברים המג'אהדין בעיר עזה, כפי שהדגיש כבוד השיח' המלומד עיסא בדואן. אני סבור שהוא נתון להשגחה, פיקוח ושמירה באמצעות מצלמות וידאו סביב השעון, לא פחות מהשמירה המוצבת על החייל הישראלי גלעד שליט הכלוא גם כן בעיר עזה. מאחר, שלכל הפחות, רוב הפלסטינים יודעים ששטחה של העיר עזה הוא 45 קילומטר מרובע בלבד, הרי שיתכן מאוד שהמהדי הפלסטיני המיוחל שכבר נולד נמצא במרחק של מטרים ספורים מהחייל הישראלי גלעד שליט. יתכן מאוד שיש בכך חכמה שאף אחד לא מבין אותה, פרט לחברים הנכבדים, כדוגמת השיח' עיסא בדואן והמארחים בערוץ הלוויין של אל-אקצא הדוברים בשם תנועת החמאס.

 

אבקש [להציג] בפניכם רק הערה לסדר

הייתי סבור שסיימתי להביא את הבשורה הזאת לשתי האומות, הערבית והאסלאמית. אולם פתאום נזכרתי במאמר של העמית הד"ר עבד אל-ח'אלק חוסיין, אותו הוא פרסם ב-29 בינואר 2008 תחת הכותרת: "הסיבה העיקרית לכיבוש עיראק". הוא סקר בו כמה גורמים לכיבוש של עיראק, כפי שהעלו סופרים ומדינאים בעלי דעות שונות: דרישות להפצת הדמוקרטיה, מאבק בטרור, הנפט ועוד. אולם הגורם המרתק ביותר והמתייחס אל הבשורה שהצגתי קודם לכן הוא הגורם [שד"ר עבד אל-ח'אלק חוסיין] הביא בשם מחמד צאדק אל-צדר, הידוע בשם אל-צדר אל-ת'אני. [זה האחרון] בדרשת יום השישי שלו שלפני ההתנקשות בחייו על ידי המודיעין של סדאם חוסיין בשנת 1999, התנבא על כיבוש עיראק, כלומר שש שנים לפני כיבושה בפועל. ואלה הם דברי הד"ר עבד אל-ח'אלק חוסיין בשם האימאם אל-צדר: "ביחס להופעת המהדי המיוחל, ארה"ב ידעה על דבר הופעת האימאם ויש לה ידיעות ודאיות בעניין זה והן שמורות אצלה [באחת] ממחלקות הפנטגון והיא זקוקה לתמונה שלו. לכן גייסה ארה"ב את צבאה במפרץ ותיכננה לכבוש את עיראק כצעד מקדים לעימות עם האימאם אל-מהדי". מי מהקוראים שאינו מאמין כי יתכן שהדבר יצא מפי האימאם מחמד אל-צדר, עליו לשמוע ולראות את האימאם בעצמו דרך הקישור הבא.[10]


דברי הסייד מחמד אל-צדר אינם באים בסתירה לבשורתו של השיח' עיסא בדואן. הוא פירש את כיבוש עיראק לשם עימות עם המהדי המיוחל. הכיבוש נערך בשנת 2003. המהדי הפלסטיני הופיע בשנת 2004, מבלי לשים לב להבדל שבין המהדי הפלסטיני למהדי העיראקי.

 

הדבר החשוב הוא שמהדי כבר נולד והוא נמצא תחת שמירה הדוקה והשגחה מלאה למספר מועט של שנים ואחר כך הוא יופיע לעיני כל. הוא ימלא את הארץ בצדק כפי שהיא התמלאה [קודם לכן] בעושק. אני מדגיש את הארץ כולה, כלומר כל כדור הארץ ולא רק מולדתו פלסטין ... האם בשורה זו אינה משמחת וראויה לקריאות שמחה והכאה בתופים. אני מסיים את דברי אודות הבשורה המשמחת בדברים בהם סיים הד"ר עבד אל-ח'אלק חסיין את מאמרו הנזכר, והוא האחראי לדבריו: "עד מתי יהיה ההמון העני והאומלל קורבן לאנשי הדת המשחקים בשכלו ובמיוחד [קורבן] למנהיגי האסלאם הפוליטי שהתיאבון שלהם לדמם של חפים מפשע לא הושבע, והמנצלים את הדת למטרותיהם הפרטיות".

 

שימו לב וחישבו:

האם, על פי החדית' של מוסלים בקובץ החדית'ים שאסף [בספרו צחיח מוסלים], המצור והכיבוש של סוריה הוא דבר הכרחי לפני העימות בין המהדי לאנטיכריסט? שאלה זו היא נושא למאמר הבא.

 



[2]  דמות מעין משיחית העתידה להופיע באחרית הימים ולהביא גאולה לעולם. באסלאם קיימות מסורות רבות ושונות לגבי זהותו, זמן הופעתו ודרכי פעולתו. באופן כללי ניתן לחלק מסורות אלה לשתי קבוצות, האחת המסורת השיעית, לפיה ה"מהדי" כבר נולד (האימאם השנים עשר), נעלם וטרם שב, אך עתיד לשוב; והשניה – המסורת הסונית, לפיה ה"מהדי" טרם נולד. על פי המסורות באסלאם בואו של ה"מהדי" כרוך בהופעתו של ה"דג'אל", האנטיכריסט, שהוא מעין משיח שקר שיוליך את האנשים שולל.

[4]  http://www.youtube.com/watch?v=Vaqaguv7k9o&feature=related

קישור זה הוסר מהאתר. על מאמרו של עבד אל-ח'אלק חוסין שפורסם במספר אתרים ראה בקישור הבא: http://www.aafaq.org/search_details.aspx?id_arch=10641

[5]  ראה לעיל הערה 3 .

[6]  חדית' מתואתר.

[7]  חדית' צחיח, חדית' אמיתי שאין פגם בשושלת המוסרים שלו.

[8]  חדית' חסן, שהוא חדית' צחיח עם פגם בלתי משמעותי בשושלת המוסרים שלו, או חדית' חלש, כלומר עם פגם בשושלת המוסרים שלו, אך מחוזק על ידי מספר חדית'ים מצטלבים.

[9]  חדית' אל-דעיף אל-מנג'בר, חדית' חלש בעל פגם בשושלת המוסרים המחוזק על ידי חדית' אחר.

[10]  ראה לעיל הערה 4.

 

תגיות